2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aanschaftips BX gevraagd….
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 oktober 2006 03:19 AM
  [ # 16 ]

Re: Aanschaftips BX gevraagd….

robrob schreef:

Hallo,
dit is mijn eerste bezoek aan dit forum. Gaaf om te zien met hoeveel liefde een door de massa verguisde auto (BX) nog wordt omarmd.
Maargoed, dat hoef ik jullie niet uit te leggen. Dan maar ff to the point:
De komende week wil ik een BX gaan aanschaffen. Verschillende dealers en particulieren ga ik bezoeken.
Heeft iemand tips voor me waar ik op moet letten? Ik heb even gezocht in dit forum, maar kon geen draadje of een sticky vinden. Mocht iemand een hint hebben, dan hoor ik het graag.
Op autotrader.nl valt me op dat ik voor 500 euro een BX kan krijgen met een heel jaar APK en nog geen 130000 op de teller, maar dat andere dealers weer rond de 1000 euro vragen voor een soortgelijke auto (oke, iets meer opties) maar met 70.000 euro meer op de teller.
alvast dank,
Rob

Eén tip: als je echt helemaal niet van zelf sleutelen houdt, niet doen. Er zullen bij autoos van zo rond de 15 jaar en soms ouder echt problemen optreden. Voor zo rond 500 eur heb je weliswaar een érg comfortabele, ruime en goedkope, maar meestal geen uitgesproken betrouwbare auto (meer).

Een hyper-goed onderhouden exemplaar voor 500 eur tref je maar zelden aan. Wil je echt iets betrouwbaars hebben, neem dan een goede basis en calculeer tenminste 1000 eur in om het allemaal in orde te brengen.

Niet dat BX-en onbetrouwbaar zijn (wat wel het imago is), maar ze zijn gewoon behoorlijk op leeftijd. Met hulp van diverse specialisten (bij dealers heb je niks te zoeken behalve enkele onderdelen) is de auto vrij goedkoop bij te houden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2006 12:35 PM
  [ # 17 ]
Alcyone schreef:
arjan_verkade schreef:
McDean schreef:
arjan_verkade schreef:

Welkom op het forum Wink

bij een automaat zit je aan een 1.6 TZi vast
of aan een 1.9 GTi automaat Cool

19 TRI of TRS kan ook nog Wink

ja uiteraard, ik ging even van type 3 benzine uit Wink
uiteraard is er ook nog een 19 TZD automaat (diesel dus)

als je een mooie kan vinden, zou ik voor een GTi gaan Cool
verbruik tussen 1 op 10 en 1 op 12.
alle luxe aanwezig, en soepele motor Cool

Ik vind de GTI juist helemaal niet soepel maar een echte hogetoerenmotor. Mijn monopoint BX 19 Routiere was veel sneller en veel prettiger om te rijden. Max koppel bij 3000 -> ‘nuff said.

in de 1.9 TZi/TGi heb ik nooit gereden, en ik weet dat die anders zou moeten rijden Wink
maar deze motor heb je niet een automaat combinatie Smile

verder is die GTi motor stuk soepeler dan vele “moderne” motors waarin ik heb gereden.
o.a. 1.8 16v uit de C5 en de Picasso, 1.6 16v uit de Xsara en C4.
en die motoren worden toch door veel mensen als lekkere motoren gezien Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook