Ik liep al een hele tijd te klooien met een onregelmatig stationair toerental. Van alles geprobeerd, 123, ngk boegies, bobine afstelling injectiesysteem de motor liep steeds beter bij belasting, maar dat stationair gehik werd ik gek van, hij deed het zowel op benzine als op gas, dus je denkt aan de onsteking. Maar nee: ik heb de stationair regelschroef eruit gedraaid en schoongemaakt en eureka het is over!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zat er veel meuk aan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Ik heb hetzelfde probleem maar dan wel enkel bij Gas. installatie is nagelnieuw. Ik veronderstel dat de stationair regelschroef die is, die op de slang zit die naar de carburateur loopt? Een gewone moer met een veer rond.
Schoonmaken van een nieuwe moer is volgens mij niet nodig. Waar ligt het dan wel aan? Waar kan je nog bijstellen?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Struik. de DS van GRG is een injectie. Dat zit heel erg anders dan op een Carbu.
Stationair stel je in jouw geval op de verdamper. De schroef die jij noemt is de vollast stelschroef
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het gaat om de regelschroef op het gasklephuis, regelt zowel voor gas als benzine het stationair toerental. Meuk viel wel mee, beetje zwart en vettig.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
ok , op de verdamper, een schroef zoeken en regelen dus
vollast stelschroef, qu’est qu’elle fait alors?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De hoeveelheid gas die er maximaal door mag.. Kan je eenbeetje het mengsel bij -niet stationiar mee regelen.. Als je die helemaal open zet trekt ie vlot weg maar wordt ook onzuinig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Op je verdamper zitten meestal twee stelschroeven: een dikkere voor CO,en een dunne voor stationair.
Zoals gemeld is de slangschroef voor vollast,maar je beïnvloedt er ook het CO mee.
Afstellen is al een draadje over van Wupke.
‘Spirit of avant-garde’