eviltwin schreef:M&S zijn niet noodzakelijkerwijs winterbanden, M+S staat voor Mud & Snow. En wat ze in Duitsland allemaal voor onzin verzinnen heb ik al helemaal weinig boodschap aan. Lees het C5 winterbanden topic maar eens door, het wordt allemaal besproken :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165103&postdays=0&postorder=asc&highlight=winterbanden&start=1
Daar zie ik voornamelijk een persoonlijke kruistocht tegen winterbanden.
Wat me echter verbaast is je opmerking dat je boven de 5 graden minder grip hebt, en dat het wegdek in NL nooit zo koud is.
In mijn geval (MXT’s tegen Snowtracs) geldt dat bewezen zeker niet; De M van M+S is ook niet per sé gekoppeld aan een temperatuurbereik; bij 20 graden over een modderige weg kleven ze nog steeds prima.
In de polder waar ik dus veel rijd is het (vaak modderige) wegdek overigens in de winter vaak genoeg bedenkelijk koud; in de stad of op een drukke snelweg klopt het misschien wel.
Wat betreft de 2mm-discussie: mee eens, met bangmakerij verkoop je wel banden maar het verkeer wordt er niet veiliger van.
Dat je zelf “blind vaart” op elektronica beweer ik niet, het gaat me er meer om dat zo’n elektronisch systeem niet alles kan voorspellen; ik heb er verder alle vertrouwen in dat je de wagen onder controle hebt anders was ie vast allang niet meer heel…
Ich bin ein Breaker