Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Noop, wat mijn auto betreft gaat dat niet op. Als ik op 95 rij pingelt ze en na het afzetten van de motor wil ze nog wel eens napruttelen. Met 98 heb ik deze verschijnselen niet. LPG kan ik niet over meepraten…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kees-Jan Smit schreef:Noop, wat mijn auto betreft gaat dat niet op. Als ik op 95 rij pingelt ze en na het afzetten van de motor wil ze nog wel eens napruttelen. Met 98 heb ik deze verschijnselen niet. LPG kan ik niet over meepraten…
yep! had ik ook! en zwart roken! weer 98 ron getankt en alle problemen zijn van de baan
Hey ik heb de dagteller nu op 400 km staan en het tellertje staat al heel laag, ik moet er wel bijzeggen dat ze als de tank vol is nog niet helemaal bovenaanstaan ook.
Ik zou er graag nog 60 km bij doen (ben nu in Gent en ik moet naar Oostende) op dezelfde tank, puur om dat te weten of het kan. ALs ik op de autosnelweg begin te sputteren, is dat ‘erg’ of ‘gevaarlijk’? Ik heb een jerrycan vabn 10 liter in de koffer
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je zeker weet dat je tank schoon is kan het geen kwaad.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zeker weten niet, maar ik heb nu toch al 5x de benzinefilter vervangen. Er kan geen vuiligheid blijven meekomen neem ik aan
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De 5-maal gelagerde motorblokken kunnen prima op Euroloodvrij (95 RON).
Van nadieselen heb ik geen last,ze rijdt er uitstekend op en de bougies zijn mooi grijs-bruin van kleur.
Ik weet van de heren met nadieselproblemen natuurlijk niet met wat voor ontsteking en met welke bougies er wordt gereden,maar dit kan een oorzaak zijn.
Mijn motor is nog origineel,en ik rij ook prima op LPG.
Ik heb wel eens gehoord dat geharde klepzittingen willen loskomen,met alle desastreuze gevolgen van dien.
Echt inslaan doen mijn kleppen ook niet,daar merk ik eigenlijk weinig van bij een onderhoudsbeurtje.
Hoe dat bij de V6-Maserati is weet ik niet,maar veel italianen zijn vanaf medio jaren ‘70 prima geschikt voor loodvrij.
Mmm….toen werd de SM alweer geschrapt uit de lijsten…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Met Pascal eens. Een goed afgestelde DS loopt prima op 95. De compressieverhouding is ook helemaal niet zo hoog, en dat is nou juist een indicatie om 98 te tanken… Daarom is het bij een eend WEL beslist nodig.
Andersom: als je DS op 98 beter loopt, wordt het tijd de ontsteking eens na te lopen!
Dit blijft een onderwerp waarop zelfs experts ongelooflijk de fout in gaan.
Eigen ervaring Id19b op gas: 100.000 kilometer probleemloos. Kleppen stellen marginaal nodig. Wordt dan wel bijna alleen gebruikt voor ritten >500 kilometer op een dag, en ik ben een erg rustige rijder.
Corrosion sympa!