hoi ik heb een ax 1.1i uit 92, mijn motor is plotseling uitgevallen, nu start hij niet meer. ik heb alles bekeken en nu blijkt dat hij niet meer vonkt
dus hij probeert aan te slaan maar heeft geen ontsteking.
ik heb mijn ontsteking module vervangen maar dat maakte niets uit.
er zit net een nieuwe bombine en kabels op.
hij heeft een maand terug een grote beurt gehad.
heeft imand een idee wat het kan zijn.
of heeft iemand het probleem gehad.
mijn auto is voor de rest perfect dus ik hoop dat iemand een antwoord heeft zo dat ik hem kan maken en geen dure garge kosten heb.
Heb je de bougies zelf al vervangen?
nee de bougie’s heb ik zelf nog niet vervangen.
ik ging er van uit dat ze met een grote beurt dat deden.
dud als er een bougie stuk is doet hij ook niets meet als ik het goed begrijp
Onstekingsmodule, kijk daar ffe naar en naar je verdeelkap….
ik heb mijn onstekenings module vervangen, er zit net een compleet nieuwe bombine op.
auto heeft 1 maand terug een grote beurt gehad.
ik heb mijn plus pool al een keer afgekopeld om tekijken of hij dan iets reset. hellaas het helpt allemaal niet.
ga hem straks maar naar de garage brengen en kijken wat het is en wat het me kost
:
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Draai er eerst even een bougie uit en kijk of ie vonkt op de bougie!
Er staat vaak water in de schachten bij die 1.1 blokjes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX-Cruiser schreef:Tja ik zou zoeken in bobine, ontstekingmodulde, verdelerkap, en ook de massa’s controleren, want die zijn vaak gaar !
Geen een van deze vrees ik. Ik denk dat je ECU (injectiemodule) overleden is. De symptomen zijn typisch namelijk.
Je ECU zit onder die zwarte kap op je rechterwielscherm (passagierskant). Vind er eentje van een andere 1.1i met hetzelfde injectiesysteem (Bosch of Magneti Marelli). Daarbij is het het handigst om het typenummer te noteren van je ECU (staat er op) en naar een sloop te gaan en eenzelfde te vinden. (De-)monteren is supersimpel. Kosten: 20-50 euro. Garage kost je factor 10 meer…
Ik haak even in op dit draadje… Hoe kun je constateren of een ECU overleden is of niet? Vanmorgen heeft de AX een aanrijding gehad en hij start niet meer. Ik heb de auto nog niet gezien. Zou ‘t misschien helpen om de accu gewoon even los te koppelen of niet?
bedankt voor je reactie, zie verder het draadje wat ik net begonnen ben over het autootje (aanrijding—> nu start ‘ie niet meer)