Simpele Ziel schreef:@Bossie, was het een beetje te doen? km’etje of 900 in een AX GT?
En of het te doen was. Het is me erg meegevallen. Vooral het scheuren met een AX GT door Parijs is gaaf. Hij is lekker snel, wendbaar en klein. Je kunt merken dat de auto voor zulk verkeer is gemaakt. En het geluid van het open luchtfilter heeft genoeg nekjes pijn bezorgd
Op de terugweg hebben we zelfs nog de 200km/u gehaald. (ok, ik geef toe, het was wel wat heuvel af, maar dat mag de pret niet drukken)
Ik moet alleen nog een keer wat aan de trillingen in het vooronder doen. Bij 90 km/u begint hij behoorlijk te trillen. Voorbij de 120 is dat grotendeels over en bij 150-160 km/u rijdt hij het lekkerst. Maar waarschijnlijk toch maar een keer een paar goede aandrijfassen er onder gooien.
BTW vanuit Harderwijk naar het hotel was zo’n 520 km, vandaar naar het Conservatoire 20, en na wat omrijden denk ik dat we de 1100 KM wel gehaald hebben.
patje74 schreef:Hoe het er nu voor staat, weet ik niet. modellen die er gemaakt zijn, zijn o.a. DS, CX, AX en ZX
Aahhh, daarom had m’n AX’je het zo goed naar z’n zin onderweg.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bossie schreef:
Je kunt merken dat de auto voor zulk verkeer is gemaakt.
Grappig, de zelfde gedachte kwam ik mij boven terwijl ik met een totaal andere wagen over de wegen van Parijs cruisde.
patje74 schreef:Bossie schreef:
Grappig, de zelfde gedachte kwam ik mij boven terwijl ik met een totaal andere wagen over de wegen van Parijs cruisde.
Bij jou kwam die gedachte zeker nadat je heerlijk HP geveerd over de “minder” goede wegen in de stad zweefde.
Ik ben in iedergeval een paar hobbels tegengekomen waarbij de verlaagde voorkant toch wel iets protesteerde.
Totaal aantal Berichten: 6330
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
hogervp schreef:Op verzoek:
Prijsvraag bij deze foto: is dat ene meiske zwanger of niet?
Volgens haar vriendin die daar op de foto werd gezet niet.
Groet,
L
En wie heeft dat aan haar gevraagd zonder een ram te krijgen?
Ze ziet er wel zwanger uit! elmer weer?
René van Maren schreef:En wie heeft dat aan haar gevraagd zonder een ram te krijgen?
Of ze is gewoon Fins. Hier in Helsinki lopen er ook genoeg zo rond. Zal niet lang meer duren aangezien de temperatuur onder de 12 graden komt en Finnen vinden dat koud
René van Maren schreef:En wie heeft dat aan haar gevraagd zonder een ram te krijgen?
Ik ben onschuldig !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Volgens mij is die kans bijzonder klein ja. Je moet je aanmelden in groepsverband en die groep moet ook nog eens iets met Citroën te maken hebben. Verder openen ze de deuren van het conservatoire maar eens per maand en is het de bedoeling dat als je al eens geweest bent, je niet nog eens langs komt om toch zoveel mogelijk mensen de kans te geven al dat moois te bewonderen.
Tenminste, als ik het goed begrepen heb werkt het zo ...
Ok. Ik hoef dus niet aan te bellen voor een tour . Eerst maar eens een citroen museum bezoeken volgend jaar.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Lucas Unger schreef:hogervp schreef:
Prijsvraag bij deze foto: is dat ene meiske zwanger of niet?
Volgens haar vriendin die daar op de foto werd gezet niet.
Groet,
L
Hahaha, nou hebben ze alletwee wel een buikje. Sonja Boulanger moet daar kennelijk ook maar aan de slag!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:Bossie schreef:
Me dunkt! Dat was een waar hydrau-orgastisch genoegen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
patje74 schreef:Grappig, de zelfde gedachte kwam ik mij boven terwijl ik met een totaal andere wagen over de wegen van Parijs cruisde.
Bij mij eveneens.
Lekker hydraulisch over de keitjes (hihi, al zal de GS vering het daarop winnen), mooi strak over de fly-overs, door de tunnels en andere bochtige roller-coaster elementen waaruit de Parijse infrastructuur is opgebouwd. En wat ook wel leuk was: ik reed de hele tijd achter een leuke GS aan, dat uitzicht maakt t feest wel compleet
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Lekker hydraulisch over de keitjes (hihi, al zal de GS vering het daarop winnen).....
Wat je zegt! Ze vroeg mij telkens naar meer en harder! Een genot was het.
Totaal aantal Berichten: 56
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
@Jorik, je wil niet weten hoe vaak ik mijn hoofd gestoten heb aan het dak voordast ik bij jou de wijk uit was
Rijdt toch net even iets anders, zo’n AXje…
Aanstaande vrijdag gaat ze naar een mannetje in Hoensbroek. Die doen daar nog Citroen-vriendelijk sleutelen voor dito prijzen. Mochten ze daar toch de hoop opgeven dan kun je misschien wel de Xm voor een zacht prijsje overnemen. Een behoorlijke proefrit heb je al met haar gemaakt…....
tis trouwens Jordi, maar dit terzijde
Die filmpjes van die DS met SM motor waren prachtig! Maar heeft ook nog iemand het geluid terwijl ie stationair draait? Dat vond ik nog mooier klinken…
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).
deeluh schreef:
Aanstaande vrijdag gaat ze naar een mannetje in Hoensbroek.
Wie als ik vragen mag?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!