waterman771 schreef:Ik ben daar mee gestopt, dat gedoe met partners. Kost veel te veel tijd, die je niet hebt als je sm rijdt….
Heb je het nu over Sm, de auto of .. ?
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
mpostma schreef:Knuppel -> Hoenderhok:
Volgens mij is bij het duo Matthijs / Menno de laatste het “vrouwtje”.. Die vinden de vierkante, robuust ontworpen BX vaak maar niks.
@M&M: smaken verschillen. Zo rij jij bijv. weer in een C5
Menno houdt meer van super sportieve auto’s. Audi TT, Jaguar XKR en dat soort auto’s. Dat vind ik dan weer helemaal niks. De C6 vind hij dan wel weer mooi. :thumbsup
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 27935
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Vrouwen hebben er wel mede voor gezorgd dat ik nu AX i.p.v. BX rijdt ops:
dit vraagt toch om wat uitleg
Ijs schreef:waterman771 schreef:Ik ben daar mee gestopt, dat gedoe met partners. Kost veel te veel tijd, die je niet hebt als je sm rijdt….
Heb je het nu over Sm, de auto of .. ?
Gestopt met teveel tijd en partners….
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ik heb gelukkig nog geen last van partners die je steeds uit moet leggen waarom je nou citroën rijdt..
En gezien de overheersing van mijn hobby is er ook geen tijd voor een partner
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Parter??? Heb ik niet dus geen last mee.
Men hond heeft er niets op tegen, men ma wel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ijs schreef:mpostma schreef:
Haha, die zit , vast ook nog leasebak
dacht je nou werkelijk dat C5 rijders deze niet zelf kunnen betalen
mpostma schreef:Knuppel -> Hoenderhok:
Volgens mij is bij het duo Matthijs / Menno de laatste het “vrouwtje”.. Die vinden de vierkante, robuust ontworpen BX vaak maar niks.
Psssst count me in…
Mijn vrouw word wel eens moe van me
als ik alles heb uitgelegd komt die hond weer binnen met mn xantiaclub pet
Maar ze geeft me wel de ruimte…ieder zijn hobby!
Ach, zolang ze mag winkelen als ik het Conservatoire aan het bezoeken ben. Zolang ze het niet erg vind dat ik 200 km/u met haar AX rijdt. Zolang ik er voor zorg dat haar AX het gewoon doet.
Vindt ze het niet zo erg dat ik aan Citrofilie lijdt. Hier lijdt ik dan ook al aan sinds mijn 4e levensjaar.
Ik mag dan ook gerust elke zaterdag ochtend een bakkie koffie gaan doen bij mijn dealer, ook al neemt dat toch meer dan een uurtje oof 2-3 in beslag.
Misschien heb ik het getroffen, misschien had ik indertijd toen ik haar leerde kennen een goed selectie beleidt
Maar zolang het niet teveel van onse kostbare tijd samen kost, kan ze er prima mee leven.
Daarnaast is zij momenteel de enige van ons 2 die Citroën rijdt. Ik heb tenslotte mijn C4 op 21 augustus ingeleverd en zij rijdt vrolijk rond met de AX die ik in juni voor haar heb gekocht.
Dus wie is nu eigenlijk Citrofiel bij ons thuis
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, zal het verhaal dan ook maar weer eens uit de kast trekken. Mijn vader kocht zijn eerste traction met het verzekeringsgeld van een brommer die gestolen was nog voordat hij zijn rijbewijs had. M’n ouders zijn getrouwd in een familiale waarmee ze vervolgens ook naar Nieuw Delhi zijn gereden. Ik had mijn eerste CX Gti Turbo ook voor m’n rijbewijs… en m’n stiefvader heeft ook een 15 six in restauratie staan. Zit er dus vrij diep in, die citrofielie…
Gelukkig vindt mijn vriendinnetje het wel leuk, al is ze een beetje een salon citrofiel ‘moet ik nou alweer de banden oppompen’, maar de CX Gti 2400 mag ik van haar niet verkopen. Ze vindt het dus niet zo erg. Ik tracht het dan ook financieel enigszins verantwoord te houden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6499
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ach mensen bekijk het van de zonnige kant, een Partner is ook gewoon een Berlingo met een ander typeplaatje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik zat er op te wachten.
Oeh..droog!
re
ik heb toch liever een vrouw die op mij rijdt dan een Berlingo
Opel: Overal Plezier En Liefe
gelukkig is mijn vriendin redelijk snel bij gedraaid haar ouders rijden toyota en ze begreep maar niet wat ik met citroen had toen ik mijn eerste oefen skelter nog had (slopel corsa uit het jaar nul) tot ik de bx chic tegen kwam. ze vondt het uiterlijk niet helemaal geweldig maar toen ze eenmaal de ervaring had van het rijden was ze al een heel eind overtuigd. zeker als ik hem ging vergelijken met haar vader’s toyota avenssis. Mijn schoon ouders snappen het absoluut niet en blijven stug toyota rijden. ze hebben zelfs het lef om af en toe aan te bieden dat ik dan wel bepaa;de ritjes in hun wagen mag rijden. ( ik hou het niet eens een half uur uit en dan moet ik er uit wegens rugklachten) Maar goed hier zou altijd nog een luxe ” moderne” citroen komen of een ds. Nu is de luxe citroen gelukt met de xantia 3 liter exclusive automaat. en nu begint zelfs mijn vriendin zo nu en dan op te komen voor de citroen als iemand negatief durft te zijn over citroen. verder is mijn moeders kant van de familie niet bepaald in het bezit van auto’s dus als ze er al 1 hebben zijn ze niet merk gebonden. bij mijn vaders kant zijn het echter citrofielen. alleen mijn vader is een buiten beentje met z’n renault en een aangetrouwde oom is een ford rijder in hart en nieren. al begrijp ik niet dat je die twee kunt hebben als je ford rijdt. Dus wat dat betreft zit ik dus ook wel goed.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven