Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Topic mag dicht!
De ami heeft een grote beurt gehad, waarbij ik een W-ontsteking heb ingebouwd. Er zit nog steeds een rammeltje in, maar ze rijdt stukken beter en het pingelen is helemaal verdwenen. Compressie is ook leuk in orde en aan de olie-aftapdop hing niet al teveel metaal, dus het zal wel loslopen!
dank voor jullie hulp.
Corrosion sympa!
Het hangt er vanaf wat er op je motortypeplaatje staat. Ik dacht dat je die kan vinden ergens tussen je carburateur en je startmotor.
Schijt aan originaliteit.
Bij een Ami6 vind je dat niet op je motortypeplaatje, die zou eigenlijk op 98 moeten rijden.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
ops:
Ik was er van uit gegaan dat beide dezelfde motor hebben.
Schijt aan originaliteit.
Een Ami6 uit ‘64 heeft de oude 602cc nog he, de M4.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Ik ben geen super motorkenner (zie ook hierboven), maar ik meende dat je pingelen niet altijd hoort !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Loodververvanger verhoogt niet het octaangetal, en voorkomt dus niet pingelen. Dat wil zeggen, in theorie verlaagt de lood(vervanger) de temperatuur een beetje bij de kleppen, maar het lijkt me niet dat dat scheelt. Zeker bij een ami mag er echt 98 in, en inderdaad: het pingelen wat je hoort is een topje van de ijsberg.
Corrosion sympa!