massaprobleem? of gewoon een schizofrene Bix??!?
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 oktober 2006 01:34 AM

Hola beste medeforummers!

Ik (of liever een vriend van me) zit met een probleem:
De deaville van een vriend van me (mijn oude deauville ook nog Sad ) heeft een onzachte aanraking gehad met een niet nader te noemen japans bolleke. goed, de auto hebben we weer redelijk recht gekregen, en een witte bx met een rode motorkap en een blauw spatbord rechtsvoor is niet lelijk moeten we maar denken, maar goed…....
enige weken later begint de bx toch duidelijk zijn ongenoegen te uiten…

als volgt:

als je de knipperlichten aanzet (maakt niet uit welke richting) dan gaan de knipperlichten samen met de mistachterlichten knipperen, trap je nu de rem in, dan gaan de voorste knipperlichten branden en als het knipperlicht naar links staat dan brand dan rechtsachter en vice versa, maar alleen als je de rem intrapt en je de lichten aan hebt staan. Als de lichten uitstaan, en je zet een knipperlicht aan, dan gaan alle 6 knipperlichten snel knipperen (alsof er een lampje stuk is) maar trap je vervolgens de rem in, dan gaan alle lichten knipperen óf alleen de voorste knipperlichten gaan constant branden.

kortom: HUH??!?!? Confused  Shocked  Shocked  Confused

ik heb gisteren al alle lampen één voor één afgesloten, maar het probleem blijft, als ik de flatcables bekijk (voor zover dat kan met het interieur op zijn plaats) dan zie ik geen gekkigheden, alle zekeringen en alle relais in het zekeringkastje zijn los geweest, maar of de lichten doen het niet, of ze lopen te klooien. Ik ga nu zondag het hele interieur er maar eens uitslopen en dan alle kabels eens nalopen, maar ik zit dus een beetje met een WTF??!? gevoel…. een massaprobleempje heb ik wel vaker meegemaakt, maar dan ging er gewoon een lampje meebranden oid, dit is gewoon plain insane… iemand een idee?

Alvast bedankt!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 06 oktober 2006 02:11 AM
  [ # 1 ]

misschien raar, maar massa van de achterlichten maar eens controleren….

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 oktober 2006 02:36 AM
  [ # 2 ]
michel-16v schreef:

Of één van de stekkers achterin één van de achterlichten die niet goed zit. Er kan ook een pootje weggebrand zijn. Het klinkt wel heel erg als een massaprobleem in ieder geval.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 oktober 2006 02:36 AM
  [ # 3 ]
michel-16v schreef:

Jah, daar dacht ik ook al aan, maar ik heb dus de boutjes ff losgehaald van beide achterlichtmassakabels en die opgeschuurd en met een lading contactspray ertussen weer vastgezet, maar geen verschil…..
ik snap hier ook werkelijk geen hout van!
Maar goed, het was redelijk donker gisteravond dus ik zal der zondag nog eens naar kijken, iig bedankt voor de tip!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook