3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Het is een Xantia geworden ;-)
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 oktober 2006 01:59 AM
  [ # 31 ]

j vrouw is niet gek op een BX? niet kopen dan, vind ze het achteraf toch maar een kreng

Xantia zou ik zeggen ook omwille van de plaats

en een XM?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
race duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-2006

Gepost: 11 oktober 2006 02:54 AM
  [ # 32 ]

bx veel ruimte voor weinig geld,xantia meer comfort.kost ook iets meer

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 12 oktober 2006 12:06 PM
  [ # 33 ]

XM is echt vééél te duur in het onderhoud, wegenbelasting en benzineverbruik.

De beste optie is denk ik de Xsara. Hopelijk kom ik bij de zoektocht een mooie Xantia tegen Laughing

Ik hou jullie sowieso op de hoogte.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 oktober 2006 06:44 PM
  [ # 34 ]

ow jammer kan iek weer mn ieksEmmu niet aan iemand kwijt…  Rolling Eyes


die paar keer dat ik in een afgeragde BX heb gereden heb ik genoten terwijl ik over de drempels en de klinkerstraten van Den Haag scheurde! Laughing

met de Xsara (II = minder grijze muis) van mn ouders is dat weer stukken minder, rij je daarentegen op een asfalt weg, dan komt t Twisted Evil tje in je naar boven!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 oktober 2006 01:26 AM
  [ # 35 ]

Ben echt een BX man. Lelijk? Ach dat went. Als je je BX goed laat onderhouden zijn ze IMHO goedkoper dan een Xant en het rijdt lekkerder en leuker dan de nep-peugeot’s ZX en Xsara. De helft van mijn vriendenkring rijdt BX, tot volle tevredenheid.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 oktober 2006 02:32 AM
  [ # 36 ]

Ik denk dat je vrouw van een BX niet erg happy gaat worden. Het spijt me, maar het is toch een stap achteruit qua bedieningsgemak en betrouwbaarheid. Ik zal wel op tenen trappen hier, maar stiekem is een BX gewoon niet op peil qua betrouwbaarheid. En het heeft een jaren 80 uitstraling.
Een Xantia is enorm zwaar en verbruikt veel. Voor 3000 euro moet je echter wel een prima Saxo (zeker geen al te kleine wagen, en zeker een zeer comfortabel onderstel!) of Xsara kunnen vinden. Ik denk dat die twee in alle opzichten een logische stap vooruit zijn ten opzichte van de Charade.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 oktober 2006 02:38 AM
  [ # 37 ]
Alcyone schreef:

het rijdt lekkerder en leuker dan de nep-peugeot’s ZX en Xsara.

Ahum Rolling Eyes  Rolling Eyes

Ik heb zelf toevallig zo’n nep-peugeot en ik kan je meedelen dat t een heerlijke auto is! En voor het leuker rijden moet je toch echt bij de xsara’s zijn. Echte bochtenauto’s!
En je snapt ook wel dat dit soort opmerkingen niet kunnen op een citroen forum Wink Tis geen BX forum Twisted Evil

Edit: @TS: Ik zou lekker voor een Xsara gaan. Het is echt een heerlijke auto en wat betrouwbaarheid een van de besten!
Binnenruimte is toch net wat comfortabeler als een saxo. Ik heb een paar dagen saxo gereden vorige week, maar dat viel me toch vies tegen in verhouding tot mn xsara. De xsara is in alles gewoon net wat beter afgewerkt/geisoleerd.
De Xantia en BX zijn natuurlijk heerlijke auto’s, maar je moet er van houden. Een auto aanschaffen die nu al niet in de smaak valt, zorgt alleen maar voor problemen.
Xantia is wat uiterlijk iets moderner, maar is ook meteen wel weer een grote bak. Succes met je keuze iig!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2006 01:19 PM
  [ # 38 ]

Hehe, wat eem tenenstamperij inmiddels!

alcyone schreef:

Ben echt een BX man. Lelijk? Ach dat went.

Als ik een BX lelijk had gevonden, was ik er beslist niet in gaan rijden. Ik zou daar niet aan kunnen wennen.

Hanjdes schreef:

Ik zal wel op tenen trappen hier, maar stiekem is een BX gewoon niet op peil qua betrouwbaarheid.

Hier valt geen peil op te trekken. Laat ik zeggen dat er voldoende BXen rondrijden die wel op peil zijn qua betrouwbaarheid. Deze opmerking zal dus als enigszins gegeneraliseerd gelezen moeten worden.

Eigenlijk moet je geen BX meer kopen als je niet bereid bent je op zijn minst flink met het onderhoud te bemoeien en daar ook wat van af weet. Dat wil nog niet zeggen dat je alles zelf hoeft te doen, maar je moet wel weten waar je div. klussen handig kan laten doen als je et niet zelf wil doen.

Een Xsara en ZX zijn behoorlijk betrouwbare modellen al zit er door ouderdom bij de ZX al behoorlijk wat verziekt spul waarbij wellicht verwaarloosd onderhoud na tijden toch zijn tol geeist heeft. Bij de Xsara die nog wat jonger is zul je daar minder last van hebben. Xsara’s zijn desondanks toch nog best vriendelijk geprijsd.

In mijn ogen is de Xsara een stuk frisser model waar je denk ik gewoon goed mee voor de dag kan komen. Nadeel is het ontbreken van hydraulique, maar als je al uit een niet-citroen komt, zal de Xsara nog comfortabel voor je aanvoelen.

Een Xantia is een riante en best grote auto: betrouwbaar en hij stuurt fijn. Nadeel. redelijk hoge onderhoudskosten (in vergelijking met kleinere citroens). XM staat daar weer een stuk boven. 2e hands voor een appel en een ei aan te schaffen, maar de kosten zullen erg hoog zijn.

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 13 oktober 2006 01:24 PM
  [ # 39 ]

Een ZX uit de tweede serie met een 1.8 of een 2.0 blok zou toch ook een serieuze optie moeten kunnen zijn.

Uit rationeel oogpunt een heel verstandige keus. Én een fijne rijdersauto!

Jos van der Voort

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2006 01:27 PM
  [ # 40 ]
ZX-Enschede schreef:

Een ZX uit de tweede serie met een 1.8 of een 2.0 blok zou toch ook een serieuze optie moeten kunnen zijn.

Uit rationeel oogpunt een heel verstandige keus. Én een fijne rijdersauto!

Als TS uit een Charade of 2CV komt, denk ik dat een 1.4 of 1.6 ruimschoots voldoet Wink Een 1.8 of 2.0 is wel leuker natuurlijk Very Happy

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 oktober 2006 01:39 PM
  [ # 41 ]
mpostma schreef:
ZX-Enschede schreef:

Een ZX uit de tweede serie met een 1.8 of een 2.0 blok zou toch ook een serieuze optie moeten kunnen zijn.

Uit rationeel oogpunt een heel verstandige keus. Én een fijne rijdersauto!

Als TS uit een Charade of 2CV komt, denk ik dat een 1.4 of 1.6 ruimschoots voldoet Wink Een 1.8 of 2.0 is wel leuker natuurlijk Very Happy

Al zal je merken dat je met een 1.8 of 2.0 weer een hogere brandstofrekening voor je kiezen krijgt. De 1.6 lijkt me dan een erg goed compromis.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 oktober 2006 01:51 PM
  [ # 42 ]
mpostma schreef:
Handjes schreef:

Ik zal wel op tenen trappen hier, maar stiekem is een BX gewoon niet op peil qua betrouwbaarheid.

Hier valt geen peil op te trekken. Laat ik zeggen dat er voldoende BXen rondrijden die wel op peil zijn qua betrouwbaarheid. Deze opmerking zal dus als enigszins gegeneraliseerd gelezen moeten worden.

Eigenlijk moet je geen BX meer kopen als je niet bereid bent je op zijn minst flink met het onderhoud te bemoeien en daar ook wat van af weet.

Ik denk dat je met die laatste opmerking inderdaad de spijker in de fles poept. Tuurlijk kan een BX best betrouwbaar zijn; mits wat lagere km.standen (waar vind je die nog?) en goed onderhoud. Maar ik denk dat van nature een Xantia en Xsara vele malen betrouwbaarder zijn. Alleen al op het gebied van afwerking (rammels, plastic, kieren, etc.). Ik denk zelf dat je met een BX eerder problemen gaat tegenkomen dan met andere genoemde wagens.

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 13 oktober 2006 02:12 PM
  [ # 43 ]

Voor 3000 euro kun je natuurlijk ook een leuke GS/A kopen. Zo’n motortje lijkt een beetje op die van een eend. Als gezinsauto gaat best, en voor dat bedrag is er best een betrouwbare te vinden.

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 13 oktober 2006 03:04 PM
  [ # 44 ]

Haha, moest erg lachen toen ik dit topic las. Vooral het stukje waarin je vrouw zegt dat als ze één auto lelijk vind het de BX is. Erg herkenbaar; had precies het zelfde. De BX zat echter zó in mijn hoofd dat ik hem gewoon gekocht heb! Tot nu toe veel plezier van. Ik gebruik als excuus het briljante rijcomfort. En ja, het is een onderhoudsgevoelige auto maar wel een echte Citroën (karakteristiek, je moet er van houden.). Met een Xantia of Xsara zul je inderdaad minder onderhoud hebben. GS is een leuk idee maar ook al oud natuurlijk. Ik ben benieuwd wat het wordt, succes met je keuze!

p.s: als je geduldig zoekt zijn er echt wel hele leuke, en nog goede BX - en te vinden. Ga dus niet voor een 400euri 1.4 deaville maar zoek goed! zo heb ik een 19TZI gevonden, 2e eigenaar die monteur is bij Citroën dealer.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 oktober 2006 03:07 PM
  [ # 45 ]

Volgens mij verbruikt een 1.9 BX wel een slok brandstof…

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook