Harm schreef:Sinds vandaag heb ik weer een GTi met draaiende motor, gemonteerde bumper (met sproeiers ) en werkende dubbele koelfans.
Hij loopt weer net zo als vroeger, ik was wel vergeten hoe rauw dat ding loopt
Heerlijk zo’n koffiemolen..
Tuurlijk zijn die dingen niet mooi, het gaat er vooral om dat ze zeldzaam zijn en dat anderen er jaloers op zullen zijn
Harm schreef:Tuurlijk zijn die dingen niet mooi, het gaat er vooral om dat ze zeldzaam zijn en dat anderen er jaloers op zullen zijn
*PrutsyLJ is jaloers * Dat zijn nu net van die zeldzame dingen die gewoon leuk zijn om te hebben net als de airco zelf overigens (die PrutsyLJ dan weer WEL heeft ).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Abyssion schreef:Sproeiers? ...het is maar wat je mooi vind…maar ja ieder zijn ding he
Hoe gaat dat eigenlijk koplampsproeiers en morettes? Richten die sproeiers eigenlijk wel goed?
Als je nog eens op Xenon overgaat zou ik die morettes er weer uitschoppen en gewoon weer vierkante vissekommen monteren.
Hoe gaat dat eigenlijk koplampsproeiers en morettes? Richten die sproeiers eigenlijk wel goed?
Ieder blok heeft 2 sproeiertjes, die zo te zien verdraaibaar zijn. Die zou je dus mooi moeten kunnen richten
Abyssion schreef:Sproeiers? ...het is maar wat je mooi vind…maar ja ieder zijn ding he
Hahaha! Heb je ook striping?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Abyssion schreef:Sproeiers? ...het is maar wat je mooi vind…maar ja ieder zijn ding he
Hahaha! Heb je ook striping?
mn Garage zei dat ik een van de laatste morrettes hebt omdat ze die niet meer maken…ik geloof het niet zo…die lampen blijven ze toch gewoon maken
Een tijdje terug kon je bij autostyle ( ) nog nieuwe morettes bestellen, maar dan wel voor 500 euro.
Voor zover ik weet worden ze inderdaad niet meer gemaakt, of misschien voor prijzen waarvan een beetje BX-liefhebber liever een hele BX koopt. Je bent dus vooral aangewezen op de tweedehandsmarkt, maar Citroën Service Vlaanderen heeft ze ook nog op voorraad
Daarnet een eerste poging gedaan om het systeem te laten vullen… nog niet gelukt omdat een van de slangen lekte. Op de koppeling zelf, dus da’s garantiewerk voor degene die ze geleverd heeft. Da’s toevallig ook dezelfde die het systeem vult, dus dat moet goedkomen.
Het is alleen een beetje jammer dat het de langste dikste slang is, die van het schutbord onder de accu en luchtfilterbak door naar de pomp loopt. Die mag er dus weer uit…
Maar het goede nieuws is dat het dashboard weer compleet is en de motorkap er weer op zit
harm heb jij eigenlijk last van steenslag…ik stik ervan op de bumper…weet je een goede remedie…opnieuw laten spuiten zeker?
Helemaal niks… maar ik heb dan ook geen gespoten bumpers. Beide bumpers heb ik ooit vervangen voor echt spierwitte exemplaren (van een deauville ofzo). Die zijn gewoon gemaakt van wit plastic, steenslag is dan niet zo’n probleem.
ik heb Memphis Bleu….donker blauw, maar de voorkant van de motorkap en bumper (16V MK2) zijn onderhand gewoon wit en een-en-al krater….tja, doe je niets aan
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Zo daar zijn we weer!
Eindelijk weer een update, jullie zullen wel denken er is niks gebeurd daar maar dat valt mee we hebben aardig wat vertraging opgelopen door een (nieuwe) lekke slang, die bleek niet goed te zijn en moest daarom opnieuw gemaakt worden dus weer heel wat demontage en montagewerk maar goed hij zit er weer op.
Jawel vanavond is het zo ver we gaan het systeem laten vullen dus als het goed is moet het dan allemaal gaan werken.
Ondertussen zijn er nog wat kleine dingen gebeurd zoals de condensor netjes geschuurd en gespoten, de koplampsproeiers gemonteerd en de aircoslangen allemaal netjes aangesloten en op z’n plaats gewerkt, zie hieronder het resultaat op de foto’s.
De doorvoer van de aircoslangen door het schutbord
De vers gespoten condensor en de aansluitingen daarop en de filter/droger zie je hier
De volgende foto’s zijn van de koplampsproeiers en de bijbehorende tank en hier kan je ook mooi zien dat er nog maar een ruitensproeiertankje onder de paravan zit aangezien we voor en achter bij elkaar gevoegd hebben in een tank
Zo en nou maar hopen dat het vanavond allemaal goed gaat met vullen zodat we alles verder af kunnen maken!
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Re: Zo daar zijn we weer!
Boeiend: nu maar hopen dat de boel nu echt lekdicht is.
We hadden het laatst over die gekke “stappenmotor”. Ik had onlangs een boek uit de bibliotheek te pakken over de Jetronic injectie. Wat blijkt: die “stappenmotor” is een luchtschuif die het stationair toerental verhoogt zolang de motor koud is. Dit doet ie met een bimetaal waar een stroom doorheen wordt gestuurd (vandaar de voedingsdraad). De oplossing met een losse stappenmotor die je bedient met de airco bedrading is natuurlijk ook goed bruikbaar. Middels meer of minder “afknijpen” van de slang kan de stappenmotor ingesteld worden. Ik neem aan dat de stappenmotor ook alleen maar vol open hoeft of vol dicht (airco aan of uit).
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
HOERA!!!
Vandaag is het dan zo ver na de slangen op de pomp te hebben omgedraaid en het systeem opnieuw te hebben gevuld, werkt de airco dan ECHT!
Hij koelt als een beer heel erg gaaf, nu nog even alles netjes afmonteren met slangbeugels en dergelijke en dan is het weer een feest om te gaan rijden.
Natuurlijk krijgen jullie nog wat foto’s als het helemaal klaar is, nog ff geduld dus.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Re: HOERA!!!
Chevron schreef:Vandaag is het dan zo ver na de slangen op de pomp te hebben omgedraaid en het systeem opnieuw te hebben gevuld, werkt de airco dan ECHT!
Hij koelt als een beer heel erg gaaf, nu nog even alles netjes afmonteren met slangbeugels en dergelijke en dan is het weer een feest om te gaan rijden.
Natuurlijk krijgen jullie nog wat foto’s als het helemaal klaar is, nog ff geduld dus.Groeten Gijs.
Cool!
Alleen wel jammer dat je nu tot de zomer moet wachten om hem echt te kunnen gebruiken!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm