Trouwens, Harry Martens raad met klem aan om in de 5 bak een half litertje olie extra te gooien, dan blijft je 5de versnelling langer leven!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ds23man schreef:Trouwens, Harry Martens raad met klem aan om in de 5 bak een half litertje olie extra te gooien, dan blijft je 5de versnelling langer leven!
GRG
En checken of je het laatste type deksel hebt MET oliegootje. Herkenbaar aan de twee nagels aan de buitenkant.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nog even als commentaar op DS23man, koper hard niet in water, dat doet alleen koolstofhoudend staal…... koper hard door veroudering. Als wij in de werkplaats koperen plaat verwerken stoken we het altijd roodgloeiend om het daarna in water te koelen, het hard echt niet hierdoor.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Wat ik bedoelde zijn half bolle, koperen ringen met in die bolling ingesloten asbest. De volgende keer probeer ik jouw oplossing…
Ik wist niet dat daar asbest inzat, dacht dat asbest niet meer gebruikt mocht worden. Ik zou zeggen als het werkt gewoon blijven gebruiken toch
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Nog even als commentaar op DS23man, koper hard niet in water, dat doet alleen koolstofhoudend staal…... koper hard door veroudering. Als wij in de werkplaats koperen plaat verwerken stoken we het altijd roodgloeiend om het daarna in water te koelen, het hard echt niet hierdoor.
Echt? Je kan glas toch ook harden door het heel heet te maken en dan heel erg snel af te koelen?
Ik ben geen metaal deskundige hoor maar heb ook altijd begrepen dat je het koper langzaam moest laten afkoelen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Echt roodkoper hard niet door snel afkoelen, probeer maar eens
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Bram-id19B schreef:Nog even als commentaar op DS23man, koper hard niet in water, dat doet alleen koolstofhoudend staal…... koper hard door veroudering. Als wij in de werkplaats koperen plaat verwerken stoken we het altijd roodgloeiend om het daarna in water te koelen, het hard echt niet hierdoor.
Ik laat de ringen altijd gewoon afkoelen aan de lucht, wat een werk om eerst een emmer water te gaan halen, bovendien heb je dan even een rookpauze!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Echt roodkoper hard niet door snel afkoelen, probeer maar eens
Ga ik doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Bram-id19B schreef:Echt roodkoper hard niet door snel afkoelen, probeer maar eens
Ga ik doen!
Ik heb van de oude machinisten op de vaart geleerd om ze rustig te laten afkoelen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen plaatje helaas. Het gaat over de voorkant van de 5 bak waar ook je achteruit rijlichten schakelaar op zit.
Het ‘nieuwe’ type heeft daar twee uitstekende puntjes die op de achterkant van een popnagel lijken.
Kan niet missen
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
iemand hier handige tips voor het vullen van de bak met olie? Zit zo lekker op een Citroen eigen onhandige plaats.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe bedoel je dat? de 21 mm dop zit boven op de bak. Radiateurhoes los en je kunt er bij toch? Trechterje, slangetje, vullen maar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oeps! Ik zie het nu pas dit is de ID/DS rubriek. Sorry. Ik bedoelde bij de SM.
Zoals waterman zegt, 21mm moer op de bak eruit, slangetje-trechtertje en langzaam vullen.
Alternatief: Haal de achteruitrijschakelaar eruit, maar ook dan heb je nog een slangetje en trechtertje nodig, en het slangetje moet een hoek maken zonder dat je die dichtknijpt.
To err is human, not to err is divine.