Hoi hoi mensen,
Ik ben nu mijn audio aan het inbouwen, maar ik stuit nu al op een probleem… Waar zit ergens een doorvoergat voor de plus kabel??
Dus van de accu naar het dashboard toe zeg maar?
Of hoe hebben jullie dit gedaan?
Bekend probleem, heb je ISO bedrading/plug ? Je kunt met Multimeter uiteraard even kijken welk draad constant 12+ geeft..
Ik denk dat TS bedoelt dat er geen constant plus ligt, en hij wil weten hoe hij die door moet voeren(?)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ermh..ik heb hetzelfde gehad en weet niet meer precies hoe het zat. Maar er zijn 2 draden die de radio voeden maar heb via die draden met doorzichte rubber doppe de rode en gele verbonden meen ik ..klinkt erg vaag maar ik kijk er straks nog wel even voor je na.
Ik gok eerder dat er een vette subwoofer/versterkerdinges ergens moet komen, die hij met een aparte voedingskabel wil aansluiten. Dus direct vanaf de accu. Onder het klokkenspel, achter een enorme dradenbende zit volgens mij wel iets van een rubber dop die de motorruimte ingaat.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
onder de stuuras zit een ovalen rubberen dop waar een rubberen pin uitsteekt zeg maar, die pin kun je er af snijden en dan heb je ruite zat om (waterdicht) een flinke pluskabel te trekken, als je je cassettebak en je zekeringbak losneemt kun je de kabel vervolgens binnen zien komen.
succes!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Gewoon een gat erbij boren naast of er iets boven de ingang van de rest van de bekabeling, komt dan zo uit ter hoogte van de zekeringkast.
Siliconenspray spuiten op het rubbertje waar de rest er doorheen gaat, dan zou je tot 10mm2 er zo bij kunnen schuiven.
Succes
In mijn BX Sport heb ik toentertijd gewoon met een hele flinke naald een draardje getrokken door een rubber tussen schutbord en motorruimte. Het kan bij het stuurstangrubber, of een andere. Wel bedenken dat hij op een plek moet komen waar hij niet zal slijten.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zie wel een groene Bx vaak staan in losser maar geen rode GTI
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Mechuccio schreef:onder de stuuras zit een ovalen rubberen dop waar een rubberen pin uitsteekt zeg maar, die pin kun je er af snijden en dan heb je ruite zat om (waterdicht) een flinke pluskabel te trekken, als je je cassettebak en je zekeringbak losneemt kun je de kabel vervolgens binnen zien komen.
succes!
Dit is naar mijn mening ook de beste plek, ik heb ook dat rubber gebruikt. In de motorruimte kom je dicht bij de accu uit en in het interieur kan je er ook nog een beetje bij.
Eveneens ben ik tevens ook.
McDean schreef:ik zie wel een groene Bx vaak staan in losser maar geen rode GTI
Staat aan de lutterstraat
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Heb je electrische ramen of niet…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Jazeker heb ik dat vorr en achter
ik heb hem ook via het rubber van de de kabelboom. even het rubber eruit trekken en kabel erdoorheem voeren als het erg moeilijk gaat met het rubber op positie. voor een bx is dit de beste oplossing (manier)
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap