3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Xado , wie kent dit ??
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 12:52 AM
  [ # 31 ]
Pascal schreef:

Op een plek met veel slijtage,zoals een uitgelopen drijfstangoog,is de warmteontwikkeling gigantisch.
Dit Xado-spulletje zou dus deze hotspots opzoeken om er een laag af te zetten.
Oliekanalen zijn relatief koele passages,dus daar zou het niet moeten gebeuren.
Probleem is echter; door wrijving blijven veel plekken heet,denk aan een zuigerveer.
Als hier zich continue een laag afzet is de schade niet te overzien.
Ik heb een werktuigbouwkundige achtergrond (docent WTB),en ik geloof hier gewoon geen ene drol van.
Zoals al eerder geopperd;‘wondermiddel nummer zoveel…’
Iets wat door slijtage kapot is zal uiteengenomen moeten worden om de schade te kunnen herstellen,dat kan niet ‘in bedrijf’.
Overigens; diffusie is uitscheiding van mengkristallen en heeft dus nix met inmenging van vreemde atomen te maken…

Het zou interessant zijn te weten hoe dit procede werkt / zou moeten werken.

De vertaling op de website is niet geweldig en de oorspronkelijke tekst staat er niet op.
Het is denkbaar dat dit spul zich nestelt in door slijtage uitgevreten metalen,en vervolgens speling opvult tot waar het weer wordt weggeduwd, en dan geeft het uitstel van executie.
Blijkbaar zet het zich niet onmiddellijk af, maar er is blijkens de website een bepaald aantal draaiuren nodig. Er staat niet bij of dat in een ononderbroken interval moet en wat er gebeurt wanneer je tussentijds het mechaniek afzet en laat afkoelen.
Wel staat er dat het op een keramisch proces berust.

Voorts zijn er nogal wat soorten diffusie, zijnde het proces waarbij atomen zich nestelen in een andere stof. Hoe men het op de website gebruikte woord diffusie moet interpreteren is dus niet helemaal duidelijk.
Zelfs is mogelijk dat het woord diffusie hier wetenschappelijk gezien onjuist is gebruikt.

Diffusion, being the spontaneous spreading of matter (particles), heat, or momentum, is one type of transport phenomenon. Diffusion is the movement of particles from higher chemical potential to lower chemical potential (chemical potential can in most cases of diffusion be represented by a change in concentration). It is readily observed, for example, when dried food like spaghetti is cooked; water molecules diffuse into the spaghetti strings, making them thicker and more flexible. It is a physical process rather than a chemical reaction, which requires no net energy expenditure. In cell biology, diffusion is often described as a form of passive transport, by which substances cross membranes.

Dan is er nog de ervaring die vanaf ca. 35 jaar geleden is opgedaan met het opspuiten van metaal om slijtage te repareren. Er zijn toen heel wat scheepsdiesels gesneuveld doordat het opgespoten materiaal loskwam. Dit is echter een verhaal apart.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 oktober 2006 10:35 AM
  [ # 32 ]

Je hebt gelijk als je zegt dat er verschillende vormen van diffusie bestaan,maar als we het hebben over diffusie in de metallurgie hebben we het toch echt over het fenomeen van uitscheiding van koolstof uit de mengkristallen…

Het effect van een niet-meer-hoorbare kantelende zuiger in een GS(A) kan ook behaald worden door te rijden met dikkere motorolie.

Opspuiten van materiaal werd/wordt veel gedaan met krukassen: dit werd echter alleen redelijk als de krukasdiameter een beetje van fatsoenlijke grootte is.
Een krukasje van een motorfiets wordt eigenlijk nooit gedaan,om de door jou genoemde reden.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 02:20 PM
  [ # 33 ]
Pascal schreef:

Je hebt gelijk als je zegt dat er verschillende vormen van diffusie bestaan,maar als we het hebben over diffusie in de metallurgie hebben we het toch echt over het fenomeen van uitscheiding van koolstof uit de mengkristallen…

<snip>

Ik kan niet beoordelen of Xado het juiste woordgebruik hanteert en het over metallurgie heeft of over een algemeen physisch proces.

Even doorgaand op de door jouw genoemde versie van diffusie, ontkoling, hoe zou dan het Xado-procede kunnen werken?
Xado noemt het een keramisch proces, en dat dan ook nog in een omgeving van smeerolie bij temperaturen die gemiddeld niet (maar lokaal misschien wel?) extreem hoog liggen. Xado zou dus een keramische laag hechten aan het basismetaal. Hoe?

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 oktober 2006 02:27 PM
  [ # 34 ]
jk schreef:

Xado noemt het een keramisch proces. Xado zou dus een keramische laag hechten aan het basismetaal. Hoe?

Volgens mij is het gewoon heksensoep.  Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 oktober 2006 02:33 PM
  [ # 35 ]

Volgens mij is de goeie olie en het juiste vervangstermijn het geheim achter een goeie motor. Ik houd bij mij een interval aan van 10 000 km met olie van circa 5 euro de liter. Noem het gek, maar me motor loopt fantastisch en zal ook zo blijven.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 oktober 2006 03:38 PM
  [ # 36 ]

Keramiek kan alleen met een ovenbehandeling worden aangebracht,zo rond de 700-800 graden celsius.
Dat zijn temperaturen die alleen de uitlaatklep kortstondig haalt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 oktober 2006 03:48 PM
  [ # 37 ]
Ijs schreef:

Volgens mij is de goeie olie en het juiste vervangstermijn het geheim achter een goeie motor. Ik houd bij mij een interval aan van 10 000 km met olie van circa 5 euro de liter. Noem het gek, maar me motor loopt fantastisch en zal ook zo blijven.

Deze topic gaat niet over goedkope of dure olie of verversingstermijnen maar over een reparatie middel die je bij de olie in gooit Wink

Je kunt nog zo vaak olie verversen maar als je drijfstanglager uitgelopen is helpt dat ook niet en met Xado toevoegen wel volgens de advertentie.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 oktober 2006 03:52 PM
  [ # 38 ]
citro-power schreef:
Ijs schreef:

Volgens mij is de goeie olie en het juiste vervangstermijn het geheim achter een goeie motor. Ik houd bij mij een interval aan van 10 000 km met olie van circa 5 euro de liter. Noem het gek, maar me motor loopt fantastisch en zal ook zo blijven.

Deze topic gaat niet over goedkope of dure olie of verversingstermijnen maar over een reparatie middel die je bij de olie in gooit Wink

Je kunt nog zo vaak olie verversen maar als je drijfstanglager uitgelopen is helpt dat ook niet en met Xado toevoegen wel volgens de advertentie.

Zijn we er nog niet uit dat dit soort middeltjes niet werken..  ConfusedWink  Rolling Eyes

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 oktober 2006 08:56 PM
  [ # 39 ]
Ijs schreef:

Zijn we er nog niet uit dat dit soort middeltjes niet werken..  ConfusedWink  Rolling Eyes

Dat wou ik dus wel eens horen van iemand met praktijk ervaring of het wel of niet werkt.
Maar dat valt tegen hier , Citroen heeft kennelijk betrouwbare automobielen gebouwd die dat niet nodig heeft Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 oktober 2006 10:27 PM
  [ # 40 ]
citro-power schreef:
Ijs schreef:

Zijn we er nog niet uit dat dit soort middeltjes niet werken..  ConfusedWink  Rolling Eyes

Dat wou ik dus wel eens horen van iemand met praktijk ervaring of het wel of niet werkt.
Maar dat valt tegen hier , Citroen heeft kennelijk betrouwbare automobielen gebouwd die dat niet nodig heeft Laughing

als je bvb; een krukas hebt die uitgelopen is en je giet er een busje XXXX bij dan komt er terug metaal bij op de krukas? 
sinterklaas bestaat ook echt

ik heb vroeger krukassen opgespoten, rete moeilijk om het goed te laten hechten
blijkbaar is er toch een probleem mee want je ziet het haast niet meer gebruikt worden

maar in elk geval weet ik zeker dat dat busje 0.0% werkt zoals er geschreven staat : ingelopen kan je niet met een busje repareren

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 11 oktober 2006 10:41 PM
  [ # 41 ]
paso schreef:
citro-power schreef:
Ijs schreef:

Zijn we er nog niet uit dat dit soort middeltjes niet werken..  ConfusedWink  Rolling Eyes

Dat wou ik dus wel eens horen van iemand met praktijk ervaring of het wel of niet werkt.
Maar dat valt tegen hier , Citroen heeft kennelijk betrouwbare automobielen gebouwd die dat niet nodig heeft Laughing

als je bvb; een krukas hebt die uitgelopen is en je giet er een busje XXXX bij dan komt er terug metaal bij op de krukas? 
sinterklaas bestaat ook echt

ik heb vroeger krukassen opgespoten, rete moeilijk om het goed te laten hechten
blijkbaar is er toch een probleem mee want je ziet het haast niet meer gebruikt worden

maar in elk geval weet ik zeker dat dat busje 0.0% werkt zoals er geschreven staat : ingelopen kan je niet met een busje repareren

Hoe weet dat spul nou waar het precies op de krukas moet hechten?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 oktober 2006 11:00 PM
  [ # 42 ]
Autofan schreef:

Hoe weet dat spul nou waar het precies op de krukas moet hechten?

Op plekken waar meer ruimte is door slijtage dan op een andere plek misschien Confused:

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 oktober 2006 11:52 PM
  [ # 43 ]

En dat spul heeft ogen, een meetlat + bouwtekeningen met alle maten + maximale speling van alle (motor) onderdelen ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 oktober 2006 12:28 AM
  [ # 44 ]
Lelijke Eend schreef:

En dat spul heeft ogen, een meetlat + bouwtekeningen met alle maten + maximale speling van alle (motor) onderdelen ?

Ben ik met je eens , alleen maak ik dat uit de tekst op uit de advertentie.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 oktober 2006 12:30 AM
  [ # 45 ]

Hoe beter het middel lijkt, hoe minder je de verkoper moet vertrouwen op zijn woord (uitzonderingen daar gelaten !)

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook