inhoudende BX
v8ketser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 11 oktober 2006 09:45 PM

Very Happy ( Hoi allemaal. ik of nog beter gezegt mijn bx heeft een euvel dat ik er maar niet uit krijg.Als de motor warm wordt (tzi 1.6 ) gaat hij bij accelereren inhouden,alsof iets em tegenhoud.Nu is er behoorlijk onderhoud uitgevoerd en nog blijft het.Het onderhoud was nodig dat zowiezo.De motor heeft geen verdelerkap,maar een ontstekingmodule.
Het probleem doet zich nu al een tijd voor bij koude motor.Wie? roept u maar! groetjes he? : Wink  Arrow  :susp

Een bx chic 1991 en een amerikaan die uit elkaar ligt.

Profiel  

v8ketser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 oktober 2006 09:54 PM
  [ # 1 ]

je hebt helemaal gelijk ,am sorry!

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 13 oktober 2006 01:52 AM
  [ # 2 ]

hoi, ontstekingsmodule hebben ze zo’n beetje allemaal. jij bedoelt dat je en disbobine hebt.  Wink

maar goed, het inhouden. je kan proberen je injector en injectorhuis te reinigen, en kijk je kat eens na. misschien zit deze verstopt, en dan doet ie het bij accelereren ook niet zo goed.

verder kijken of je de goeie bougies hebt. laat de auto eens uitlezen. misschien kom je nog wat tegen, een KVS-sensor bv.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

v8ketser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 oktober 2006 01:14 PM
  [ # 3 ]

heee vortek nog bedankt voor je reactie.
Wat betreft de injector deze is al na gekeken hij is van de week voor de zesde! keer uitgelezen maar nee hoor geeft geen storing.De bougies zou nog eens kunnen,deze zijn recentelijk vervangen.En wat betreft de kat hoe reinig je die?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 oktober 2006 02:23 AM
  [ # 4 ]
v8ketser schreef:

heee vortek nog bedankt voor je reactie.
Wat betreft de injector deze is al na gekeken hij is van de week voor de zesde! keer uitgelezen maar nee hoor geeft geen storing.De bougies zou nog eens kunnen,deze zijn recentelijk vervangen.En wat betreft de kat hoe reinig je die?

Controleer de draadjes naar de temperatuursensor achter het blok (tweedraads aansluiting, onder de bobine-achtige onstekingsmodule) eens, als die krokant zijn (en dat zijn ze nogal eens) dan kan het motormanagement denken dat het veel te koud is voor arme mengsels en nog een schepje harder bijstoken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook