Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Wij gaan 5 weken op vakantie Naar Nepal en de Xant gaat niet mee .
Moet ik nog wat dingen ontkoppelen, leeg laten lopen opblazen o.i.d? Of is dat voor een maand niet nodig?
My other car is a broomstick.
Ik denk dat van een maand stilstaan je Xant geen vervormde banden krijgt, maar je kan er extra lucht in pompen om dat tegen te gaan. Overigens, als er een klein lekje in de band/velg of de aansluiting tussen die 2 zit en je pompt er extra lucht in, dan maak je ook minder kans dat je Xant als je terug komt op z’n velgen staat.
Schijt aan originaliteit.
niks aan doen gewoon netjes wegzetten niet onder een boom verder hoef je niks te doen je kan wel eventueel accu afkoppelen
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Een maand is natuurlijk ook niet heel erg verschrikkelijk lang. Banden oppompen is wel handig. Aftanken kunnen we ook nog wel doen. Is het niet erg voor de bollen dat er lange tijd druk op blijft staan?
- Ami 8 Break
- CX Athéna
citroenc2 schreef:niks aan doen gewoon netjes wegzetten niet onder een boom verder hoef je niks te doen je kan wel eventueel accu afkoppelen
De boom moet geen probleem zijn, staan daar niet zo veel
Accu afkoppelen zit in de planning. Er is altijd wel iets wat stroom gebruikt.
mathijs schreef:Een maand is natuurlijk ook niet heel erg verschrikkelijk lang. Banden oppompen is wel handig. Aftanken kunnen we ook nog wel doen. Is het niet erg voor de bollen dat er lange tijd druk op blijft staan?
er blijf altijd druk op staan toch
Kan een eventuele electronische sleutel niet in de war raken als je de accu een maand afkoppelt ?
Schijt aan originaliteit.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
er blijf altijd druk op staan toch
Klopt maar er blijft toch extra druk op staan als er LHM in de bollen zit? Of zie ik het weer te ingewikkeld…
Kan een eventuele electronische sleutel niet in de war raken als je de accu een maand afkoppelt ?
Ik heb een aparte aftermarket radiografische a.b. Geen idee dus Kan ik wel navragen bij de dealer.
citroenc2 schreef:niks aan doen gewoon netjes wegzetten niet onder een boom verder hoef je niks te doen je kan wel eventueel accu afkoppelen
mee eens, mijn auto’s staan wel vaker langer stil, geen enkel probleem
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ok
Ik zou voor alle zekerheid de banden los van de grond zetten maar verder inderdaad tank vol turtel wax en klaar ben je ik weet niet of de wagen aan de straat komt te staan anders is de auto op poten zetten geen goed idee natuurlijk dan kun je na je reis weer nieuwe halen. maar goed ik ken ook een auto die gerust 4 weken stil staat en dat is ook geen probleem geweest ook niet voor de banden dus succes en een fijne reis.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Een maand stil staan is geen probleem.
Ijs schreef:Een maand stil staan is geen probleem.
Idd. Zet em gewoon weg nadat je een flinke rit gemaakt hebt, dan is de accu mooi opgeladen en zit er zo min mogelijk vocht in uitlaatsysteem, olie en motor. Voor de rest hoef je echt niks speciaals te doen.
R.Nicolaas schreef:Ik zou voor alle zekerheid de banden los van de grond zetten maar verder inderdaad tank vol turtel wax en klaar ben je ik weet niet of de wagen aan de straat komt te staan anders is de auto op poten zetten geen goed idee natuurlijk dan kun je na je reis weer nieuwe halen. maar goed ik ken ook een auto die gerust 4 weken stil staat en dat is ook geen probleem geweest ook niet voor de banden dus succes en een fijne reis.
Tank vol Turtle Wax?
JA de wagen goed poetsen zodat niet al het vuil lekker in de lak trekt dit is zowiezo altijd goed om te doen en een volle tank tegen roest en vocht vorming.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
- Ami 8 Break
- CX Athéna
We rijden van Enschede naar Leiderdorp, de accu is dan goed vol en alle vocht zou dan weg moeten zijn. Op poten zetten vind ik te veel gedoe, dan pomp ik de banden liever iets harder op. Een wasbeurt zal wel gebeuren. Als ik nog even wacht is de auto al vanzelf gewassen—> regen…