Hoe is het zicht achteruit in een C4 Coupe?
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 31 december 2005 10:40 PM

Heeft iemand ervaring met een C4 coupé ‘in weer en wind’?
Hoe is dan het zicht achteruit? Het kleine wissertje bestrijkt alleen het onderste ruitje, maar hoe zit het met de bovenste ruit? ZIe je daar nog wel iets door? En maakt het wissertje de onderste ruit voldoende schoon?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 december 2005 10:55 PM
  [ # 1 ]

Re: Hoe is het zicht achteruit in een C4 Coupe?

Wouter-1 schreef:

Heeft iemand ervaring met een C4 coupé ‘in weer en wind’?
Hoe is dan het zicht achteruit? Het kleine wissertje bestrijkt alleen het onderste ruitje, maar hoe zit het met de bovenste ruit? ZIe je daar nog wel iets door? En maakt het wissertje de onderste ruit voldoende schoon?

Nou ik vind zowiezo de C4 achteruit VEEL te klein je ziet er nix door Rolling Eyes
je bent dan echt wel blij dat je spiegels hebt

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-2004

Gepost: 01 januari 2006 03:35 AM
  [ # 2 ]

Op zich trekt de rechte achterkant van de coupe best het nodige vuil aan. Daar doe je op zich weinig aan. Hiervoor reed ik een golf, en die had dat ook.

Af en toe een spons kan zeker geen kwaad. Zeker bij mijn auto op dit moment: mijn zicht naar achteren beperkt zich zo’n beetje tot het gebied van de ruitenwisser. En dat is niet overdreven veel. Ik rij veel op binnenwegen met landbouwverkeer en heb de achterruit al met een paar dagen dicht zitten. Daar kan dan ook het wissertje moeilijk tegen op. Overigens geeft de achtersproeier maar een slap pistraaltje af bij mijn wagen. Misschien is een hogedrukspuit wat teveel gevraagd, maar iets meer druk had best gemogen. Wat de bovenruit aangaat: die is meestal wel schoon: vuil slaat er niet op neer en druppels waaien weg.

Ik heb niet het idee dat ik veel in het verkeer mis omdat maar een klein deel van de achterruit echt schoon is. Ook tussen de druppels door zie je genoeg. Wat wel wennen is, is de “zwarte streep” midden door de binnenspiegel als gevolg van de spoiler. Meestal bedekt hij de koplampen van de achterliggers, wat best prettig is. Die zelfdimmende binnenspiegel heb je dan niet echt nodig. Maar ik heb ook al eens een tijdje een politiewagen achter me gehad, zonder dat ik dat kon zien. Ik zag wel dat er een auto achter me zat, alleen die zwaailichten op het dak en die strepen op de motorkap zaten net achter de spoiler. Ik hield me gelukkig een beetje aan de snelheid, maar het geeft aan dat het zicht niet 100% is.  Is dat een gemis: misschien wel als je in een BX rijdt, maar voor mij niet.

Wat ik wel regelmatig mis zijn auto’s en fietsers in de dode hoek van de linker voorstijl. Die blijven nog steeds uit het niets opduiken: zelfs nog na 13 maanden in de C4. Afgelopen week lag er weer bijna eentje naast zijn fiets op een rotonde. Hoeveel NCAP sterren scoort de C4 eigenlijk tegen fietsers??

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 10 januari 2006 12:47 AM
  [ # 3 ]

Dank voor de reacties. We hebben afgelopen weekend een stukje in een coupé gereden. We vonden het zicht (bij goed weer) zelfs nog beter dan bij de berline.

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 10 januari 2006 01:28 PM
  [ # 4 ]

het zicht door de achterruit is misschien deels weggevallen door de spoiler die je beeld in 2 splitst, maar de zijspiegels hebben dan weer een heel breed zicht waar je bijna alles wat zich achter je bevindt makkelijk kan zien…

Heb eigenlijk weinig of geen last van de mindere zichtbaarheid door mijn achterruit.  Al 35000 km nog geen problemen mee gehad wink

Citroen C4

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 20 januari 2006 03:21 PM
  [ # 5 ]

ook zicht in een berline is niet perfect (wel beter) maar gelukkig hebben wij voor sensoren gekozen, en is nu heel fijn en veilig parkeren

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 08 oktober 2006 03:40 PM
  [ # 6 ]

Re: Hoe is het zicht achteruit in een C4 Coupe?

Wouter-1 schreef:

Heeft iemand ervaring met een C4 coupé ‘in weer en wind’?
Hoe is dan het zicht achteruit? Het kleine wissertje bestrijkt alleen het onderste ruitje, maar hoe zit het met de bovenste ruit? ZIe je daar nog wel iets door? En maakt het wissertje de onderste ruit voldoende schoon?

Wat ik een grote ontwerpfout vind is dat de knik in de achterruit bij de C4 Coupe het je (althans mij) onmogelijk maakt om te zien wie er in de auto achter je zit.

Je kan nooit zien of er een politieauto achter je rijdt.

Voor mij dus geen Coupe.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 04-12-2005

Gepost: 10 oktober 2006 11:34 AM
  [ # 7 ]

Dat is een feit, jk.

Ik rijd sporadisch met de C4 coupé van mijn ouders en vindt de twee-delige achterruit ook vrij storend. Maar bij het achteruitrijden gebruik ik vooral de buitenste spiegels en die zijn dan wel weer goed om de tekortkoming van de kleine achterruit op te vangen.

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 10 oktober 2006 01:08 PM
  [ # 8 ]
edotax schreef:

Op zich trekt de rechte achterkant van de coupe best het nodige vuil aan. Daar doe je op zich weinig aan. Hiervoor reed ik een golf, en die had dat ook.

<snip>Wat de bovenruit aangaat: die is meestal wel schoon: vuil slaat er niet op neer en druppels waaien weg.

Ik heb niet het idee dat ik veel in het verkeer mis omdat maar een klein deel van de achterruit echt schoon is. Ook tussen de druppels door zie je genoeg. Wat wel wennen is, is de “zwarte streep” midden door de binnenspiegel als gevolg van de spoiler. Meestal bedekt hij de koplampen van de achterliggers, wat best prettig is. Die zelfdimmende binnenspiegel heb je dan niet echt nodig. Maar ik heb ook al eens een tijdje een politiewagen achter me gehad, zonder dat ik dat kon zien. Ik zag wel dat er een auto achter me zat, alleen die zwaailichten op het dak en die strepen op de motorkap zaten net achter de spoiler. Ik hield me gelukkig een beetje aan de snelheid, maar het geeft aan dat het zicht niet 100% is. <snip>
Wat ik wel regelmatig mis zijn auto’s en fietsers in de dode hoek van de linker voorstijl. Die blijven nog steeds uit het niets opduiken: zelfs nog na 13 maanden in de C4. Afgelopen week lag er weer bijna eentje naast zijn fiets op een rotonde. Hoeveel NCAP sterren scoort de C4 eigenlijk tegen fietsers??

Ik vind de C4 qua prijs, eigenschappen en uiterlijk verreweg de beste auto in zijn klasse. Ik vind Citroen sowieso een op de Nederlandse markt zeer onderschat en ondergewaardeerd merk.
Misschien moet men wat meer de nadruk leggen op de rally successen met “replica” auto’s??

Het zichtbaarheidsprobleem geldt voor alle nieuwe auto’s van dit type.
Daarom zal ik zo lang mogelijk in mijn Xsara blijven rijden, alhoewel de C4 een nog fijnere auto is.
Voor wat betreft die zichtbaarheidspunten, ik vind dat auto-ontwerpers zich moeten realiseren dat dit auto’s zijn voor het grote publiek, en geen liefhebbersauto’s als Lamborghini vanwaaruit je bijna helemaal nets kan zien.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 10 oktober 2006 07:50 PM
  [ # 9 ]

ik ben ervan overtuigd dat een berline beter zicht naar achteren heeft ik zie trouwens wel genoeg in mijn coupe hoor Wink  maar als ik moet kiezen tussen het zicht naar achter van de berline of de looks van de coupe dan toch maar de coupe veel mooier Wink

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 15 oktober 2006 08:55 PM
  [ # 10 ]

Het zicht naar achter bij een coupé is i.d.d. minder goed dan bij een berline, al kan ik uit ervaring zeggen dat het snel went. Bovendien zijn de buitenspiegels goed.
Het zicht schuin naar achteren is bij een coupé juist beter dan bij een berline.
Veel storender vind ik de dode hoek voorin door de brede A-stijlen, maar dat heeft tegenwoordig bijna elke auto.
Al met al geen reden tot klagen. Bovendien rijd je niet in zo’n 13 in een dozijn Golf, Astra of Focus.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook