4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
TZD Turbo heeft niet genoeg vermogen
Gepost: 06 oktober 2006 10:34 PM
  [ # 46 ]

kan het zijn dat het enkel oud model was ofzo, op onze nieuw model TurboD zat ie iig niet op…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 06 oktober 2006 11:23 PM
  [ # 47 ]
knäckor schreef:
OscarTZDTurbo schreef:
knäckor schreef:

...


heey , ziet er leuk uit hoor ! Smile
de lijnen zijn wel iets strakker zo ja ... Wink die mistlampen heb ik altijd gemist, je bent er dus toch aardig op vooruit gegaan Smile  Cool


Hey Oscar.

Ja ben erg blij met je oude auto en het is zeker een vooruitgang vergeleken met de vorige, vooral qua uiterlijk Wink 

Toen ik ermee thuiskwam heb ik mijn berging omgespit en ik had gewoon nog een dashbordkastje in het zwart liggen van een van mijn vorige bixen Very Happy net als het klepje van de radio (dat was ook kapot) en een asbak en muntenbak die gedempt opengaan (details). Ik heb ook de slotset van mijn vorige auto gemonteerd, dus kan ook weer alle deuren opendoen.

Batterijtjes voor de plip hebben me 9 euro gekost en de plip werkt weer naar behoren, weliswaar moet je goed mikken maargoed Laughing

Verder de bollen laten controleren bij Chyparse. Voorraadbol en bollen voor waren als nieuw, maar heb voor het comfort toch de voorbollen van mijn vorige laten vullen en monteren. De achterbollen zagen er erg slecht uit maar ze konden nog gevuld worden. De auto veert nu weer zoals een bx dat hoort te doen. Cool

Even heel wat anders… jouw nichtje is een collega van mij. De wereld is maar klein Razz

hehe Very Happy gelijk de details aangepakt ... heel verstandig. Hoef je je daar ook niet meer aan te ergeren Smile

De plip werkt dus gewoon .. mooi Very Happy
Vandaag kwam de oude eigenaar (voor mij) van de BX nog langs in de garage ... ik had hem nog verteld dat hij nu in goeie handen is (weer Wink Very Happy )

De bollen dus ook OK .. tsja. Nadat je het had over dat veren heb ik nog eens bij wat xantia´s e.d. geprobeerd. Vergeleken daarbij was de break toch wel wat stijf ja:D Maar ik wist inderdaad ook dat de bollen nog niet oud waren.
Achter kon idd beter ... en dat is ook geregeld lees ik , goed bezig hoor Smile

Welk nichtje trouwens? Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 oktober 2006 02:35 AM
  [ # 48 ]
Citroenbx schreef:

kan het zijn dat het enkel oud model was ofzo, op onze nieuw model TurboD zat ie iig niet op…

Zou kunnen. Mijn donor XM was een type 1 uit 1990.

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2006 02:38 AM
  [ # 49 ]

jaja, had de foto al is gezien, tja, citroen had geen zin om em er blijven in te zetten zeker Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 oktober 2006 02:45 AM
  [ # 50 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

De TRD TURBO had wel een turbodruk-controlelampje.

Zelfs dit gold alleen maar voor de oudste TRD TURBO’s. Mijn oude motor was er ook zo eentje: ik heb de sensor die dat lampje zou kunnen aansturen nog wel liggen.

Toch grappig dan dat ik er eentje uit één van de laatste TRD TURBO’s gesloopt heb, mei 1989 ofzo…  Het ding had al type 3 kenmerken en heette op kenteken al TZD TURBO - maar niet op het plaatje. Was een Belgisch importgeval weliswaar - verklaart misschien de discrepantie typenaam - kenteken, metoch, ‘t was geen “oudste”.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2006 03:50 AM
  [ # 51 ]

In België hebben we nooit een TZD gehad, waren van begin tot eind TRD’s.
En idd, dingen zijn identiek…

Hééél misschien op het laatste een paar TZ’s maar ik geloof het nooit

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 oktober 2006 01:35 PM
  [ # 52 ]

Even een kleine update: Heb gisteravond eens stuk op de snelweg volgas gereden en met veel moeite en tegen het dashbord duwen Surprisedops: haal ik de 150 km/u. Da’s echt niet de bedoeling van PSA geweest Confused kom nog zo’n 30 km te kort..

Volgende week ga ik de kat leeghalen!! Ben benieuwd wat ‘t uithaalt Shocked  En dan binnenkort nog even met Marten de turbodruk controleren.. De auto wordt helemaal nieuw.

Oscar: Ja zo ben ik, een detailzeikerd Wink  en wat je nichtje betreft, ik bedoelde Lotte, de cameravrouw. Aardige meid trouwens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 oktober 2006 01:49 PM
  [ # 53 ]
knäckor schreef:

Volgende week ga ik de kat leeghalen!! Ben benieuwd wat ‘t uithaalt Shocked  En dan binnenkort nog even met Marten de turbodruk controleren.. De auto wordt helemaal nieuw.

Succes! PB me ff als je turbodruk wilt gaan meten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 oktober 2006 06:21 PM
  [ # 54 ]
knäckor schreef:

Volgende week ga ik de kat leeghalen!!

Ben benieuwd wat ‘t uithaalt Shocked

Ik vrees heel weinig voor je. Confused

Denk dat er toch een ander probleem mee is…..een tzd-turbo moet binnen notime op de 160 - 170 zitten.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 oktober 2006 06:56 PM
  [ # 55 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Volgende week ga ik de kat leeghalen!!

Ben benieuwd wat ‘t uithaalt Shocked

Ik vrees heel weinig voor je. Confused

Denk dat er toch een ander probleem mee is…..een tzd-turbo moet binnen notime op de 160 - 170 zitten.

Jah ik ben er ook bang voor… Maargoed ik heb stiekem een beetje hoop dat de kat een behoorlijk dichtgekoekt zit. Dat zou wel e.e.a. kunnen verklaren.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 oktober 2006 07:05 PM
  [ # 56 ]

Turbo druk meter in de XM was idd alleen op de serie 1 en lijkt sprekend op die van de CX.

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 oktober 2006 08:18 PM
  [ # 57 ]
knäckor schreef:

Jah ik ben er ook bang voor… Maargoed ik heb stiekem een beetje hoop dat de kat een behoorlijk dichtgekoekt zit. Dat zou wel e.e.a. kunnen verklaren.

Misschien ten overvloede, maar je hebt er toch wel een nieuw lucht en brandstoffilter in gezet hè ?

Niet dat dit persé 30 km p/u zou kunnen schelen, maar dan hoef je het daarin verder niet te zoeken.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 oktober 2006 09:23 PM
  [ # 58 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Jah ik ben er ook bang voor… Maargoed ik heb stiekem een beetje hoop dat de kat een behoorlijk dichtgekoekt zit. Dat zou wel e.e.a. kunnen verklaren.

Misschien ten overvloede, maar je hebt er toch wel een nieuw lucht en brandstoffilter in gezet hè ?

Niet dat dit persé 30 km p/u zou kunnen schelen, maar dan hoef je het daarin verder niet te zoeken.

Dat heeft Oscar gedaan enkele duizenden kilometers voordat ik hem heb gekocht. Ik heb wel het luchtfilter voor de zekerheid gecontroleerd maar dat was niet noemenswaardig vervuild. Wel goed dat je het zegt Shocked  want als iedere 10.000 km alle filters vervangen moeten worden is het al bijna zover.

Groet Ricolt

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 07 oktober 2006 10:05 PM
  [ # 59 ]

dat klopt ja ik heb de auto een grote beurt gegeven bij stand 281.000.

Maar niet alle filters hoeven vervangen te worden om de 10.000 ... eigenlijk alleen de olie & oliefilter.

Brandstof is meestal 30.000 en lucht 40.000.

Maar dat verschilt natuurlijk per merk, bij jou hoeft dat in ieder geval nog lang niet Smile

edit: ik ken trouwens geen Lotte Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 oktober 2006 10:12 PM
  [ # 60 ]
OscarTZDTurbo schreef:

dat klopt ja ik heb de auto een grote beurt gegeven bij stand 281.000.

Maar niet alle filters hoeven vervangen te worden om de 10.000 ... eigenlijk alleen de olie & oliefilter.

Brandstof is meestal 30.000 en lucht 40.000.

Maar dat verschilt natuurlijk per merk, bij jou hoeft dat in ieder geval nog lang niet Smile

edit: ik ken trouwens geen Lotte Smile

Hmm geen Lotte? Volgens mij is ze 27.. Ze kende jou wel en jullie delen dezelfde achternaam.  Maargoed het zou kunnen dat ze een andere neef Oscar in Nijmegen bedoelde…  Rolling Eyes wel toevallig dan Smile

Ik zal eens over niet al te lange tijd een nieuw oliefilter en olie gaan halen dan… Olie is al belangrijk genoeg, bij een turbo al helemaal!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook