Ik las vroeger nogal eens mee op scooter-fora, en daar was het de gewoonste zaak van de wereld geworden dat je je eigen carbon kappen maakte.
Nou is een CX wel iets anders dan een Aprilia’tje of een Yamaha’tje, maar als 16 jarig petjes tuig dat kan….
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm ja. Ik denk dat het ook wel gaat hoor. Ik moet alleen even iemand vinden die er veel mee hobby’t en het me wil laten zien plus weet waar je binnen nederland de carbon matten en kevlar kan halen en ook de juiste epoxy’s. Ik wil wel koolstof vezel deuren, motorkap en achterklep om mee te beginnen. Dan voorschermen, en wat extreem cool zou zijn is een koolstof zevel subframe, naar het idee van EvilTwin.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.
Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.
Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat
nog geen RVS zoals je van plan was?
Riep er iemand RVS?
Geintje
Ik vond het wel een bruut geluid…..
Snel uit zetten voor de gendarmes
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
arjan_verkade schreef:sans-pareil schreef:Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.
Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat
nog geen RVS zoals je van plan was?
Nee nog steeds niet. Kost een smak geld, en ik denk dat ik eerst een lasapparaat ga kopen… wellicht ga ik dan zelf een RVS uitlaat klussen, vind ik toch leuker en kan ik het zo gek maken als ik zelf wil. Trouwens, dit was de eerste bocht, de downpipe zeg maar, die ging ik denk ik toch niet in RVS doen.
Geluid was wel grappig ja, alleen als je bij een stoplicht stond ging het zo stinken naar uitlaatgassen, dat werd wel wat irritant. Maar het geluid van een turbo valt wel mee. Misschien gewoon een enkele rechte pijp naar achteren maken .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het geluid van de turbo valt wel mee zegt ie
sjees….wat vind je luidruchtig dan?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, een auto zonder turbo die vanaf het spruitstuk geen uitlaat heeft is nog wel een aardig stukje rumoeriger. Dan had je het kunnen horen vanuit de reno van erik als ik gas gaf en dat lukte je vast niet .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik overdrijf echt niet…we keken allemaal omhoog!
Maar nee, geen Airplane… wel stoer….bij het benzinestation waar we je troffen riepen we allemaal in koor.. “zoooow”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Echt wel overdrijven. Heb al iets van 4000km afgelegd zonder uitlaat, en naar mijn mening, valt het best mee .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
sans we konden het echt luid en duidelijk horen in de reno ook met de radio aan en met ellie die er doorheen zat te beppen
als jij wegtrok bij het betalen van de peage ( of een andere ongeplande stop ) dan kon ik je turbo horen fluiten tot je zeker 300 meter voor me zat.
ik heb laatst een gescheurde turboslang gehad waardoor mijn bus ook hevig begon te fluiten. dat was nog steeds minder luid te horen dat jou “peter und die zauberfleute” gtit2 op 100 meter afstand
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geloof er helemaal niets van. Heb nog niet eens echt hard opgetrokken bij de peage stops e.d. kan dus nooit kloppen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hij heeft te lang zonder uitlaat gereden!
beetje doof
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee joh, jullie zijn gewoon allemaal overgevoelig voor turbogeluid. Ik krijg nu wel aan alle kanten te horen dat het turbogefluit errug cool was… toch was ik die uitlaatgassen in de auto bij elk stoplicht tamelijk zat. Aan de andere kant, nu vind ik 120 weer zo’n slakkegang dat het extreem moeilijk is me in te houden.
Maar goed, ik rijd de laatste tijd steeds meer, en ik zat me langzaam eens af te vragen of een LPi/Gasinjectie systeem niet een mooie manier zou zijn om tegelijk goedkoper te rijden en ook de >0.7bar turbodruk cutoff probleem te omzeilen en gelijk op hoger octaan brandstof te rijden zodat ik minder snel problemen krijg met pingelen… heeft iemand zijn gedachten al eens hierover laten gaan?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En weer een update na de nieuwe voorruit, bovenste motorsteun en bobines:
Spent € 14,463.27 ex BTW.
Spent € 15,864.17 inc BTW.
Spent € 10,213.27 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 11,614.17 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 133185.00 km
so far 35564 km driven since first listing.
so far 19467 km driven this year.
costs are € 0.41 ex BTW per km
costs are € 0.45 inc BTW per km
costs are € 0.29 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.33 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,072.16 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at price 1.40 EUR) is 1 liter per 9.2km or 10.9 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at price 1.40 EUR) is 1 liter per 10.3km or 9.7 liters per 100km
maintenance costs are € 4,325.81 so far
maintenance costs are € 2,671.80 average per year
maintenance costs are € 0.12 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.14 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.15 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.17 inc BTW per km
Av. cost per m € 525.68 ex BTW
Av. cost per m € 597.78 inc BTW
Av. cost per y € 6,308.13 ex BTW
Av. cost per y € 7,173.39 inc BTW
Expected km per year: 21966 km
Expected km this year: 24254 km
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!