Wie o wie weet wat er aan de hand is met mijn BX 16 TZI 1990, hij verbruikt best wat olie weet nog niet hoeveel olie maar hij lust het wel wij rijden niet zo veel met de BX vandaar deze vraag. kan het zijn dat de klepseals vervangen moeten worden of ligt het ergens anders aan ik heb al gehoord dat het hoogstwaarschijnlijk een verbrande klep is maar dat betwijfel ik om dat je dat moet horen wie kan mij hiermee helpen. ops:
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
Klopt bij het starten komt er een rookpluim uit niet zo’n grote maar je ziet het wel en bij stationair voor een stoplicht bv zie je het ook en je ruikt het ook. dus het kan dus kloppen dat de klepseals kaduk zijn.
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
Wat moet ik verstaan onder (bij garages die het niet met de compressor-truc doen)???????????????
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
V2 schreef:Bij deze methode hoeft dus alleen het kleppendeksel en de nokkenas verwijderd.
Dan moet toch ook de D-riem er af, of zeg ik nou iets heel doms??
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
V2 schreef:Mja okee, maar dat is ook weer niet zo ingrijpend. Beetje lossen en je schuift ‘m zo van de nokkenas af. Krukas daar laat je ‘m lekker op liggen.
Is niet zo slim, zo loop je onnodig aan de riem te trekken en span je hem voor een 2e keer op waardoor deze kan breken.
Nou als ik allemaal zo lees heb ik er best wat werk aan, ops: dacht er te makkelijk over denk ik
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net