2.0i 16v loopt niet lekker
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 18 oktober 2006 12:23 AM

Het probleem blijft. Wagen start goed en loop stationair goed. Bij traag en snel rijden voel je dat ie af en toe even inhoudt, kleine schokjes zeg maar. Ook als je tot stilstand komt gebeurt het soms dat je een klik ergens in het dashboard hoort waarbij de motor net niet afslaat. Een enkele keer gebeurt dit toch. Alles wordt netjes en tijdig onderhouden, bougies recent vervangen en bovendien geen enkele stortingsmelding. Net of de ontsteking niet altijd even correct verloopt. Waar o waar moet je zoeken ? Het deksel bovenop de bougies zit er als nieuw uit, kan daar wat inzitten ? Luchtprobleem - waar wordt die precies aangezogen ? Zou het in de catalisator kunnen zitten die na 6 jaar begint na te laten. Alle tips van harte welkom Rolling Eyes

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 oktober 2006 12:37 AM
  [ # 1 ]

Re: 2.0i 16v loopt niet lekker

xm_addict schreef:

Het probleem blijft. Wagen start goed en loop stationair goed. Bij traag en snel rijden voel je dat ie af en toe even inhoudt, kleine schokjes zeg maar. Ook als je tot stilstand komt gebeurt het soms dat je een klik ergens in het dashboard hoort waarbij de motor net niet afslaat. Een enkele keer gebeurt dit toch. Alles wordt netjes en tijdig onderhouden, bougies recent vervangen en bovendien geen enkele stortingsmelding. Net of de ontsteking niet altijd even correct verloopt. Waar o waar moet je zoeken ? Het deksel bovenop de bougies zit er als nieuw uit, kan daar wat inzitten ? Luchtprobleem - waar wordt die precies aangezogen ? Zou het in de catalisator kunnen zitten die na 6 jaar begint na te laten. Alle tips van harte welkom Rolling Eyes


Hai xm_addict

Heb je de bougiekabels/kap al eens bekeken? Er kan een storing in zitten of een scheurtje!?En het motor managment systeem kan ook voor problemen zorgen!? Wink  succes ben er ook wel benieuwd naar. Surprisedops:  Wink

tot xm Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 oktober 2006 10:22 PM
  [ # 2 ]

De ontstekingsmodule van deze motoren is niet altijd even geweldig. Hier wil nog weleens een scheurtje in de printplaat ontstaan en dan is het over en sluiten. is overigens geen goedkoop speeltje…

Groet,

Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 19 oktober 2006 02:19 AM
  [ # 3 ]

Waar zit die BDP sensor ?

Wat ik zonet heb gemerkt is dat er op de zijaansluiting van de luchtinlaat, waar ik denk dat de carterontluchting op is aangesloten, wat lucht blaast. Nochthans zitten daar klemmen rond dus vermoed ik dat deze dicht moet zijn. Toen ik hier wat tape omwikkelde hoorde je vrijwel onmiddellijk het toerental wat zakken. Ik heb even een blokje om gereden en dit ging vrij goed. Even afwachten dus.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 20 oktober 2006 02:03 AM
  [ # 4 ]

Laughing Het is ongelofelijk wat een verschil ! De wagen heeft nog nooit zo soepel gereden. En zeggen dat ik een jaar lang heb zitten sukkelen en nu blijkt een te los spanbandje de oorzaak van alle ellende. Jammer dat de ‘specialisten’ van de garage met al hun ervaring niet verder kijken dan het computerscherm waar de wagen op ingeplugd wordt. Maar ja wij kunnen alweer zweven zoals het bedoeld is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook