Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:XBXG schreef:Ik zou persoonlijk de gok wagen met die witte eendagskentekenplaten.
Ik weet niet precies hoe ver weg de BX in Duitsland staat, maar die gok zou ik wel aandurven.
dat is toch wel ruim 400 km in duitsland…..
Mwah, ongeveer 350, maar ‘t is een risico… Weet iemand hoe het werkt met die eendags- of exportkentekenplaten? Ook qua verzekering? Zelf nog niet opgezocht.
Volgens mij kun je met een eendagskenteken ook een eendagsverzekering hebben. Dat zul je even moeten navragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:Ik zou persoonlijk de gok wagen met die witte eendagskentekenplaten.
Ik weet niet precies hoe ver weg de BX in Duitsland staat, maar die gok zou ik wel aandurven.
Een eendagskenteken is alleen geldig in combinatie met een bevestiging van een afspraak bij de RDW en dan slechts op de dag van die afspraak.
Zonder platen rijden is dan vrijwel een even groot risico. Ik zou hem op een ambulance zetten. Je wilt niet meemaken dat je brokken krijgt, en al helemaal niet in het buitenland.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mjah, neig ook steeds meer naar transport.
Z-kenteken/7-daags NL kenteken is niet geldig in Duitsland en de auto moet er 2-dagen voor bij het VWE staan (en hoe kom je daar…?)
Voor een Duits Exportkenteken moet de auto een geldige TUV hebben…
Oftewel, transport ‘t makkelijkst (en als ik ‘t zo zie niet per se veel duurder).
Of je fixt even een setje Duitse kentekenplaten.
(heb ik nog wel liggen…)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die transport issues maken het toch altijd wel weer lastig zo’n auto op te halen. Nu begreep ik dat Alex (acyone) wel een rijbewijs E heeft, maar dan heb je nog een geschikte trekauto nodig. Wellicht je CX? Dan heb je alleen nog een auto ambulance nodig. Die zijn op div. plekken wel te huur.
Ik heb de advertentie niet precies gelezen maar het ziet er wel boeiend uit. Toch zou ik er ter plekke nog wel even goed en kritisch naar kijken. Het is misschien nog een hele domper om hem niet mee te nemen als je al 400 km er naar toe hebt gereden, maar dat is altijd nog beter dan een auto aan te schaffen die later gewoon een restauratieproject is ipv een kar waarmee je zonder veel gedoe kan rijden.
Let er vooral op dat de bumpers goed zijn. Vert Cali bumpers zullen wel lastig op de kop te tikken zijn.
Roest is natuurlijk niet onoverkomelijk, maar kan wel vervelend en kostbaar uitpakken. Roest rond de raamstijlen betekent praktisch gezien dat de voorruit eruit moet, de zaak goed gelast en zo’n beetje de hele bovenkant overspuiten. Dan heb je natuurlijk nog de rest van de techniek die bij een type 1 al aardig zorgelijk kan zijn.
Toch is het wel gaaf. Ik heb een jaar of 4 geleden een GS uit Frankrijk gehaald en dat was wel leuk om te doen. Nadeel: hij staat nog steeds stil, dus wat dat betreft kun je je beter nog maar eens goed afvragen of je het echt wil!
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
het is zeker de bedoeling de hele kar zo goed mogelijk te checken. Ik neem iig een bergje gereedschap mee en een lamp.
Ik ben ook steeds meer aan een transporter gaan denken (in combi met je cx peet?) lekker relaxed karren. Hoewel die duitse platen van wouter ook wel goed klinken, er staat niet eens 16trs atomatic op de klep dusssss het kan voor de leek net zo goed een digit zijn.
ene, marten, waarom staat ie nog steeds stil die GS? als die trs alleen de mankementen heeft die in de advertentie vermeld staan (met evt een beetje extra) dan rolt ie binnen een week of twee naar de RDW (net als toen met mijn digit).
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd, binnenste buiten. Overigens ben ik nu tot koop verplicht dus als ‘ie heel erg tegenvalt (wat ik me niet kan voorstellen) zou ik er niet zomaar weer vanaf zijn.
Auto-ambulance is geen combi met m’n CX (een GTi Turbo met een rukhaak, pfff ) Ik bedoel: jammer
Handelaarsplaten gaan toch ook niet een optie zijn, alleen geldig in Benelux, in Duitsland word je gelijk van de weg geplukt.
Evt. kunnen de Duitse platen van Wouter een optie zijn, maar zoals Patje74 schreef, je wilt ‘t niet meemaken dat je brokken krijgt. Weet niet of ik dat aandurf.
Dus, wie heeft tegen redelijke vergoeding een transporter (aanhang + auto of oprijauto) beschikbaar voor a.s. vrijdag? Ca 350 km Duitsland in vanaf Nijmegen dus.
beerpeet schreef:Auto-ambulance is geen combi met m’n CX (een GTi Turbo met een rukhaak, pfff ) Ik bedoel: jammer
Waarom niet eigenlijk? Heeft ie geen trekhaak? Of is ie te licht ofzo?
@woutersmits
GS heeft al wel een zomer rond gereden en staat op NL kenteken, maar ik hik nu aan tegen groot onderhoud (droogmaken/riemen/etc.) van de motor en het vervangen van de versnellingsbak. Toch best een flinke klus en ik ben eigenlijk nog meer bang voor andere tegenvallers die je dan ook nogal eens tegenkomt. Bovendien heeft t geen prioriteit.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
mpostma schreef:beerpeet schreef:Auto-ambulance is geen combi met m’n CX (een GTi Turbo met een rukhaak, pfff ) Ik bedoel: jammer
Waarom niet eigenlijk? Heeft ie geen trekhaak? Of is ie te licht ofzo?
Heeft geen trekhaak…
Qua aandurven trouwens, ik ben laatst ook zonder APK (= onverzekerd) naar ‘t Conservatoire gereden. Sssst ops:
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wat een bizarre (lees: gave) kleur is dat zeg!
Gefliciteerd, een BX uit de eerste serie blijft leuk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
beerpeet schreef:
Qua aandurven trouwens, ik ben laatst ook zonder APK (= onverzekerd) naar ‘t Conservatoire gereden. Sssst ops:
Tja, niets persoonlijks maar ik vind je dan gewoon een enorme hork. What if je iemand aan gort rijdt. Dan betaal jij je je hele leven zuur… Huur nou gewoon ff een ambulance en cross ff op en neer. Kleine moeite imho..
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:beerpeet schreef:
Qua aandurven trouwens, ik ben laatst ook zonder APK (= onverzekerd) naar ‘t Conservatoire gereden. Sssst ops:
Tja, niets persoonlijks maar ik vind je dan gewoon een enorme hork. What if je iemand aan gort rijdt. Dan betaal jij je je hele leven zuur… Huur nou gewoon ff een ambulance en cross ff op en neer. Kleine moeite imho..
Zonder APK is overigens niet direct zonder verzekering. Je bent gewoon verzekerd ten tijde van een ongeval mits het ongeval niet veroorzaakt is door een APK-afkeurpunt. En zelfs dan….
PS, Check je eigen polisvoorwaarden, ze kunnen natuurlijk onderling verschillen.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
T(h)ijs schreef:beerpeet schreef:
Qua aandurven trouwens, ik ben laatst ook zonder APK (= onverzekerd) naar ‘t Conservatoire gereden. Sssst ops:
Tja, niets persoonlijks maar ik vind je dan gewoon een enorme hork. What if je iemand aan gort rijdt. Dan betaal jij je je hele leven zuur… Huur nou gewoon ff een ambulance en cross ff op en neer. Kleine moeite imho..
Je hebt gelijk. Wederom, iemand hier die tegen een redelijke vergoeding auto-ambulance+auto beschikbaar heeft en met mij en Wouter op en neer wil crossen? Bij voorkeur a.s. vrijdag, maar evt zaterdag of een andere keer.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
patje74 schreef:T(h)ijs schreef:beerpeet schreef:
Qua aandurven trouwens, ik ben laatst ook zonder APK (= onverzekerd) naar ‘t Conservatoire gereden. Sssst ops:
Tja, niets persoonlijks maar ik vind je dan gewoon een enorme hork. What if je iemand aan gort rijdt. Dan betaal jij je je hele leven zuur… Huur nou gewoon ff een ambulance en cross ff op en neer. Kleine moeite imho..
Zonder APK is overigens niet direct zonder verzekering. Je bent gewoon verzekerd ten tijde van een ongeval mits het ongeval niet veroorzaakt is door een APK-afkeurpunt. En zelfs dan….
PS, Check je eigen polisvoorwaarden, ze kunnen natuurlijk onderling verschillen.
Niet gecheckt, rekende ik wel een beetje op + ondersteunende verklaring van de dealer die met de APK bezig was. Maar met ‘valse’ platen rijden is wat anders natuurlijk, minimaal een grove overtreding als ‘t geen misdaad is.