de Civic en volgend jaar komt daar het type S van uit, toch eens kijken hoeveel ik nog van de Jazz maak
sorry kon dus ook niet voor Citroën kiezen met dit beeld in gedachte ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik denk dat de C4 een goede kans maakt.
maar het zal afhangen wat de heren van autovisie en hun europeese collega’s
vinden.
Ben ik helemaal met je eens.
Als ik nu een mooie lease middenklasser mocht uit zoeken zou ik daarvoor gaan…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het lijstje mag beperkt worden tot de volgende auto’s:
Citroën C4 Picasso
Fiat Grande Punto
Ford S-Max
Honda Civic
Opel Corsa
Peugeot 207
Skoda Roomster
Volvo C30
Dit zijn volgens de Telegraaf de 8 auto’s die in aanmerking komen voor de titel Auto van het jaar.
En mijn voorkeur gaat uit naar de C4, zeker nadat ik hem bij het Conservatoire in levende lijven heb mogen aanschouwen.
De Grande Punto maakt meer kans denk ik.
Hoewel ik de picasso ereg mooi vind van buiten gun ik het hem/haar niet vanwege het dashboard….
ik blijf stug volhouden dat een teller links hoort te zitten…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb de teller in het midden nooit als hinderlijk ondervonden in m’n C4.
Of zou het toch de oorzaak zijn geweest waarom ik met de C4 in een half jaar tijd bijna meer snelheidsovertredingen heb gemaakt dan de 7 jaar ervoor met de Xsara en C3
verbazingwekkend dat oude auto’s als de C6 en Grande Punto nog officieel in aanmerking komen
heb toch maar C6 gestemd…de rest is echt prut:
3xKia
3xChevrolet
3xBenz
d’r zit eerlijk gezegd ook niks echt nieuws tussen, op de Roomster na.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:verbazingwekkend dat oude auto’s als de C6 en Grande Punto nog officieel in aanmerking komen
sja, oud? ... Net te laat vorig jaar.
TurboTilbo schreef:Bossie schreef:Ik heb de teller in het midden nooit als hinderlijk ondervonden in m’n C4.
Of zou het toch de oorzaak zijn geweest waarom ik met de C4 in een half jaar tijd bijna meer snelheidsovertredingen heb gemaakt dan de 7 jaar ervoor met de Xsara en C3
Ik vind dat altijd wel erg storend, en dan zeker die vreselijke digitale tellers, daar kots ik helemaal op.
Hmm, ik vond het eigenlijk altijd heel raar, maar in de praktijk werkt t eigenlijk prima. Mooi is anders: ik vind zo’n Alfa 156 dash met “who needs more” 2 dikke pijpen met een klok erin wel het mooiste.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
TurboTilbo schreef:Bossie schreef:Ik heb de teller in het midden nooit als hinderlijk ondervonden in m’n C4.
Of zou het toch de oorzaak zijn geweest waarom ik met de C4 in een half jaar tijd bijna meer snelheidsovertredingen heb gemaakt dan de 7 jaar ervoor met de Xsara en C3
Ik vind dat altijd wel erg storend, en dan zeker die vreselijke digitale tellers, daar kots ik helemaal op.
LOL
Mooi he, die verschillen tussen mensen. Ik vind digitaal juist super!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
De shortlist van 8:
Citroën C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Honda Civic, Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot 207, Skoda Roomster and Volvo C30.
http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates07/Lista07.htm
rf schreef:Er is een zgn. shortlist samengesteld met 8 overgebleven auto’s.
Uit de oorspronkelijke lijst van ca. 40 auto is de C6 verwijderd
Ik had de C6 al stilletjes de nieuwe auto van het jaar 2007 toegedacht.
Met al die kwaliteiten incl. 4 sterren voor voetgangers veiligheid.Weet iemand wat de reden is geweest dat de C6 niet op die shortlist is terechtgekomen? (eigelijk is er geen geldige reden….)
Maar goed de C30 is een Focus, dus die hadden ze ook wel kunnen schrappen en de Corsa heeft zo veel gemeen met de Gr.Punto dat die ook als EEn deelnemer hadden kunnen tellen.
Ik denk dat de juryleden ook wel doorhebben dat het tegenwoordig niet meer zo logisch is om exclusive/zeldzame auto’s te nomineren. Bovendien is de C6 vorig jaar mei officieel geintroduceerd, te lang geleden dus om echt nieuw te zijn.
@alcyone:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:De shortlist van 8:
Citroën C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Honda Civic, Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot 207, Skoda Roomster and Volvo C30.
http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates07/Lista07.htm
rf schreef:Er is een zgn. shortlist samengesteld met 8 overgebleven auto’s.
Uit de oorspronkelijke lijst van ca. 40 auto is de C6 verwijderd
Ik had de C6 al stilletjes de nieuwe auto van het jaar 2007 toegedacht.
Met al die kwaliteiten incl. 4 sterren voor voetgangers veiligheid.Weet iemand wat de reden is geweest dat de C6 niet op die shortlist is terechtgekomen? (eigelijk is er geen geldige reden….)
Maar goed de C30 is een Focus, dus die hadden ze ook wel kunnen schrappen en de Corsa heeft zo veel gemeen met de Gr.Punto dat die ook als een deelnemer hadden kunnen tellen.
Ik denk dat de juryleden ook wel doorhebben dat het tegenwoordig niet meer zo logisch is om exclusive/zeldzame auto’s te nomineren. Bovendien is de C6 vorig jaar mei officieel geintrodiceerd, te lang geleden dus om echt nieuw te zijn.
Sjongejonge, dat zal de Corsa wel worden
Nou,ik ga maar voor de picasso.
Gister weer even bij een C6 staan g**len. Is dus duidelijk. Deze Citroen is een echte Cit, de lijn is magnifiek, de details onovertroffen. Al eens echt goed naar de achterruit gekeken? KUNST! Als eens goed gekeken hoe deze voiture over de weg glijdt?
Natuurlijk zijn er meer aardige auto’s, maar toch de C6 combineert toptechniek met topdesign.
Voor de duidelijkheid, C6 gekozen.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
rf schreef:Er is een zgn. shortlist samengesteld met 8 overgebleven auto’s.
Uit de oorspronkelijke lijst van ca. 40 auto is de C6 verwijderd
Ik had de C6 al stilletjes de nieuwe auto van het jaar 2007 toegedacht.
Met al die kwaliteiten incl. 4 sterren voor voetgangers veiligheid.Weet iemand wat de reden is geweest dat de C6 niet op die shortlist is terechtgekomen? (eigelijk is er geen geldige reden….)
C6?