Vandaag samen met mijn zoon en Gerard Visser de distributieriem van zijn Volcane vervangen.
Prima gegaan. Totale klusje in ongeveer 4 uurtjes gepiept.
Ik kan dus bevestigen dat wij wel degelijk in staat zijn om de distributieriem te vervangen en een blok op tijd te houden / te zetten! Waarmee toch wel bewezen is dat de combinatie Peugeot onderblok en Citroënkop een fatale combinatie is.
Voor diegenen die dat deel van mijn avonturen gemist hebben dan moet je maar eens zoeken op Peugeot in het ZX forum.
Of kijk op deze link http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172897&highlight=peugeot
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ben zo langzamerhand wel blij dat mijn autotje een stukkie meer heel is dan die van jou. Met je motor en je ophanging.. pfft..
Wel een ding: ik had het al opgegeven inmiddels.. hulde!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Doen jullie ook Diesels…?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Zou ik eens moeten kijken.
Diesel is wel listiger want daar is ook een brandstofpomp die op tijd moet.
Jos van der Voort
Ik weet dat ik het zelf niet kan maar wil leren aan mijn auto te sleutelen.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
De vraag is of je dan bij mij moet wezen. Ik en mijn zoon zijn zelf nog lerende en absoluut geen autoriteit op het gebied van het edele sleutelwerk.
Ook bij ons is aldoende leert men. Met af en toe een heel kostbare les!
Als je echt wil leren sleutelen zal je toch bij iemand anders te rade moeten gaan.
Jos van der Voort
Voor iedereen die wil leren sleutelen en ook dicht bij de belgische grens woont is dit mischien wel wat :
http://www.syntra.be
Ben daar nou zelf bezig met een basiscursus autotechniek.
prijs €193,—nee dit is GEEN typefout
Na dit jaar ben je ass. monteur oftewel een “kwikfit”-monteur.
Én een extra M8 boutje (voor de dieselpomp te blokkeren neem ik aan??).
Jos van der Voort
Waar stond dat dieseltje met die lekke koppakking ook alweer ..........
Jos van der Voort