Bij Chyparse te horen gekregen dat mn debietregelaar en hd regelaar bij de voorraad bol lekken. Was me zelf nog niet opgevallen ops: Nu belde ik net de citroendealert om te kijken of er after market revisiesetjes te koop zijn maar volgens hen bestaan die alleen voor de bx. Ze gebruiken zelf tweede hands of zelfs nieuw (en dat schijnt dus 400,- te kosten).
Heeft iemand ervaring met de hd en debiet regelaar, het vervangen ervan en met name het vinden van een oplossing voor het lekken?
Ik weet dat ze gereviseerd en al bij Chyparse liggen voor 100,- maar het lijkt me wel leuk om het zelf te doen en bovendien komt dat me financieel waarschijnlijk ook beter uit.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Toen ik bij Chyparse kwam, lekte m’n HD-regelaar ook opeens LHM. Er hing een druppeltje aan en in m’n veronderstelling dat dat ding het gesis veroorzaakte, heb ik die laten vervangen….......
Het was dus de debiet-regelaar die sist en over een druppeltje LHM maak ik me geen zorgen, een beetje overbodig dus.
In een oude Ambiance Extreme (Blaadje van de XM-Club) staat een beschrijving hoe je een debietregelaar kan reviseren, ‘t lijkt een @#$% klus te zijn, dus die € 100 van Chyparse lijkt me zo gek nog niet.
‘k dacht trouwens dat die € 100 incl montage was
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
klopt hoor, die 100e is inclusief montage, ga dat niet zelf doen als ik m bij een garage met brug en toffe service koop natuurlijk.
Maar goeie site is dat, in goed engels een duidelijke uitleg over werking en reparaties.
Over een beetje lekkage kan ik me zeker niet druk maken, maar de voorraadbol is zojuist vervangen en nog steeds tikt de pomp iedere 5 seconden. Ik vraag me dus af of dat de hd of de debietregelaar is en wil eigenlijk gewoon het systeem 100% hebben, niet 80%....Ok, ze is oud aan het worden maar toch, alles in orde is toch ook goed om haar eventueel te kunnen verkopen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
soms is de remservo ook aan de beurt, die wordt nog wel eens uitgesloten omdat ‘ie lastig te vervangen is.
Als die vervangen is, blijft je xm veeeeel langer hoog staan
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
als de xm nog wat langer blijft ga ik inderdaad alle regelaars eens langs en de boel revisren/vervangen.
De citroendealer vertelde me dat ik de regelaars niet kan reviseren helaas….Hoe nu verder?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
V2 schreef:malle pietje schreef:De citroendealer vertelde me dat ik de regelaars niet kan reviseren helaas….Hoe nu verder?
Hij vertelde je zeker dat je bij hem een nieuwe moest kopen, en dat het dan over zou zijn?
Nee, zoals boven beschreven heeft hij even keurig opgezocht of er revisiesets zijn, en toen dat niet zo bleek te zijn gezegd dat hij zelf altijd of een goede gebruikte monteerde, of een nieuwe. Hoezo?
Gr Martijn
Het reviseren van de opbrengstverdeler van de XM staat beschreven op mijn site. Na revisie moet de verdeler afgesteld worden op een bepaalde druk. De verdeler van de BX wordt op een andere druk afgeregeld dan de verdeler van de XM. Verder zijn de verdelers identiek.
hoi eric,
bedankt voor je tip, ga zo eens bladeren over je site!
Mocht je nog suggesties hebben over het instellen van de druk voor de xm, danhoor ik dat natuurlijk graag!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!