Aangezien ik sinds kort (een week) de trotse bezitter ben van een XM uit 94 (dieseltje, je weet wel die 2.1 versie). Ben ik natuurlijk alle snufjes aan het uit proberen, zo ook de hydroactief. Na een ritje Utrecht Rotterdam met de hydroactief op de sportstand. Daarna weer terug op normaal sindsdien, heb ik het idee dat de vering met tussenpozen continu wordt bijgepompt, m.a.w je hoort dat de pomp even aanslaat dan weer stopt en dan weer even aanslaat. Vering doet het volgens mij goed niet hard of zacht. Aangezien ik geen ervaring heb met deze auto zou graag willen weten of dit wel OK is. Alle suggesties welkom (kan altijd nog naar chyparse nietwaar ?)
Aart
Dat is zoals het werkt. Om de hoeveel sec slaat ie aan als je stil staat? 30sec en meer is helemaal tof, onder de 10sec zou ik de voorraadbol ff laten bijvullen of vernieuwen. Veel plezier van je dame!
Animal triste post coitum
Ik heb het niet echt gemeten maar volgens mij rond de 20 seconden dus misschien is het handig om eens te controleren of de voorraad bol wat bijgevuld moet worden.
Met 20sec interval kun je gerust nog ff doorrijden, dat is prima.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik vraag me wel af of dat het geluid is wat Aart bedoelt.
Ik kreeg de indruk dat hij dit bijpompen hoort tijdens het rijden, maar ik kan me vergissen.
Tijdens het rijden kun je dit niet horen.
groet
Dat bijpompen doet ie constant. Als de auto stilstaat met lopende motor zullen de intervallen van de pomp korter zijn en er meer tijd tussen zitten. Maar als je rijdt dan werkt de stuurbekrachtiging, remmen en het veersysteem en dus zal de pomp sneller en soms langer moeten werken om alles op druk te houden. Onder het rijden zou je dit best kunnen horen.
een bekende (ex)voetballer en weetalles zou zeggen…...is toch logisch
Zoals Serge al zei, indien de intervallen sneller dan 10 seconden zijn bij stilstand is de voorraadbol de eerste verdachte.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
maar dan moet je voor de rest wel een gezond systeem hebben, anders heb je aan een nieuwe voorraadbol ook niet zo veel. zie mijn topic op de afdeling xantia, titel: wat nu weer met mijn hp-systeem.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0