Hej,
Mijn km teller geeft te veel km aan. Wanneer ik 50 rijd geeft het klokje 80 aan en bij 130 km/h rijd ik ongeveer 80.
Het is dus logisch dat mijn kmstandteller dus ook meer aan geeft. Ik heb het laatst getest en het klopte ook. Ik rijd 1/3 meer dan een goede teller.
Nou is dat nog niet zo erg, maar mijn vraag: heeft dat (te veel km-ers op de teller) ook invloed op de benzinemeter. Ik zelf denk van niet. Maar na enkele berekeningen rijd ik 1 op 13 met mijn Visa. En dat vind ik wat te veel van het goede, een Visa moet immers erg zuinig zijn? Of heb ik dat fout?
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Vreemd
Dan heb je een km.teller van een 1.1 in je tweecilinder zitten denk ik?
Een tweecilinder haalt gemiddeld 1 op 14, maar in de stad of bij een wat wilde rijstijl 1 op 12/13. Een 1.1 doet hetzelfde, meestal zelfs iets zuiniger. Een tweecilinder moet nogal hard werken namelijk.
Benzinemeter staat helemaal los van de kilometerteller
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Ik heb het idee dat mijn snelheidsmeter 30 en soms 50 km/h te veel aangeeft omdat deze uit een Visa diesel komt. Dit heeft een citroen monteur mij verteld.
Ik kan aan een klokkenunit van een 1.1 Visa krijgen (dus 4 cilinder) zou dat veel uitmaken denken jullie?
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Nee, de 1.1 is ook niet geschikt voor jouw motor/versnellingsbak. Je zult echt die van een tweecilinder moeten hebben.