Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
BX is redelijk makkelijk…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
René van Maren schreef:
Ik weet niet hoe het bij de BX zit, maar bij de Xantia heb ik nogal staan klooien.
Als je het een paar keer heb gedaan bij de BX dan valt het wel mee, maar anders kan je wel ff staan te klooien.
Oke Zonet gebeld met Hegru en afspraak gemaakt, prijs in is inmiddels 110 Euro .
Met autoonderdelen groothandel gebeld, kabels kosten 18,- per stuk en nog 2 op voorraad.
Koplamp is even op sloop, gek..want heb die koplamp laatst vervangen..maargoed ... (en toen zat hij echt goed vast en verstelbaar)
Tevens waren de achterbanden (achter) een advies punt..heb nog 1,7 mm..( )
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
mpostma schreef:Ijs schreef:Helaas is BX afgekeurd op de volgende punten:
Handremkabels L + R (ivm met roest op kabels.. )
ADAL R (Zag ik al aankomen)
Bevestiging L koplamp (Right..)Garage vroeg 575,- voor deze reparatie
Ik denk dat ik even contact ga opnemen met Hegru, adal voor 90,- euro en handrem kabels moet ik nog even vragen. Bevestiging koplamp is even naar de sloop.
Huidige KM stand inmiddels 302 000
kabels mogen alleen afgekeurd worden als de buitenkabel gebroken is. Anders alleen adviespunt. Je kan er wel een hoes oveheen doen, dan is het ook geen adviespunt meer.
Kabels, mocht je ze wel vernieuwen kosten 2 tientjes per stuk bij de automaterialenzaak en ik meen 13 EUR bij IDDStechnique. Montage, toch wel een half uurtje per kant vind ik wel realistisch in de werkplaats als beide kanten gedaan moeten worden. Pakweg 100 EUR
ADAL: no need2say more. 90 EUR HEGRU
Linker koplamp bevestiging?? Hmm, nieuwe dopjes ofzo? Trilt ie of kan ie heen en weer wippen op 1 van de bevestigingen? Sja, nieuwe koplamp kost 70 EUR in het uiterste geval. Zit je totaal op 260 EUR.
Kortom: ga lekker DHZ-en.
ADAL is inmiddels 110 EUR per kant bij de Hegru. En ik kan het weten, want ik heb sinds vrijdag 2 gereviseerds ADALS onder m’n BX
Staat hierboven ja..
Oke Zonet gebeld met Hegru en afspraak gemaakt, prijs in is inmiddels 110 Euro .
Met autoonderdelen groothandel gebeld, kabels kosten 18,- per stuk en nog 2 op voorraad.
Koplamp is even op sloop, gek..want heb die koplamp laatst vervangen..maargoed ... (en toen zat hij echt goed vast en verstelbaar)
Tevens waren de achterbanden (achter) een advies punt..heb nog 1,7 mm..( )
Edit// Koplamp bevestiging zit ietswat speling op…
Sjonge jonge, 110,- kun je zelf ook niet voor gaan klussen hoor Zou willen dat het voor de CX zo goedkoop was!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Kheb foto’s gezien, en het wiel stond wel erg scheef ja. Mjah dingen fiksen en nog maar een keer dan. Zit helaas niks anders op
zegt PrutsyLJ die blij is dat zijn BX goedgekeurd is van de week
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
@IJs: wat betreft die ADA. Is de andere al eens vervangen? Meestal is het wel zo dat als de ene vervangen moet worden ade andere snel volgt. Kun je ze beter gelijk alle 2 laten doen (indien de andere nog niet vervangen is) anders kun je er donder op zeggen dat je over een paar maandjes weer naar de HEGRU moet.
Is natuurlijk ook heel logisch, in den beginnen waren ze allebei nieuw en inmiddels hebben ze allebei 302.000km gelopen…
ze zullen dus ook wel tegelijk overlijden…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Is natuurlijk ook heel logisch, in den beginnen waren ze allebei nieuw en inmiddels hebben ze allebei 302.000km gelopen…
ze zullen dus ook wel tegelijk overlijden…
Meestal gaan ze niet zo lang mee. Ik krijg de indruk dat er bizar lang mee door is gereden of ze moeten al voor de tweede keer gedaan worden(dan is er met de eerste vervanging wel iets fout gegaan).
Wat ik hoorde is dat die dingen +/- 10 jaar meegaan, ongeacht de km stand.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hoe je het bekijken wil
Overigens denk ik niet dat er bizar lang mee is doorgereden dan:
de ADALS van de xantia gingen precies 10 jaar mee, en waren rot genoeg om een nieuw setje achterbanden tot het canvas af te slijten in ongeveer 4000km…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wat ik hoorde is dat die dingen +/- 10 jaar meegaan, ongeacht de km stand.
Dit is wel een grove indicatie, maar het zegt niet alles. Zware aanhangers zijn bijv. een verzwarende omstandigheid. Veel kilometers op de klok ook.
Bij mijn diesel zijn ze door de eerste eigenaar vervangen na ong. 290.000 km en 8 jaar. Bij de toulouse na 14 jaar en 160.000 km.
Bij veel BXen zie je idd dat het na 10 jaar wel afgelopen is met de pret. Echter, met beduidend minder kilometers op de klok kan het moment waarop de ADALS eraan gaan wel (flink) uitgesteld worden.
Inmiddels nieuwe koplamp, handremkabels gehaald en morgen dus Hegru, komt dik inorde!
Jammer van die afkeur, maar nog wel te overzien, toch.
De linker adal is vervangen bij ong. 240k, weet ik als vorige eigenaar.
Mooie kilometer stand ook trouwens, vooral zo doorgaan.
Jan Hendrik