Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Wannneer ik dimlicht inschakel doet de linkerkoplamp het grootlicht opzetten en doet de rechterkoplamp het dimlicht opzetten.
Wanneer ik grootlicht inschakel doet de linkerkoplamp het dimlicht opzetten en doet de rechterkoplamp het grootlicht opzetten.
Koplampen werkten eerst goed, en zonder dat er iets aan de lichten is gedaan steekt dit probleem de kop op. Is de schakelaar bij het stuur kapot, of zit er ergens nog een relais wat dienst weigert ?
Het is wel wat hinderlijk voor de tegenliggers
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Re: Koplamp problemen
Quo schreef:Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Wannneer ik dimlicht inschakel doet de linkerkoplamp het grootlicht opzetten en doet de rechterkoplamp het dimlicht opzetten.
Wanneer ik grootlicht inschakel doet de linkerkoplamp het dimlicht opzetten en doet de rechterkoplamp het grootlicht opzetten.Koplampen werkten eerst goed, en zonder dat er iets aan de lichten is gedaan steekt dit probleem de kop op. Is de schakelaar bij het stuur kapot, of zit er ergens nog een relais wat dienst weigert ?
Het is wel wat hinderlijk voor de tegenliggers
Ik zou even het schema napluizen: http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
dan op Schema
kies dan één van de schemaas.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bij mij soort gelijk probleem
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:bij mij soort gelijk probleem
Pak het schema erbij en een multimeter, dan kom je er wel uit.
Ich bin ein Breaker
McDean schreef:bij mij soort gelijk probleem
Daan, dan zou ik toch nog eens goed gaan meten! Je hebt die dubbele koplampen er in zitten, dus heb je met de kabels liggen kloten…...maar toen ik bij jouw was heb je laten zien hoe het werkte en toen deden ze het toch goed indien mijn geheugen me niet in de steek laat :
ook ik wordt een jaartje ouder
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:McDean schreef:bij mij soort gelijk probleem
Daan, dan zou ik toch nog eens goed gaan meten! Je hebt die dubbele koplampen er in zitten, dus heb je met de kabels liggen kloten…...maar toen ik bij jouw was heb je laten zien hoe het werkte en toen deden ze het toch goed indien mijn geheugen me niet in de steek laat :
ook ik wordt een jaartje ouder
Een uitgefikt relais of draadje a/d koplamp behoort altijd tot de mogelijkheden als je zulke dingen aansluit.
Ich bin ein Breaker
Alle koplampstekkers (zowel rechts als links) zijn vernieuwd en opnieuw aangesloten. Koplampen lijken het weer normaal te doen. Bij enkele stekkers was te zien dat deze enigzins vervormd waren. Eventueel door hitte ? hopelijk overkomt dat de nieuwe stekkers niet en is er niks anders aan de hand.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Even bijna-off-topic over koplampen… Heeft iemand afstelgegevens voor de koplamphoogte?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Even bijna-off-topic over koplampen… Heeft iemand afstelgegevens voor de koplamphoogte?
Kun je niet meten denk ik, heb je zo’n apparaat nodig waar ze dat in de garage mee doen. Het enige wat je kan doen is ze richten tegen een schutting/garagepoort en dan op straat gaan staan (in het donker), een stukkie vooruit lopen en kijken of je niet verblind wordt.
Anders even naar de garage gaan en vragen of ze ze willen richten voor je.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Quo schreef:Alle koplampstekkers (zowel rechts als links) zijn vernieuwd en opnieuw aangesloten. Koplampen lijken het weer normaal te doen. Bij enkele stekkers was te zien dat deze enigzins vervormd waren. Eventueel door hitte ? hopelijk overkomt dat de nieuwe stekkers niet en is er niks anders aan de hand.
Als je ze inspuit met ietsje koperspray tegen slecht wordende contacten gebeurt dat niet zo heel snel; vaak corrodeert het draadje in het stekkertje waardoor overgangsweerstand, en dus hitte op de verkeerde plek, ontstaat.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben er al achter
Lag niet aan dat de lamp harder brande maar de afstelling
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik ben er al achter
Lag niet aan dat de lamp harder brande maar de afstelling
Hoe ver schijnen jouw lampen ongeveer?
Die van mij komen niet verder dan ongeveer 30 meter.. (net over de helft tussen twee hectometerpaaltjes)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Quo schreef:Alle koplampstekkers (zowel rechts als links) zijn vernieuwd en opnieuw aangesloten. Koplampen lijken het weer normaal te doen. Bij enkele stekkers was te zien dat deze enigzins vervormd waren. Eventueel door hitte ? hopelijk overkomt dat de nieuwe stekkers niet en is er niks anders aan de hand.
Hitte door overgangsweerstand bij corrosie.
Komt meer voor, op allerlei auto’s.
Stekkers inspuiten met contactreiniger (bijv. WD40) helpt. Ik doe dat standaard als ik iets electrisch loshaal.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Robin schreef:McDean schreef:ik ben er al achter
Lag niet aan dat de lamp harder brande maar de afstelling
Hoe ver schijnen jouw lampen ongeveer?
Die van mij komen niet verder dan ongeveer 30 meter.. (net over de helft tussen twee hectometerpaaltjes)
mijne recht vooruit de bomen in
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!