6-plunjer pomp xantia controleren en/of reviseren…
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 25 september 2006 12:26 AM

ik ben in het bezit van een 6-plunjer pomp van een xantia type 1, die lekte als een zeef. ik heb deze pomp gedemonteerd en voorzien van nieuwe afdichtingen en weer in elkaar gezet. mijn vraag is nu: hoe kan ik deze pomp controleren op lekkages en ook belangrijk, op opbrengst qua capaciteit en volume, zonder hem eerst te monteren????

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2006 12:46 AM
  [ # 1 ]

Het lijkt me dat dit alleen op een testbank kan.
Ik vrees dat je op je eigen werk moet vertrouwen….

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 03 oktober 2006 01:10 AM
  [ # 2 ]

ik was dus inderdaad aan het twijfelen aan mijn eigen kunnen: ik heb de pomp wel afgedicht maar verder niets. dus ik heb ‘m vandaag weer uitmekaar gehaald, wat erg makkelijk ging- tot zover mijn “afdichting”- en heb de o-ringen er eens ff uitgehaald en die waren keihard en plat. dus die zal ik op de eerste plaats eens moeten vernieuwen. daarna weer dichtmaken met locktite. niet die voor de schroefdraad maar die voor pakkingsvlakken. ik vraag me eigenlijk af of ze fabriek-af dichtgemaakt zijn met een of ander goedje op de pakkingsvlakken of dat de o-ringen voldoende zijn om het zooitje af te sluiten.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2006 01:58 AM
  [ # 3 ]

Als het dezelfde soort o-ringen betreft die je motorolie binnenhouden lijken mij die voldoende afdichtend.

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 03 oktober 2006 02:02 AM
  [ # 4 ]

dat zou mooi zijn, maar ik ga ‘m toch ook de losse delen dichtmaken, er vanuit gaande dat ik ‘m daarna nooit meer open hoef te maken. mijn huidige pomp begint te “gieren”, het geluid van een kapot lager of iets dergelijks. ik denk cavitatie.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 21 oktober 2006 12:46 AM
  [ # 5 ]

de pomp is inmiddels gereviseerd met nieuwe o-ringen en een plunjer gedeelte van een ander exemplaar, met succes.
dus: sluiten maar.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook