Ik heb een probleem met mijn HP-systeem van mijn V6.
Wanneer je steviger optrek dan normaal, dus dat achterkant iets meer inzakt, dan begint het stoplampje te branden en de melding Hydralic Level licht op. Dit is heel even.
Het niveau is goed, de indicator beweegt, zit dus niet vast. De stekkers naar de indicator heb ik al schoongemaakt. Maar het mag allemaal niet helpen.
Heeft iemand een suggestie, moet misschien het systeem gereinigd worden? Hoe kan je dat zien?
Nog een klein vraagje, maar kan je de claxon in de motorruimte vinden? Bij komt er namelijk geen geluid uit.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet, Toolman
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je zeker weet dat er voldoende lhm in je vaatje zit moet je misschien wat minder hard optrekken…
Gooi er eens wat bij en kijk of de melding blijft komen, zou ik zeggen.
suc7
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ik denk toch dat je idd even je LHM moet bijvullen, beetje extra kan geen kwaad, daarna nog eens testen.
De claxon is simpel. Grill d’r afhalen, boutjes bovenop los, stadslichtjes eruit (zijkant), dan de boutjes los achter de stadslichtjes. Nu kan de grill eraf.
Kijk maar eens bij je koplampen, rechts of links…daaronder zie je ze.
XM’s hebben idd een lullige claxon. Tipje, ga naar de Brezan, koop een mooie rode dubbelhoornige en door compressor aangedreven exemplaar. Heb ik ook. Mensen vallen van de fiets hahahaha! Werkt geweldig ennn…APK geldig!! Want het is een dubbele toon, die gelijktijdig “afgaat”. Voor 25 Eurootjes heb je een heeeele hoop lol!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
je hebt 2 toeters, dus er moet er altijd wel 1 werken. Als ze beiden niet werken zit er elders iets niet goed.
Net als de LHM-melding, ‘k weet niet precies hoe de bedrading van het vlottertje loopt, maar probeer die eens te volgens.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Gewoon even wat meer lhm erbij kiepen, als je hem precies tot de streep vult is het meestal net te weinig is mijn ervaring. (en uiteraard wel in de hoogste stand meten!)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Trek het indicatortje/metertje eens uit het vat. Als de onderkant ervan grijs of zwart is, dan wordt het tijd om het zaakie door te laten spoelen.
Animal triste post coitum
Bedankt voor jullie tips. Ik ga inderdaad maar nog even bijvullen, hopen dat het morgen dan goed is.
Ik krijg geen enkel geluid als ik probeer te toeteren. Ik kan ook niet in het instructieboekje vinden waar eventuele zekering zit.
En ik zal eens kijken naar de indicator. Hou krijg je trouwens die indicator eruit? Gewoon omhoog trekken?
Groet, Toolman
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Ik heb er vloeistof bij gedaan, op de heenweg lichte het stoplampje nog even op, maar op de terug geen last.
Hoe kan ik trouwens die indicator eruit halen?
En hoe kan ik testen of een claxon het nog doet. Ik heb er namelijk een eruit gehaald. Kan je er gewoon constante stroom opzetten?
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zie, dus toch waarschijnlijk te weing lhm er in gehad….
Die indicator trek je uit je vaatje, als je het beugeltje losneemt, of dat zo lukt betwijfel ik een beetje.
Volgens mij moet je het vaatje even losmaken zodat je wat speling krijgt, anders moeten alle slangetjes er af en dat raad ik je niet aan, vanwege die lekkere klemmetjes die citroën gebruikt.
Claxon kan 12 volt op (dacht ik…)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Toolman schreef:Ik heb er vloeistof bij gedaan, op de heenweg lichte het stoplampje nog even op, maar op de terug geen last.
Hoe kan ik trouwens die indicator eruit halen?
En hoe kan ik testen of een claxon het nog doet. Ik heb er namelijk een eruit gehaald. Kan je er gewoon constante stroom opzetten?
met twee draadjes tegen de accupolen houden? en niet schrikken van de herrie (als ie t doet)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Toeters gaan zelden kapot, verdenk zelf de schakelaar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Toeters doen het nog even getest zojuist. Leuk voor de buurt
Is dat schakelaar die in de verlichtingsstengel zit of zit er ergens anders nog een schakelaar?
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
alleen in de schakelaar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Er hoort onderin het buisje waar de LHM vlotter in zit een dopje te zitten. Dit dopje zorgt ervoor dat al alle LHM naar een kant loopt (optrekken, remmen, bochten) er toch voldoende olie in dat buisje blijft dtaan, zodat het lampje niet gaat branden. Waarschijnlijk is dat dopje bij jouw auto uit het buisje gevallen en ligt het nu onderin je LHM vat…
Gr Martijn
Daar zal ik dan nog even naar kijken, vanochtend ging het stoplampje weer branden.
Weet iemand welke schakelaar het zou kunnen zijn voor het niet werken van de claxon. Ik ga ervan uit dat het degene is naast mijn stuur, maar ik niet of er nog meer schakelaars zijn.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
er is maar 1 schakelaar, die geintergreerd in je richtingaanwijzer zit
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002