Iemand heeft me een ZX aangeboden voor de sloop.
De vraag: als ik van die auto alles afhaal wat ik nog kan gebruiken en ik hou eigenlijk alleen een karkas over waar ze niks meer aan hebben: Kan ik de auto dan alsnog naar de sloop brengen of moet ik dan geld bijbetalen?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik bel zelf altijd een oud ijzerboer in de buurt nemen het restant gratis mee
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ja maar hoe zit het dan met banden, accu’s en zo?
Die oudijzerboer heeft waarschijnlijk ook geen zin in al dat spul waar milieu regels voor gelden.
Jos van der Voort
Een sloop is VERPLICHT een karkas in te nemen waar de geldige papieren bijzitten, zonder bijbetaling.
Een oud ijzer boer zal hoogstwaarschijnlijk je auto graag ophalen en je nog een paar tientjes geven ook
Een goeie accu moet je niet weggooien, die dingen gaan in de winter nog wel eens kapot, dan is het fijn als je een goeie accu achter de hand heb en zo ‘s ochtends niet voor nare verassingen staat als hij in 1 keer de geest gegeven heeft met de vorst.
Ik had meer het idee om alle onderdelen die ik nog kan gebruiken eraf te slopen.
Dan blijft er voor de handel niet veel meet over. Kan ik het restant dan gewoon nog kwijt?
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Ik had meer het idee om alle onderdelen die ik nog kan gebruiken eraf te slopen.
Dan blijft er voor de handel niet veel meet over. Kan ik het restant dan gewoon nog kwijt?
ja dat kan maar veel slopers zullen het niet willen maar zolang er een ned kenteken op zit moeten ze de auto innemen
ik zie dat je aan de grens woon als het een duitse auto is gewoon wat sloops bellen en geluk hebben meestal moet je deauto wel zelf brengen dan en een klein bedrag betalen
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
die oudijzerboer in de buurt neemt alles mee, banden ruiten, accu’s, etc.etc,
heb m eens een ds wrak op laten halen waar een ruit los bijlag, zelfs die nam ie mee, hij zei dan ben jij er vanaf, slingerde m zo achterin en ruit klapte kapot.
Ik moet er wel bijzeggen dat het lui zijn die maling hebben aan regels omtrend mileu e.d.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Je zit ten eerste met de leeftijd van de auto. Als die 15 jaar of ouder is, dan kan je hem van het kenteken laten afhalen door je papieren naar de RDW op te sturen, het restant kan dan naar je oud ijzer boer. Deze betalen dan meestal schroot prijs (ongeveer 2/3 van de oud ijzer prijs).
En die 15 jaar is 15 jaar heb ik ondanks ondervonden Zit nog met mijn ZX op naam, omdat het kenteken staat “november 1991” Dus nog niet officieel 15 jaar. (Waar slaat die 15 jaar eigenlijks op?)
De sloop is verplicht om wrakken in te nemen. Sterker nog, men schijnt zelfs nog een bijdrage te ontvangen voor elk ingeleverd wrak. Dus nee je mag er niet voor betalen, zoals enkele idioten vragen! Gewoon even bellen. Je krijgt zelf niks voor je wrak.
Bij beiden geld meestal, zorg zelf voor vervoer.
En mijn oud ijzerboer wil graag dat ik de tank leeg laat lopen, olie uit blok en remleiding leeg blazen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gewoon naar de sloop brengen, ze nemen hem wel aan, geen probleem. Zelf vaak genoeg karkassen langs gebracht met en zonder kenteken, geen probleem dus.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
zoek anders eens via het net naar de precieze gegevens voor een sloopwagen
gaat het hier eigelijk omeen ned of buitenlandse auto
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Moet niets uitmaken hoor, je kunt er altijd terecht! zeker in het grensgebied hier..
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
FLYING DUCKMAN schreef:Moet niets uitmaken hoor, je kunt er altijd terecht! zeker in het grensgebied hier..
hier in de omgeving maakt dat wel uit ik heb onlangs een auto uit belgie weggebracht en de eerste 3 zeiden of betalen of niet
maar de 4 was accoord toen wel zelf brengen
Zo een ARN of STIBA Sloop moet het voertuig innnemen, ongeacht de staat.
Wat het ijzer/staal betreft, enig idee wat de huidige staalprijzen zijn?
De wereld schreeuwt om staal, merk het dagelijks op me werk
PS: Wat voor een ZX is het?
Ik heb vrij recent een zx volcane gesloop helemaal kaal en de sloop kwam hem zo ophalen kreeg er niets voor maar ze namen hem zonder mopperen mee
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Naar wat ik gehoord heb is het een 1.6 maar dat moet ik nog bevestigd krijgen. Zou dan dus dezelfde auto zijn als ik al heb.
Jos van der Voort
Heb je ook nog onderdelen voor forum leden beschikbaar? uiteraard tegen betaling.
Heb nu niets nodig, maar je weet maar nooit wanneer die maat van mij iets aan zijn peu 405 sloopt