2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motor management Lampje oranje?
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 09 oktober 2006 10:19 PM
  [ # 16 ]
Ijs schreef:

.

mijn AUTODATA geeft het volgende aan:

33. Luchtvolumesensor/sensor absolute druk inlaatspruitstuk

Dus niet de gaskleppotentiometer???

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 09 oktober 2006 10:42 PM
  [ # 17 ]

Als het dus niet aan die potentiometer ligt? wat dan wel

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 09 oktober 2006 10:49 PM
  [ # 18 ]

Kun je aangeven wat er gebeurde met de auto toen het MM-Lampje ging branden?

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 09 oktober 2006 11:06 PM
  [ # 19 ]

Toen begon de auto in te houden en te stotteren.

En als je vol gas trapte dan hield die ook in.

Ik moest heel langzaam rijden om vooruit te kunnen

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 09 oktober 2006 11:15 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 12 oktober 2006 11:40 PM
  [ # 21 ]

Storing die je beschrijft komt overeen met het geval slecht contact bij de luchtmassameter. Als je die stekker loshaalt, dan loopt de motor op noodloop en gaat inderdaad smoren bij een keer volgas geven en gaat loopt ook niet sneller dan 2500rpm.
Zou de contacten eens goed reinigen!
Vreemd is dat ie de storing echt wel zou moeten opslaan.

Groeten Jonne

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 oktober 2006 12:26 AM
  [ # 22 ]
daaristieweer,wiedurft schreef:

Storing die je beschrijft komt overeen met het geval slecht contact bij de luchtmassameter. Als je die stekker loshaalt, dan loopt de motor op noodloop en gaat inderdaad smoren bij een keer volgas geven en gaat loopt ook niet sneller dan 2500rpm.
Zou de contacten eens goed reinigen!
Vreemd is dat ie de storing echt wel zou moeten opslaan.

Groeten Jonne

Sommige systemen slaan pas een foutcode op als een tijdlang de storing optreedt. Als ik de openingspost goed gelezen heb, duurde dit probleem niet al te lang. Ik ga het nog eens lezen en er dan nog eens op broeden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 13 oktober 2006 01:58 AM
  [ # 23 ]

de ECU’s bij de BX kunnen na een bepaalde tijd of na 20 keer starten zonder fouten het storingsgeheugen zelf wissen. daardoor blijft het lampje niet contineu branden als er eigenlijk niets meer aan de hand is.


overigens : foutcode 33 ==> Airflow Sensor Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 06 december 2006 09:41 PM
  [ # 24 ]

he, bekende storing

de storing komt ook in mijn BX voor.  Waar zit de stekker van de luchtmassameter?

Groeten, Rob

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 30 december 2006 06:32 PM
  [ # 25 ]

opgelost???

Dat met dat motormanagementlampje: zit al drie jaar in mijn BX en komt met regelmaat terug. Nu heb ik de kap van de monopoint er afgehaald en bleken de draadeinden waar deze kap op gemonteerd zit niet erg lekker aangedraaid. Wellicht valse lucht onder de rubber ring van de monopoint door?
In elk geval: probleem lijkt verholpen (afkloppen op ruw hout)

Groeten, Rob

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook