Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:waterman771 schreef:georgeskawa schreef:dan had je met mij mee moeten gaan
Nee, dat ging niet! dit weekend de SM geheel winterklaar gemaakt en op stal gezet! Accu op de druppellader, pootjes d’r onder, verse oil, de wagen mooi in de was en onder een nieuwe katoenen hoes! En nu staat ie dus in de garage, naast de DS cabrio en 62er eend te wachten op mooi weer en rijdt ik weer met de AX diesel!
Maar, zo blijft de sm wel mooi! deze winter ga ik de cilinderkoppen reviseren, met nieuwe inlaatkleppen en alle klepzittingen en alle klepgeleiders. De RVS uitlaatkleppen had ik al gemonteerd in 2003, maar nu 65.000 km verder, zijn de zittingen toch wel slechter aan het worden en aan het olieverbruik te zien zijn er ook 2 geleiders gaar… een mooie klus voor de winter. De rest van de motor is ok, er zitten al nieuwe zuigerveren, lagers en kettingen in, met hydraulische spanner! allemaal al gedaan, in 2003, maar toen had ik geen tijd meer en geld meer om de koppen echt nieuw te laten maken!
Wat bedoel je met geleiders??
Die stalen busjes waar de kleppen in lopen! Hoe noemen jullie dat in Vlaanderen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Die stalen busjes waar de kleppen in lopen! Hoe noemen jullie dat in Vlaanderen?
Klepgeleiders
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:waterman771 schreef:georgeskawa schreef:dan had je met mij mee moeten gaan
Nee, dat ging niet! dit weekend de SM geheel winterklaar gemaakt en op stal gezet! Accu op de druppellader, pootjes d’r onder, verse oil, de wagen mooi in de was en onder een nieuwe katoenen hoes! En nu staat ie dus in de garage, naast de DS cabrio en 62er eend te wachten op mooi weer en rijdt ik weer met de AX diesel!
Maar, zo blijft de sm wel mooi! deze winter ga ik de cilinderkoppen reviseren, met nieuwe inlaatkleppen en alle klepzittingen en alle klepgeleiders. De RVS uitlaatkleppen had ik al gemonteerd in 2003, maar nu 65.000 km verder, zijn de zittingen toch wel slechter aan het worden en aan het olieverbruik te zien zijn er ook 2 geleiders gaar… een mooie klus voor de winter. De rest van de motor is ok, er zitten al nieuwe zuigerveren, lagers en kettingen in, met hydraulische spanner! allemaal al gedaan, in 2003, maar toen had ik geen tijd meer en geld meer om de koppen echt nieuw te laten maken!
Wat bedoel je met geleiders??
Die stalen busjes waar de kleppen in lopen! Hoe noemen jullie dat in Vlaanderen?
Hoe oordeel jij dat er geleiders en dan nog wel 2 gaar zijn,door uw olieverbruik?? mijn SM heeft ook een olieverbruik ,wat aanzienlijk is in mijn ogen!!
Maar op de meeste franse forum’s vinden ze dit verbruik volkomen normaal!! ik zit nu aan een 1/2 liter op 700 km en dat sinds ik weer (momentel tot de revisie gebeurd is) minerale 20 W 50 olie gebruik!! toen ik haar kocht zat er synthetische op van 10 W 40 en die was er na een 300 km(1 liter) al door gesluisd!!
Nog een vraagje: bij die kleppen,zitten er geleiders op alle kleppen,dus zowel op de uitlaatkleppen als de inlaatkleppen?? en die klepseals,zitten die enkel op de inlaatkleppen?
blooper1963 schreef:
Nog een vraagje: bij die kleppen,zitten er geleiders op alle kleppen,dus zowel op de uitlaatkleppen als de inlaatkleppen?? en die klepseals,zitten die enkel op de inlaatkleppen?
Elke klep zit in een klepgeleider.
Klepseals zitten enkel op de inlaatkleppen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:
Nog een vraagje: bij die kleppen,zitten er geleiders op alle kleppen,dus zowel op de uitlaatkleppen als de inlaatkleppen?? en die klepseals,zitten die enkel op de inlaatkleppen?
Elke klep zit in een klepgeleider.
Klepseals zitten enkel op de inlaatkleppen.
waar heb jij je klepseals gekocht?? en uw waterpomp pakking,ik bedoel deze die tussen de olie en het watercircuit zit?
en jij hebt nieuwe zuigerveren geplaatst ook zeker??
Wat zijn de voorbereidende werken hiervoor?? hohnen, is dat gewoon deglaceren gelijk ze in Frankrijk zeggen,dus de glazigheid weg nemen in de cilynderwanden??
Klepseals en pakkingen komen van bij “Van der Laan”.
Zuigerveren heb ik hier laten maken omdat het geen standaardmaten meer waren.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:Klepseals en pakkingen komen van bij “Van der Laan”.
Zuigerveren heb ik hier laten maken omdat het geen standaardmaten meer waren.
Klepseals zijn dezelfde als van een 2pk , eindelijk eens iets dat je overal voor een prikje kan vinden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:citrods schreef:Klepseals en pakkingen komen van bij “Van der Laan”.
Zuigerveren heb ik hier laten maken omdat het geen standaardmaten meer waren.Klepseals zijn dezelfde als van een 2pk , eindelijk eens iets dat je overal voor een prikje kan vinden .
Walter
dezelfde als in een 2 pk motor? en waar vind ge die hier??
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij elk bedrijf dat kleppen kan monteren en roderen , dus elke werklpaats die aan motoren werkt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
het zijn voornamelijk ketting spanner en kleppen die het gedonder geven
Zijn dat niet juist de onderdelen waarbij Citroen is afgeweken van het originele ontwerp van Maserati?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: ik
bauer schreef:Zo effe om terug te komen op het topic begin
Een Sm is idd een mogelijke ramp maar goede exemplaren zijn absoluut betrouwbaar de maserati blokken zijn in basis bijna onverwoestbaar het zijn voornamelijk ketting spanner en kleppen die het gedonder geven.
Als je een Sm koopt is mijn advies koop ene voor weinig en laat daar een gereviseerde motor in zetten met alle upgrades op kleppen en ketting gebied.
Een Sm met kappotte motor maar voor de rest perfect vind je voor rond de 5000 met een andere motor kom je dan rond de 15000 maar bedenk wel dat je een perfecte hebt dan waar je echt gewoon lekker en betrouwbaar mee kunt rijden mits het geen automaat isMaar das mijn mening en laat het reviseren en monteren door een maserati specialist doen of een Sm specialist zoals vd laan
Een volledige motor revisie met in en uitbouw redt je alleen voor 10.000 euro als je een rijdende auto binnen brengt. Is de motor al overleden, denk dan eerst aan 15000 euro. En, een echte perfecte SM kost minimaal 25.000 a 30.000 euro. De rest zijn goede, betrouwbare auto’s, maar voor 15000 heb je GEEN perfecte SM….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: ik
waterman771 schreef:bauer schreef:Zo effe om terug te komen op het topic begin
Een volledige motor revisie met in en uitbouw redt je alleen voor 10.000 euro als je een rijdende auto binnen brengt. Iquote]En daarmee moet ik het helemaal eens zijn, want de meeste werkzaamheden kun je niet zelf. Tenzij je in die branche zit.Ik denk trouwens dat mijn SM volgende maand klaar is. Rijdend binnen gebracht…
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ook hier.
Swiffer!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: okee
bauer schreef:
Een body in erg goede staat zonder motor koop je echt voor minder als 5000 euro alleen effe zoeken dat wel
als je er een tegenkomt mag je het hier altijd melden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik weet niet of deze link al besproken is?
http://www.kapaza.be/detail/3273281/Citroen_Oldtimer_SM.html
Die auto stata hier al voor zo lang ik weet (minstens vijf jaar)