Mischien een stomme vraag maar…........ ik wil morgen mijn reservewiel onder mijn auto zetten omdat mijn achterband telkens leeg loopt. Maar moet ik de xantia nu opkrikken of niet? ik bedoel eigenlijk, als ik hem nu opkrik laat de xantia dan niet uitzichzelf het wiel weer naar de grond zakken?
Xantia 1.9 TD Break
Zit een torsie-stang op je Xant. Als je hem zijwaarts opkrikt (dus 2 zijwielen vna de grond en niet 2 achterwielen) dan blijft je wieltje netjes hangen. Je kan je Xant ook in de hoogste stand zetten en dan opkrikken (eventueel een paar tegens onder je krik).
Schijt aan originaliteit.
Gewoon in de hoogste stand zetten, zo staat het volgens mij ook in het boekje…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Idd, hoogste stand.
Kun je ook nog een beetje fatsoenlijk bij je reservewiel komen.
Ik zet hem idd in de hoogste stand, dan krikje eronder en dan weer in de normale stand, dan tilt i zijn wieltje vanzelf op…
mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Zo heb ik eens een wiel van een BX gewisseld. Ik was onderweg, en lekke band. Wel een wiel, maar geen krik. Dus wat stenen uit de straat getrokken, BX in de hoogste stand, stene onder de kriksteun, BX laten zakken, wielen wisselen, en omgekeerd terug. Ging prima….
Test
www.citrofiel.tk schreef:Ik zet hem idd in de hoogste stand, dan krikje eronder en dan weer in de normale stand, dan tilt i zijn wieltje vanzelf op…
mzl. Hans
Dit is de juiste manier, dat werkt perfect.
Vervelende is dat de krik ook onder de wagen hangt, dus dat met de stenen is niet zo gek, maar je sloopt je dorpel, en het kan raar aflopen..
Maar in nood…
Vervelende is dat de krik ook onder de wagen hangt,
Ligt bij mij gewoon in de kofferbak inmiddels dus, na klapbandje ooit…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.