Heb vandaag wegens een vastzittende handrem mijn trommel verwijderd en ga dus de voering vervangen.
Deze is redelijk verbrand door het slepen .
Zag en voelde ook dat het remcilindertje zwaar loopt en zijn er revisiesetjes voor en wat kost ongeveer zoiets of een ander remcilindertje anders . Iemand een idee trouwens wat de voeringen kosten ?
Even nog een stomme vraag Waar kan ik de handrem buiten de trommels om nog meer stellen ?
Asbakje uit de omkapping van je handrem dan kan je met een lange dop (geloof 10) het stelmechanisme van de handrem losmaken.
Als je er beter bij wil dan maak je aan de voorkant de kunstof behuizing rond je handrem los met twee keer torx en aan de achterkant door de moer los te draaien.
De kap voorzichtig loswerken en dan kun je het handremstelmechanisme prachtig zien zitten.
Als de handrem weer afstelt, dan moet-ie officieel tussen de 4 en 7 klikjes geven bij het aantrekken.
Jos van der Voort
Heb inderdaad de omkapping losgemaaktmaar heb de stelschroef niet gezien . Zit deze aan de voorkant onder de handel?
Achter gaat de kabel rechtstreeks onder de auto zonder stelschroef.
Nog een andere vraag over de remmen Pedaal zit diep en remt wel maar niet echt fanatiek . Remblokken voor ? en/of het probleem waarme ik nu bezig ben ?
Ger
Voor mij is het dan een raadsel waar jij je handrem moet stellen. Ik heb de beschrijving uit het Haynes manual en heb die instructies opgevolgd toen ik de achteras van de auto vervangen heb.
Is het wel een ZX waar we het over hebben?
Kijk anders eens HIER
Jos van der Voort
Is inderdaad Zx . Heb even gekeken in handboek en kijk morgen opnieuw even naar de stelmogelijkheid van de handrem .
Mijn vader heeft een tijd terug remcilinders laten vervangen ( wel bij Citroen zelf ) en nieuwe remschijven geloof ik…was € 600,- kwijt..
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Is allemaal opgelost vandaag en heb 1 cilinder moeten vervangen die lekte . Dus redelijk opgelost tegen onredelijke onderdelenprijzen tegenwoordig . en niet eens bij Citroen maar gewoon bij algemene leverancier .
Ger
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ben wel benieuwd wat je voor de remcilinder betaalt hebt, ik heb aan het begin van dit jaar links achter ook een nieuwe remcilinder gemonteerd, dit koste mij 22,50€ voor de remcilinder en 8€ voor de remvloeistof
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Heb rond de 50 euro betaald bij garage toeleverancier dus stevig aan de prijs .
Heb je dat stelmechanisme nog gevonden?
Zat dat op de plek die ik aangaf of heb je die elders moeten zoeken?
Jos van der Voort
Ja . Was dom foutje van mij. Zat onder vloerbedekking dus had niet goed gekeken. Word ook ouder .
Wordt in februari 54.
Jos van der Voort
Zit je al iets hoger als ik . Moet eerst nog 50 worden i n 2007 .
mvg Ger
Leesbril op !!!
Jos van der Voort