1 van de 2
 1 2 Volgende > 

nieuw chassis en RDW
msk69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 16 oktober 2006 12:43 AM

heb al iets zitten zoeken, maar nog niet het gewenste antwoord kunnen vinden..

Als je een nieuw chassis voor een eend koopt, dan moet je naar de rdw om het nummer over te laten slaan heb ik begrepen.

Naar wat ik gelezen heb moet je dit naderhand doen, daar je het “oude” nummer daar moet laten las ik…

Kun je ook met het oude en nieuwe chassis op een aanhanger naar de rdw?

Nu bieden verschillende ook nieuwe gegalveniseerde chassis aan..
Een eendenservice uit het noorden bied weer een duits chassis aan, die meteen een 100 tot 150 meer kost dan bij onze oosterburen..

krijg je in het noorden een papiertje meer dan de oosterburen?

b.v.d.

Groet, Marco

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 16 oktober 2006 12:49 AM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je Duckservice Roden bedoelt ? Zo ja -> even bij hun navragen. Die andere vraag kan ik ook niet beantwoorden helaas. Wellicht eens bij de RDW vragen ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 oktober 2006 12:57 AM
  [ # 2 ]

Ze zetten pas het nummer er in als de wagen gekeurd is. Met het oude en nieuwe chassis er naartoe op een kar zal dus niet lukken.

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 12:58 AM
  [ # 3 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik neem aan dat je Duckservice Roden bedoelt ? Zo ja -> even bij hun navragen. Die andere vraag kan ik ook niet beantwoorden helaas. Wellicht eens bij de RDW vragen ?

Ja, klopt.. duckservice bodoel ik… dacht vraag het hier even na, voordat ik van hun wellicht een commercieel antwoord krijg..

lijkt me dat een investering van ca 150-200 euro meer voor een verzinkt chassis, een goede investering is..

Groet, Marco

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 oktober 2006 01:02 AM
  [ # 4 ]

Ik kan je overigens vertellen dat ik alleen maar goede ervaring heb met dat bedrijf.
Het is overigens aan te bevelen om voor de ombou alvast bij de RDW langs te gaan. Ze kunnen dan je huidige nummer checken of het origineel is, de combinatie koets-blok-chassis enz. vastleggen zodat ze zeker weten dat je niet met een omgekat wagentje aan komt zetten zodra je nieuwe chassis er onder zit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 oktober 2006 01:04 AM
  [ # 5 ]

OOk ik heb positieve ervaringen met Duckservice ! Als je een onderdeeltje liever ergens anders haalt en je laat ze dat weten dan hebben zij daar totaal geen problemen mee. Het lijkt wel alsof ze alles behalve commercieel zijn.

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 01:12 AM
  [ # 6 ]

okee, ik ben nieuw in eendjesland.. en ga straks aanzienlijk minder km rijden…

nu was ik eigenlijk aan het overwegen wat te gaan doen… een kant en klaar, en bijna af eend aan te kopen, of iets met een rot chassis (wat event. al uit elkaar ligt) en zelf op te gaan bouwen, zodat je weet waar je onder de billen heb…

Groet, Marco

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 01:13 AM
  [ # 7 ]
Lelijke Eend schreef:

Het lijkt wel alsof ze alles behalve commercieel zijn.

hmm… die bedrijven bestaan dus nog… Shocked

Groet, Marco

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 16 oktober 2006 01:14 AM
  [ # 8 ]
Lelijke Eend schreef:

Als je een onderdeeltje liever ergens anders haalt en je laat ze dat weten dan hebben zij daar totaal geen problemen mee.

je mag toch zelf bepalen waar je je onderdelen van daan haalt?
heb je toch geen toestemming voor nodig van een bedrijf Confused

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 16 oktober 2006 01:16 AM
  [ # 9 ]

Nee, maar zij hebben echt iets van ‘ohja, prima hoor’ terwijl een ander bedrijf misschien meer iets heeft zoal ‘noumoe, je bent toch mijn klant’ of wellicht zelfs een beetje boos wordt. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat je zelf mag weten welk onderdeel je waar koopt.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 oktober 2006 01:19 AM
  [ # 10 ]
Tom Duckpower schreef:
Lelijke Eend schreef:

Als je een onderdeeltje liever ergens anders haalt en je laat ze dat weten dan hebben zij daar totaal geen problemen mee.

je mag toch zelf bepalen waar je je onderdelen van daan haalt?
heb je toch geen toestemming voor nodig van een bedrijf Confused

Is er iemand die dat schrijft? Het enige is dat dit door Duckservice begrepen wordt en dat je evengoed nog wel technische ondersteunig kan krijgen.
De moraal van dit verhaal is dat het allemaal erg gemoedelijk gaat.

Verder nog tips voor de TS?

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 12:16 PM
  [ # 11 ]

qoute uit ander topic van LE

Volgens mij zijn er in Nederland meerdere chassis’ goedgekeurd:
- Het de Graaff chassis
- Het orginele chassis van club Cassis
- Alle chassis’ met een TüV keur (moet je wel kunnen bewijzen dat dat chassis ook daadwerkelijk TüV gekeurd is d.m.v. papieren waarop nummers staan die corresponderen met nummers op het chassis)

Als je dan je Eend van een nieuw chassis voorzien hebt moet je naar een keuringsstation. Je moet dan een stuk van je oude chassis meenemen waar het nummer in staat + al je papieren (van je nieuwe chassis en van je hele auto). Bij de RDW wordt dan gecontroleerd of alles in orde is. Hierbij kijken ze zowel naar de papieren als naar je Eendje. Is alles in orde dan rammen ze in je nieuwe chassis het chassisnummer van je oude chassis en krijg je andere papieren (dit i.v.m. de locatie vna het nieuwe chassisnummer).

@ LE

Hier gaf je min of meer het antwoord al…  Laughing

Groet, Marco

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 16 oktober 2006 05:59 PM
  [ # 12 ]

Ik zit in een soortgelijk restauratieproces. Ik heb een nieuw De Graaf-chassis gekocht incl. orginaliteitsbewijs met uniek serienummer van het onderdeel (het chassis dus). Van het oude chassis heb ik het nummer uitgeslepen en dat stuk oud ijzer bewaar ik nu goed. Van het hele proces maak ik ook uitbundig veel digitale foto’s zodat je daarmee ook logisch kunt aantonen dat je alles legaal hebt gedaan.

het nieuwe nummer wordt er trouwens niet meer in’geslagen’ maar gegraveerd. Modern joh!

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 07:00 PM
  [ # 13 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Ik zit in een soortgelijk restauratieproces. Ik heb een nieuw De Graaf-chassis gekocht incl. orginaliteitsbewijs met uniek serienummer van het onderdeel (het chassis dus). Van het oude chassis heb ik het nummer uitgeslepen en dat stuk oud ijzer bewaar ik nu goed. Van het hele proces maak ik ook uitbundig veel digitale foto’s zodat je daarmee ook logisch kunt aantonen dat je alles legaal hebt gedaan.

het nieuwe nummer wordt er trouwens niet meer in’geslagen’ maar gegraveerd. Modern joh!

Okee, dus eigenlijk kan marktplaats afgespeurd worden, zag daar b.v. een afgeblazen kitcar project, alles lag uit elkaar, en een heel slecht chassis erbij… was ondertussen belastingvrij.

plaatjes schieten van de hele muk, en stuk metaal uit chassis met het nummer slijpen, en het nieuwe chassis opbouwen..

Rolling Eyes  Confused:

Groet, Marco

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 16 oktober 2006 10:31 PM
  [ # 14 ]
patje74 schreef:

Is er iemand die dat schrijft? Het enige is dat dit door Duckservice begrepen wordt en dat je evengoed nog wel technische ondersteunig kan krijgen.

wat ik bedoel te zeggen is dat je toch zelf mag weten waar je je zooi besteld/koopt/haalt.
Duckservice zal er toch nooit achterkomen dat je bij hun (bijv) je nieuwe dak niet hebt gekocht… Dus waarom dan gaan bellen om te zeggen dat je je dak elders gaat halen?

Als ik voor mijn boodschappen normaal naar de super ga, maar deze keer bij de Appie H. ga kijken, dan mag dat toch. Daarvoor hoef ik de super niet te bellen met de vraag of ik nog wel mag komen, of dat ze me de volgende keer een kar laten gebruiken?

Profiel  

msk69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2006 10:43 PM
  [ # 15 ]
Tom Duckpower schreef:
patje74 schreef:

wat ik bedoel te zeggen is dat je toch zelf mag weten waar je je zooi besteld/koopt/haalt.
Duckservice zal er toch nooit achterkomen dat je bij hun (bijv) je nieuwe dak niet hebt gekocht… Dus waarom dan gaan bellen om te zeggen dat je je dak elders gaat halen?

Als ik voor mijn boodschappen normaal naar de super ga, maar deze keer bij de Appie H. ga kijken, dan mag dat toch. Daarvoor hoef ik de super niet te bellen met de vraag of ik nog wel mag komen, of dat ze me de volgende keer een kar laten gebruiken?

Ik geloof dat je het anders leest dan bedoeld wordt.
tenminste, ik lees het wel anders.

In duitsland zag ik een verzinkt chassis met 11 jaar garantie, aanzienlijk goedkoper dan aldaar. Wat ik begreep is dat ik er rustig heen kan bellen om te vragen wat de verschillen zijn, als die er zijn..

Groet, Marco

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook