Citroenbx schreef:Op een Citroën moet michelin eigenlijk, maar stom dat in de BX maten de Pilot SPORT niet leverbaar is, wel de Pilot Exalto PE2!(en de energy )
Okee, maar komt dat eigenlijk ook niet een beetje dat michelin een aardig aandeel van citroen was/is..
—edit—- zeg het net verkeerd om… michelin een vinger in de pap bij citroen.—-end edit——
De eerste MXV banden waren goed, de latere steeds minder.. (tot de 3 geprobeerd)
Groet, Marco
Leuk, maar zowel voor de 16v als voor de AX GTI levert Michelin GEEN banden. zijn ook belachelijke maten eigenlijk, wel 195 breed, maar nog steeds 14”, hetzelfde voor de AX 185 breed, wel 13”
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
klopt, maja, zo zijn ze orgineel dus rijden we er zo mee
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ja, al overweeg ik wel een extra set 15” sport velgen aan te schaffen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als ze maar mooi zijn :schater
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ik ben zelf op zoek naar nieuwe velgen aangezien mijn banden op raken en LM velgen me wel wat lijken! Ik vraag me alleen af, in hoe verre mag de ET afwijken en kun je ook veranderen door spacers of wat dan ook ?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ijs schreef:Ik ben zelf op zoek naar nieuwe velgen aangezien mijn banden op raken en LM velgen me wel wat lijken! Ik vraag me alleen af, in hoe verre mag de ET afwijken en kun je ook veranderen door spacers of wat dan ook ?
Ligt ook aan de bandbreedte en de velg… zalongeveer tussen de ET 15 en ET 25 liggen….
Passen is weten.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nee Nee…meten is weten Kun je met spacers van ET35 ET20 maken? of kun je met spacers alleen maar omhoog in de ET?
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ijs schreef:Nee Nee…meten is weten Kun je met spacers van ET35 ET20 maken? of kun je met spacers alleen maar omhoog in de ET?
met spacers vul je het op… dusss…..
van 35 en dan spacer van 15 mm ertussen wordt ET 20
Hoe hoger de ET-waarde, des te meer de velg naar binnen valt en tegen de veerpoot aankomt.
Door spacers te monteren, verlaag je dus de ET-waarde.
Als je spacers gebruikt om de et-waarde juist te krijgen is dit NIET slecht voor je wiellagers, gebruik je het om de velgen verder naar buiten te krijgen als standaard, dan is dit WEL slecht voor je wiellagers.
Onder een gewone bx passen 215/40-17’s op 7x17 wielen met et waarde 18 net, toegegeven bij helemaal doorveren raakt de boel wel een beetje, maar het staat wel superdik .
bent u ook zo’n fan van de politie??
7 en een half J past wel, maar nu weer een leuk feit voor de lichtmetaal fans !!!!
DE C5 HEEFT DEZELFDE WAARDES ALS DE BX ALS HET OM WIELEN GAAT
dus als je nieuwe wielen nodig hebt, gewoon onder C5 kijken, en wat een hoop keus is er dan ineens in super mooi lichtmetaal
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
ZX, 306, 309 etc. etc. is ook allemaal hetzelfde.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leuke velgen voor de liefhebber
heb het geld niet meer na aanschaf van me winterbanden
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-peugeot/59349865-17-tsw-imola-velgen.html
Staan al een tijdje te koop.
Voor de ZX staan ook nog mooie 18” velgen op marktplaats bij velgen/banden
Ik heb helaas al velgen zat/teveel, anders wist ik het wel.