Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Al jaren kijk ik vol plezier naar websites, tv programma’s foto’s van klassiekers die rally’s rijden. Ik heb de rally amsterdam-peking ook zoveel mogelijk gevolgt.
Maar kijken is natuurlijk de helft van de lol niet en eigenlijk zou ik zelf graag eens mee willen doen.
helaas heb ik geen auto die aan de voorwaarden voldoet, voor de wintertrial moet de auto 30 jaar of ouder zijn…die van mij wordt volgend jaar 25.
Dus misschien over een jaar of vijf zou het haalbaar zijn met mijn auto. Een auto aanschaffen die wel aan de voorwaarden voldoet zou natuurlijk mogelijk zijn, maar daar heb ik het budget niet echt voor.
Daar komt nog bij dat de kosten ook gigantisch zijn, de komende wintertrial 4500 euro!!!
Mijn mijn vraag is aan forummers, wie heeft er wel eens aan meegedaan? Hoe is dat gegaan met kosten, hoeveel leveren sponsoren op, hoe ging het met de auto. Ik zou zelf in een 2CV gaan..
In het verleden waren er ook wel van die speciale rallyes voor citroens, maar daar hoor je ook niets meer van.
Een rally naar Afrika zou ook kunnen met de 2cv in de touareg trial, maar dat vind ik wat te ver weg en ook te lang, een lang weekend of een week is maximaal wat ik zou willen.
Overgens komt volgend jaar de Twente Raid wel weer zoals het er naar uit ziet, maar goed, dat organiseer ik zelf met wat mensen, dus dan is het toch weer anders
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Als je 4 jaar geduld hebt….. In 2010 wil ik met een groep op internet active autofreaks naar Dakar gaan. Van mij mag je mee hoor
Meer info op de Dakar 2010 site