1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Water in passagiersruimte
Dirbra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 31 oktober 2004 03:18 PM

Sinds enige tijd heb ik last van water ter hoogte van de vloer bij de passagierszetels.
Dit gebeurt telkens wanneer het geregent heeft.
Toch krijg ik niet gevonden wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Citroën BX 19 TRD, 1992

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 31 oktober 2004 03:28 PM
  [ # 1 ]

Is je raam dicht?
Is je dakraam dicht?
Is je dakraam lek?
Zijn je raamrubbers stuk?
Sluiten je deuren niet goed?
Zijn je deuren dicht?

als het dat niet is zou ik niet weten hoe er water in je auto ken komen!!!

Mvg Joost

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 31 oktober 2004 04:16 PM
  [ # 2 ]

Heb je achter elektrische ramen of centrale vergrendeling?
Zo ja, kijk dan eens naar de geribbelde rubber slangen die van de carrosserie de deur in lopen (deur open, in hetzelfde vlak als de scharnieren).
Bij mij zijn die behoorlijk gescheurd, en ik heb na een wasstraatje wat water op het tapijt staan. Door die slangen loopt het water de deur in, en vervolgens naar binnen

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 31 oktober 2004 05:17 PM
  [ # 3 ]

Weet je zeker dat het met regen te maken heeft? Kachelradiateur maakt namelijk ook de pasagierskant erg vochtig als deze stuk gaat!
(Hebben we onze eigen technische dienst voor op het forum overigens).

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 31 oktober 2004 06:05 PM
  [ # 4 ]

Ik las uit de vraag (“passagierszetels”) dat het ging om de achterbank?

Profiel  

zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

Gepost: 31 oktober 2004 06:22 PM
  [ # 5 ]

Waarschijnlijk heb je in de motorruimte en dan in de bak waar de buitenlucht inkomt voor de ventilatie bladeren zitten. De bladeren verstoppen de afwatering die er inzit en water stroomt door de ventilatie de auto in.

Heb er bij mijn auto ook een keer last van gehad sta je vreemd te kijken als je smorgens instapt en je je tas op de grond van de pasagiersstoel gooit en je plons hoord.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 01 november 2004 10:46 AM
  [ # 6 ]

Heb ik pas geleden ook gehad, moet je ffe kijken in je motorkap, naast het resevoir van je ruitenvloeistof. Daar zit een korfje op de motor van je luchtinlaat, deze moet je ffe schoonmaken, dan ben je zo van het probleem af.

Profiel  

Dirbra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 november 2004 01:36 PM
  [ # 7 ]

Heb net gaan kontroleren en de geribbelde rubber slangen aan de deuren zijn nog intact en rondom deze slangen is het ook droog. En ja het zijn achteraan elektrische ramen en centrale vergrendeling.
Dan ben ik gaan kijken naar de kachelradiator in het motorcompartiment.
In de bak waar het vloeistofreservoir zit lagen enkele bladeren maar toch niet zoveel om te zeggen dat dit het roostertje zou verstoppen van de motor van de luchtinlaat.
Dit roostertje heb ik er trouwens afgehaald en er was geen vuil te bespeuren. Nu heb ik wel gezien dat er een opgedroogd roestig waterspoor te zien is onder de kachelradiator, of dit er nu iets mee te maken heeft ik weet het niet.
Binnenkort laat ik hiervan enkele foto’s uploaden.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 01 november 2004 01:45 PM
  [ # 8 ]

Klinkt raar, maar waar smaakt de vloeistof naar ? Als het nl. koelvloeistof is, moet je ffe op het puntje van je tong proeven, dat spul smaakt nl. erg zoet, indien je niets proeft is het gewoon water en kan het wel aan die bladeren liggen, heb ik ook nl. gehad, na een harde regenbui heb je zeker last van veel water in je auto..  Wink

Profiel  

Dirbra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 november 2004 02:09 PM
  [ # 9 ]

Dat klopt, als het heel hard regent heb ik er last van, en dit is niet onbelangrijk om te weten alleen van achter aan de rechterkant op de vloer is het nat. Aan de voorkant dus de bestuurderszijde en daarnaast de passagierskant zijn droog. En ik het geproeft het is water.

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 02 november 2004 02:06 AM
  [ # 10 ]
Dirbra schreef:

Dat klopt, als het heel hard regent heb ik er last van, en dit is niet onbelangrijk om te weten alleen van achter aan de rechterkant op de vloer is het nat. Aan de voorkant dus de bestuurderszijde en daarnaast de passagierskant zijn droog. En ik het geproeft het is water.

Controleer eens goed je portierrubbers aan de natte kant. Sluiten de rubbers van de achterklep nog goed?
Heb je toevallig een open dakje?
Sluiten je ramen helemaal correct? Recht en helemaal dicht?

Profiel  

wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 278

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 02 november 2004 10:58 AM
  [ # 11 ]

Ik heb bij mijn BX ook wel eens een natte voor mat gehad….toen had ik een roest plek op het dak zitten rechtsboven het raam. (volgens mij een probleem bij de BX)

Je moet idd ff testen wat voor water het is….koelwater/ruitensproeier/ regen water dat verschil merk je gauw genoeg dacht ik zo.

Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 02 november 2004 11:03 AM
  [ # 12 ]

Komt het uit die 2 gaten bij het middenconsole ? Rechtsonder en linksonder de versnellingspook ?

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 02 november 2004 01:46 PM
  [ # 13 ]
gti_styling84 schreef:

Komt het uit die 2 gaten bij het middenconsole ? Rechtsonder en linksonder de versnellingspook ?

Lijkt me niet als het alleen bij de achterbank nat is….
Zoals de vraagsteller al aangeeft betreft het hier één kant van de vloer bij de achterbank. De bestuurderskant en passagierskant vóór blijven droog.
En het is water, zoals ie zelf al aangaf nadat ie het geproeft heeft.
Dus blijven alleen externe lekkages over.
Eventueel kan het zijn dat in de bodem een dop gemist wordt waardoor er water binnen zou kunnen komen, maar waarschijnlijker is het dat een portierrubber niet goed meer is en daar gaat lekken.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 november 2004 06:04 PM
  [ # 14 ]

Lijkt me ook vrij waarschijnlijk, alhoewel de achterbank zelf aan de rechterkant dan ook wat vochtig zou moeten zijn…

Wat die dop in de bodem betreft, ik meen me te herinneren dat er ergens op die plek inderdaad een dop zit die op den duur nog wel eens los kan gaan zitten. Maar dat zou dan alleen wat vocht opleveren op het moment dat je door flinke plassen heen gaat rijden. De rechterkant van de auto is dan wat kwetsbaarder, omdat het wegdek meestal naar rechts afloopt tbv afwatering, waardoor er van die kant ook eerder plassen zijn te verwachten (en oude auto’s over het algemeen het eerste gaan roesten). In elk geval is dan alleen een klein plekje wat vochtig. En een BX met een rotte bodem kom ik zelden tegen, daar geloof ik niet zo in.

Ik verdenk eerlijk gezegd ook eerder je raam- of portierrubbers. Pak eens een wasstraatje (en dan natuurlijk zelf in de auto gaan zitten), misschien dat je dan de zwakke plek kunt ontdekken. En je auto is dan ook gelijk weer schoon!  Laughing  Wink

Profiel  

Dirbra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 november 2004 11:12 AM
  [ # 15 ]

Even snel een belangrijk antwoord!!!
Het zijn de deurportierrubbers, gisteren had het geregent en toen zag ik van waar het water kwam. De rechterzetel is nat en vooral hogerop aan de zijkant tegen de deurportier. Ik ga straks nog wat beter onderzoeken of dit ook in de kofferruimte zo is.
Het zijn dus de deurrubbers, maar deze (lijken) niet beschadigd te zijn,
hoe ga ik dit oplossen?

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook