Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Tussen de caburateur en de koppelingsregelaar zit een nylon geval met een veer er in. Deze veer is bij mij gebroken, door de helft. Ik heb het idee dat monteren geen zin heeft zo. Wat ik me wel afvraag is hoe je zo’n ding in elkaar zet. Het werkplaatshandboek zegt daar niks over. Is het de bedoeling dat die 2 helften elkaar volgen als ze tov elkaar verdraaien? Monteren zonder veer heeft alleen tot effect dat de koppelingsregelaar naar z’n nulstand schiet zodra je het pinnetje verwijdert en de carburateur komt met zijn helft van de koppeling niet in de buurt van de andere helft.
De boel moest uit elkaar omdat de koppelingsregelaar is gemonteerd door een oen, zonder borgveertjes. Het ding was dus uit elkaar getrild. Pas bij demontage zag ik dat er iets mis was met die koppeling. Deze sprong uit elkaar en werd een vreemd object.
Heeft iemand nog zo’n veer liggen? Zijn er nog trucs om te zorgen dat de bak geen klappen krijgt? Ik moet echt op eieren rijden op deze manier.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb al een oplossing: nieuwer type koppeling besteld, zonder veer. Woensdag waarschijnlijk binnen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY