Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
@Thijs,
ik weet niet of ik hier reclame mag maken…....maar omdat ik hun werkzaamheden meer als vriendendienst zie, denk ik dat er toch wel een uitzondering gemaakt kan worden. Bovendien help ik hier weer anderen mee.
Het is Garage Steinbusch. Oorspronkelijk zaten ze op de Kissel in Heerlen, maar sinds een half jaar zijn ze verhuisd naar Hoensbroek (Verlengde Klinkerstraat 24, 06-50947904: Johnny). Het was Frans Steinbusch die daar eerst deed sleutelen, samen met 2 monteurs. Frans is nu gestopt en Johnny, 1 vd monteurs is doorgegaan bij de privegarage aan huis bij Frans.
Ahum, nu weer on-topic iets bedenken voordat deze post naar het hemelrijk verhuisd…..
Staat het nu al als een paal boven water dat de motor die in die heli gebruikt werd dezelfde motor is als van de GS Biromotor??
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).
patje74 schreef:mpostma schreef:
Lekker hydraulisch over de keitjes (hihi, al zal de GS vering het daarop winnen).....
Wat je zegt! Ze vroeg mij telkens naar meer en harder! Een genot was het.
Ik zat eigenlijk al flink te studeren op het principe van de C6 wielophanging. Qua ophangpunten redelijk vergelijkbaar met McPherson, maar de veerpoot is daar wel “ontlast” voor wat betreft de dwarskrachten. Dat moet toch wel een boterzachte wielophanging kunnen opleveren… (die C6 veerpootjes stonden ook in het conservatoire).
Ziehier
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
deeluh schreef:
Staat het nu al als een paal boven water dat de motor die in die heli gebruikt werd dezelfde motor is als van de GS Biromotor??
Volgens mij wel. En volgens mij zijn er ook maar 2 wankelaars ontwikkeld, de enkelschijfs uit de M35 en de dubbelschijfs uit de Birotor/RO80.
deeluh schreef:
Staat het nu al als een paal boven water dat de motor die in die heli gebruikt werd dezelfde motor is als van de GS Biromotor??
Haha, nee dus. In de heli zat een 190 pk 3 schijfs wankelmotor. De GS moest het doen met een 110 pk 2 schijver, maar dat werkte ook best aardig.
Edit:
Hier wat specs van de heli
Edit: @Patje: Wel een 2 schijver ops: maar zo te zien verschillende volumes. de heli heeft wel veel meer vermogen.
Hier specs van de birotor
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Haha, nee dus. In de heli zat een 190 pk 3 schijfs wankelmotor. De GS moest het doen met een 110 pk 2 schijver, maar dat werkte ook best aardig.
Dat meen je niet! Interessant!
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
patje74 schreef:Bossie schreef:
Je kunt merken dat de auto voor zulk verkeer is gemaakt.
Grappig, de zelfde gedachte kwam ik mij boven terwijl ik met een totaal andere wagen over de wegen van Parijs cruisde.
En bij mij, toen ik over zo’n heerlijk traag slingerende route national terugreed. Gek is dat, in Nederland vind ik 80, 90 altijd maar een waardeloze snelheid, maar op dat soort wegen, raampje open… Al hangt het ook van de auto af waarin je zit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Je merkt wel meteen weer dat onze voitures gemaakt zijn voor Franse wegen. In mijn geval, het bochtengedrag, het schakelpatroon van de automaat (bij 80 over naar 4, hier mateloos irritant in Frankrijk perfect omdat ze daar 90 rijden).
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Je merkt wel meteen weer dat onze voitures gemaakt zijn voor Franse wegen. In mijn geval, het bochtengedrag, het schakelpatroon van de automaat (bij 80 over naar 4, hier mateloos irritant in Frankrijk perfect omdat ze daar 90 rijden).
Waarom rijdt mijn AX dan het lekkerst bij 150-160
Misschien omdat je dat ten tijde van diens productie nog ongestraft kon doen in Frankrijk
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Om die gekke Kaaskoppen te laten zien dat ze echt wel harder kunnen dan die duitste bradwörsten
Overigens denk ik nu de oorzaak van die vel over been modellen gevonden te hebben, Patrick H noemt beide blonde dames aan de forse kant
goed, die ene kan ik het mee eens zijn, maar die ander….
@Jordi, Het fijne aan reizen met slechts 1 iemand anders is dat je geen namen hoeft te onthouden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:deeluh schreef:
Staat het nu al als een paal boven water dat de motor die in die heli gebruikt werd dezelfde motor is als van de GS Biromotor??
Volgens mij wel. En volgens mij zijn er ook maar 2 wankelaars ontwikkeld, de enkelschijfs uit de M35 en de dubbelschijfs uit de Birotor/RO80.
Klopt , de M35 had een enkelschijfs rotatie motor , de GS een dubbelschijfs. heel enkel kom je ze beide nog wel te koop tegen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:deeluh schreef:
Staat het nu al als een paal boven water dat de motor die in die heli gebruikt werd dezelfde motor is als van de GS Biromotor??
Haha, nee dus. In de heli zat een 190 pk 3 schijfs wankelmotor. De GS moest het doen met een 110 pk 2 schijver, maar dat werkte ook best aardig.
Edit:
Hier wat specs van de heli
Edit: @Patje: Wel een 2 schijver ops: maar zo te zien verschillende volumes. de heli heeft wel veel meer vermogen.
Hier specs van de birotor
Het had wel een drieschijfs kunnen zijn. Ik lees net dat het de bedoeling was om de CX met een drieschijfs wankelmotor uit te voeren.
The CX was originally developed as a rotary engined car — with several downstream consequences. First, the small Comotor three-rotor rotary engine was not economical and the entire rotary project was scrapped the same year the CX was introduced….
Hierdoor word ik toch weer erg nieuwsgierig over wat er onder de kap van de Projet L zit! Het is wel opvallend dat de motorkap bijzonder laag is, wat iets zou kunnen betekenen….
Wie weet hier meer van!
Een watergekoelde (!) 4-cylinder boxermotor. Uit m’n hoofd zeg ik dat het een omgebouwde motor is voor de GS.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jammer…
The dashboard of this prototype is essentially that of the SM but with a GS steering wheel and the underbonnet shot shows a flat four water-cooled engine.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als ik het me goed herinner had onze gids het inderdaad over een GS-motor of een variant daarop.
PS ik heb er wel een foto van gemaakt, als niemand anders er een bij de hand heeft zal ik em morgenavond eens uploaden, voor zover dat duidelijkheid geeft dan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”