Compressieverlies XUD9
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 01 oktober 2006 06:41 PM

Een vriend van mij heeft een Peug205 1.9D, dus met XUD9 blok. Nu heeft hij volgens de garage last van compressieverlies, waar kan dit (naast de klepsteelrubbers?) nog meer aan liggen?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 01 oktober 2006 08:13 PM
  [ # 1 ]
André schreef:

Klepsteelrubbers geven geen compressie verlies.
Wel lekke kleppen, versleten zuigerveren en lekke koppakkingen.

Okee, thanks. Ik zal het doorgeven, dan weet hij in welke richting hij moet gaan zoeken! Smile

Lekke koppakking is redelijk eenvoudig vast te stellen lijkt me, maar hoe zit dat bij lekke kleppen en versleten zuigerveren?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 01 oktober 2006 08:21 PM
  [ # 2 ]
Robin schreef:
André schreef:

Klepsteelrubbers geven geen compressie verlies.
Wel lekke kleppen, versleten zuigerveren en lekke koppakkingen.

Okee, thanks. Ik zal het doorgeven, dan weet hij in welke richting hij moet gaan zoeken! Smile

Lekke koppakking is redelijk eenvoudig vast te stellen lijkt me, maar hoe zit dat bij lekke kleppen en versleten zuigerveren?

Heel simpel, beetje motorolie op de zuiger en opnieuw de compressie testen, is er dan geen verlies, dan ligt het aan de veren. Wel verlies: kleppen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 oktober 2006 07:48 PM
  [ # 3 ]
Ds23man schreef:
Robin schreef:
André schreef:

Klepsteelrubbers geven geen compressie verlies.
Wel lekke kleppen, versleten zuigerveren en lekke koppakkingen.

Okee, thanks. Ik zal het doorgeven, dan weet hij in welke richting hij moet gaan zoeken! Smile
Lekke koppakking is redelijk eenvoudig vast te stellen lijkt me, maar hoe zit dat bij lekke kleppen en versleten zuigerveren?

Heel simpel, beetje motorolie op de zuiger en opnieuw de compressie testen, is er dan geen verlies, dan ligt het aan de veren. Wel verlies: kleppen.
GRG

En verder, als je de stoterbussen licht (moet wel eerst de nokkenas eraf) zie je wel of het daaronder zwart is of niet. Zo ja, dan is er een klepseal verleden tijd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 oktober 2006 10:24 PM
  [ # 4 ]

Je kan beter een cilinderlektest uitvoeren. Is veel nauwkeuriger.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 oktober 2006 12:17 AM
  [ # 5 ]
Alcyone schreef:

Je kan beter een cilinderlektest uitvoeren. Is veel nauwkeuriger.

Kijk eerst of de oliepeilstok blijft zitten als je ‘m los op het potje drukt (niet door de klik heen). Wordt die meteen omhoog geblazen dan heb je hoge carterdruk en weet je eigenlijk al genoeg.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 oktober 2006 01:56 AM
  [ # 6 ]

Bedankt voor de tips allemaal, ik zal ze doorgeven. Mijn kameraad is niet zo kundig met auto’s en hij was behoorlijk de stuipen op het lijf gejaagd door de monteur.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 oktober 2006 11:43 PM
  [ # 7 ]
karel schreef:
Alcyone schreef:

Je kan beter een cilinderlektest uitvoeren. Is veel nauwkeuriger.

Kijk eerst of de oliepeilstok blijft zitten als je ‘m los op het potje drukt (niet door de klik heen). Wordt die meteen omhoog geblazen dan heb je hoge carterdruk en weet je eigenlijk al genoeg.

Ben ik deels me eens. Te krappe klepspeling en kapotte kleppen/klepzittingen zie je natuurlijk niet met de peilstok.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook