1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
BX 16v Turbo
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 31 oktober 2004 03:13 PM

Hallo,

Ooit heb ik eens iets gezien over een BX 19 GTI 16v Turbo.
Deze schijnt in zeeer beperkte oplage gemaakt te zijn.

Graag zou ik hier wat meer informatie over hebben.
Iemand die er meer over weet?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 31 oktober 2004 03:56 PM
  [ # 1 ]

Ik heb al drifitg zitten te zoeken op Google…..maar kan geen benzine turbo vinden die in die jaren is geleverd in de BX 16v.

Wel kwam ik een vergelijking tegen met de Peugeot 405 MI-16v..

http://www.citroenz.com/BX/twin.html

Maar ik sluit niks uit hoor…ik heb wel meer verrassingen meegemaakt met de BX. Smile

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 oktober 2004 04:26 PM
  [ # 2 ]
Bram schreef:

Ik heb al drifitg zitten te zoeken op Google…..maar kan geen benzine turbo vinden die in die jaren is geleverd in de BX 16v.

Wel kwam ik een vergelijking tegen met de Peugeot 405 MI-16v..

http://www.citroenz.com/BX/twin.html

Maar ik sluit niks uit hoor…ik heb wel meer verrassingen meegemaakt met de BX. Smile

De BX 4TC is de enige die ooit een benzine turbo heeft gehad. Ik weet niet of dat toevallig ook een 16v klepper was. Gezien de performance eisen denk ik haast van wel.

Maar voor zover ik weet is er niet van origine een BX GTI 16V turbo geweeest (dus met die exacte benaming).

Groet,
Marten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 oktober 2004 04:27 PM
  [ # 3 ]

er is genoeg informatie op internet voor 16v met turbo; alleen heeft de bx er nooit een vanaf fabriek gehad. destemeer de peugeot 405mi16T
als je het toch bij citroen wilt houden (daar draaid het immers om bij deze site) dan kom je uit bij de zx-ralley >> paris/dakar 16v met turbo

zie ook:

 

    ombouwverhalen

ook in 1 van de citroexperts staat iets over (de onoverwinnelijke) Wink
zx-ralley

er is genoeg te vinden Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 oktober 2004 04:38 PM
  [ # 4 ]

mpostma wrote:

De BX 4TC is de enige die ooit een benzine turbo heeft gehad.
Ik weet niet of dat toevallig ook een 16v klepper was.
Gezien de performance eisen denk ik haast van wel.


De 4TC heeft geen 16 kleppen,................helaas Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 01 november 2004 10:50 AM
  [ # 5 ]

Dan lepel je toch een motor van een Xantia CT Turbo in je BX Smile alleen heb je dan een wat zwaardere motor.  Surprisedops:

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 01 november 2004 02:05 PM
  [ # 6 ]

Zo is dat,
een XM motor in een BX is al lang niets bijzonders meer… Wink

Ik ken er natuurlijk niks van, maar als je een 21TD is een BX krijgt,
moet dat met een 2000turbo ook lukken…?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 01 november 2004 02:29 PM
  [ # 7 ]

Een Turbo CT motor past ook in een 205, dus in een Bix moet het ook passen. Het blok is net zo groot als het 1905cc blok en de turbo zit tussen de motor en het schutbord

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 november 2004 09:14 PM
  [ # 8 ]

Hoorde wel een verhaal van iemand die een BX 16V kop op een TCT aan het zetten was… uiteindelijk doel 200+pk. Moet ook wel kunnen met een normale TCT overigens met de goede luchtfilter, uitlaat, geen kat, en een beetje schiptuning. Aangezien de wastegate door de injectiecompu bediendwordt kan de chiptuner aan de boost klooien.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 november 2004 09:29 PM
  [ # 9 ]

dit volgende verhaaltje had ik geplaats bij:
 

Zelf zit ik meer te denken aan een turbo ct blok (xantia/xm) deze motoren stammen al vanaf 93” en zijn dmv chiptunning eenvoudig op te waderen 150PK + chip is 185PK

bij motoren MET turbo kan men het vermogen opschroeven tot 25%
bovendien grijp een turbo moter eerder aan = bij lagere toeren
het koppel gaat door die chip al richting de 300NM

als daar nou ook nog eens een 16v kopje oppast gaan we al richting de 300 PK en het koppel oelalaa…......  Cool

16v met turbo:324PK

affijn,.... voorlopig draait m’n bx16v nog goed maar mocht het blok met pensioen willen dan…........................  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 november 2004 09:58 PM
  [ # 10 ]
sans-pareil schreef:

Hoorde wel een verhaal van iemand die een BX 16V kop op een TCT aan het zetten was… uiteindelijk doel 200+pk. Moet ook wel kunnen met een normale TCT overigens met de goede luchtfilter, uitlaat, geen kat, en een beetje schiptuning. Aangezien de wastegate door de injectiecompu bediendwordt kan de chiptuner aan de boost klooien.

Kijk maar eens op www.205gti.com. Ik kan je verzekeren dat als het in een peugeot 205 past het in een BX ook past. Theoretisch ook in een visa diesel (die de juiste motorsteunen heeft).

Een 16v kop op een turbo CT onderblok is leuk en aardig, maar je moet dan wel nieuwe spruitstukjes bakken. Is niet echt grappig.. Verder is natuurlijk niks onmogelijk. Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Het tunen van de injectie en onsteking is nog wel het meest uitdagende. Want doe je dat niet goed, dan loopt zaak onherroepelijk kapot (zoals in Pieters 1.4 Turbo conversie goed te lezen is: loopt met injectie nu wel goed en hard).

Gr.
Marten

Edit URL

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 november 2004 04:15 PM
  [ # 11 ]

Is een aantal pakkingen van normale dikte op elkaar ook een optie ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 november 2004 04:20 PM
  [ # 12 ]

Volgens mij niet, omdat je dan altijd ruimtes overhoud tussen de pakkingen, vooral bij de cilinders…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 november 2004 07:11 PM
  [ # 13 ]
mpostma schreef:
sans-pareil schreef:

Hoorde wel een verhaal van iemand die een BX 16V kop op een TCT aan het zetten was… uiteindelijk doel 200+pk. Moet ook wel kunnen met een normale TCT overigens met de goede luchtfilter, uitlaat, geen kat, en een beetje schiptuning. Aangezien de wastegate door de injectiecompu bediendwordt kan de chiptuner aan de boost klooien.

Kijk maar eens op www.205gti.com. Ik kan je verzekeren dat als het in een peugeot 205 past het in een BX ook past. Theoretisch ook in een visa diesel (die de juiste motorsteunen heeft).

Een 16v kop op een turbo CT onderblok is leuk en aardig, maar je moet dan wel nieuwe spruitstukjes bakken. Is niet echt grappig.. Verder is natuurlijk niks onmogelijk. Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Het tunen van de injectie en onsteking is nog wel het meest uitdagende. Want doe je dat niet goed, dan loopt zaak onherroepelijk kapot (zoals in Pieters 1.4 Turbo conversie goed te lezen is: loopt met injectie nu wel goed en hard).

Gr.
Marten

Edit URL

Ik weet niet of je http://www.megasquirt.com kent? Werd ik op gewezen door iemand op de XM lijst. Eerlijk gezegd lijkt dat mij een uitermate nuttig apparaat om in huis te halen en e.a. over te leren, want als je daarmee overweg kan, dan kan je elke auto in principe mee doen wat je wilt. Kwa turbo’s en wat dan ook.

En verder, als je een 16V kop gebruikt, gaan die spruitstukken dan niet gewoon daar op passen? Ik ben verder niet zo thuis in de 16V en of turbo CT, maar zit er dan iets drastisch in de weg ofzo?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 november 2004 06:25 PM
  [ # 14 ]

Nouja, zoals ik al zei, ben niet zo thuis in de turbo CT’s en 16v’s. Als ik ooit aan een viercylinder ga klooien dat wordt het een 2500cc Turbo motor uit een CX. Heb een engelse CX de beroemde/beruchte “CGAT” gezien, is een getunede Serie 2 Turbo 1… nu met 400pk topsnelheid iets van 290 km/h. Dat wil ik ook Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 13 november 2004 07:48 PM
  [ # 15 ]

Heb hem toch gevonden de 16v Turbo,
het is alleen een 1.7

Ook een hele mooi, de BX 1.7 16V turbo:
380PK 1721cc 4-cilinder 16klepper met turbolader

Iemand hier meer info over?

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook