mogelijke ombouw van t naar td
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 oktober 2006 03:18 PM

wie o wie kan mij meer info geven omtrend de zx blokken diesel en turbo diesel?
ik heb vandaag op de sloop een zx break uit 1997 gevonden met een goed td blok deze zou ik in m’n zx willen gaan bouwen (als deze morgen niet verkocht word) zou ik hier veel voor aan moeten passen? Op het eerste gezicht ziet het er allemaal hetzelfde uit maar schijn kan bedriegen weet ik inmiddels.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 oktober 2006 03:37 PM
  [ # 1 ]

Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.

Verders, waar staat deze Break??

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 oktober 2006 03:43 PM
  [ # 2 ]
GoodOldDiesel schreef:

Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.

Verders, waar staat deze Break??

Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).

Bij een BX heb ik deze ombouw gedaan en mechanisch is het allemaal redelijk recht toe recht aan, maar heb niet de illussie dat je met alleen de motor klaar bent. Het meest ideaal is dus wel dat je met de sloop een deal maakt voor alles en niet alleen voor de motor en dan wordt uitgeknepen voor alle extra dingen die je nog later nodig hebt.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 oktober 2006 04:18 PM
  [ # 3 ]

Geplaatst: 14 Okt 2006 11:37   Onderwerp: Verders, waar staat deze Break??

bij slooperij franken te rucphen in noord brabant

Geplaatst: 14 Okt 2006 11:43   Onderwerp: Bij een BX heb ik deze ombouw gedaan en mechanisch is het allemaal redelijk recht toe recht aan, maar heb niet de illussie dat je met alleen de motor klaar bent. Het meest ideaal is dus wel dat je met de sloop een deal maakt voor alles en niet alleen voor de motor en dan wordt uitgeknepen voor alle extra dingen die je nog later nodig hebt.

Ik vind het wel lastig het blok met alles er op en aan kwam ik op zo,n 500euro uit het is ff de vraag voor mij of het intressand is om dit te gaan doen Confused:

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 oktober 2006 04:24 PM
  [ # 4 ]
mpostma schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.

Verders, waar staat deze Break??

Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).

 

Bak en assen kan wel hoeft niet… Wat die radiateur betreft zat ik in dubio omdat de koeling anders is. Dubbelle fan heeft een Diesel al. En het lijkt me logisch dat men de intercooler erbij neemt.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 oktober 2006 04:29 PM
  [ # 5 ]
GoodOldDiesel schreef:
mpostma schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Blok kan je zo overstampen. Weet alleen niet hoe het met de radiateur zit of deze wel hetzelfde is.

Verders, waar staat deze Break??

Alles meenemen wat afwijkt: motor, versnellingsbak, aandrijfassen (diesel assen passen ook wel, maar turbodiesel assen zijn wat steviger), radiateur, intercooler, koelwaterslangen, luchtslangen, dubbele fans (plus inbouwfront en bekabeling indien afwijkend).

 

Bak en assen kan wel hoeft niet… Wat die radiateur betreft zat ik in dubio omdat de koeling anders is. Dubbelle fan heeft een Diesel al. En het lijkt me logisch dat men de intercooler erbij neemt.

Bak moet gewoon. Aan een turbodiesel met een korte dieselbak heb je een waardeloze auto.

Aandrijfassen. Aanbevelenswaardig maar niet essentieel.

Radiateur: een turbodiesel heeft meer koeling nodig dan een diesel. Gezien het feit dat er een caravan mee getrokken gaat worden: met een niet op zijn taak berekende radiateur heb je wederom een waardeloze auto.

Ik zou em dus de turbodiesel ombouw zoveel mogelijk te doen naar origineel ZX TD. Dan weet je zeker dat de rest eromheen ook sterk genoeg is om de turbodiesel in het gareel te houden.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 15 oktober 2006 05:43 PM
  [ # 6 ]

naar lang pijnzen heb ik besloten het niet te doen omdat ik me te veel op de hals haal ik wacht gewoon tot ik er een koper voor heb en dan zien we wel wat we kopen.

bedankt voor alle info mede forumers! Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook