Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zwevers,
De DS van mede forum lid Fantomas heeft een probleem:
De DS loopt perfect op benzine. koudstart prima. snelweg langere tijd ok.
Maar..
sinds een tijdje loopt ie niet op lpg.maar soms wel stationair op lpg. Als je dan wegrijdt gaat alles ok tot na een paar minuten de auto gaat schokken en afslaat. Echter als je vol gas geeft gaat ie er weer vandoor…. Na afslaan is de auto niet meer op lpg te starten. Wel -perfect- op benzine.
De verdamper is vervangen door een gereviseerde: geen effect. de electrische stationair klep is vervangen. Het elektronische blokje is gebypassed. Benzineafsluiter gechecked: ok. Nieuwe bougies en kleppen gesteld… Luminition unit omgewisseld: geen effect..
Wie heeft tips? Alcyone?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja, vast geen constructief antwoord. Maar ik heb hetzelfde probleem met de CX met koud weer. Starten gaat prima, even rijden ook en dan is einde oefening, ook niet meer starten.
Paar minuutjes op benzine rijden en dan loopt ze weer op LPG. Ik heb er nog nooit serieus naar gekeken maar volgens mij bevriest de verdamper gewoon? Alleen ik kan me niet voorstellen dat dat met dit weer gebeurt. Er zit genoeg koelvloeistof in? ( vast wel )
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
T(h)ijs schreef:Tja, vast geen constructief antwoord. Maar ik heb hetzelfde probleem met de CX met koud weer. Starten gaat prima, even rijden ook en dan is einde oefening, ook niet meer starten.
Paar minuutjes op benzine rijden en dan loopt ze weer op LPG. Ik heb er nog nooit serieus naar gekeken maar volgens mij bevriest de verdamper gewoon? Alleen ik kan me niet voorstellen dat dat met dit weer gebeurt. Er zit genoeg koelvloeistof in? ( vast wel )
In jouw geval zou ik ook aan een bevriezende verdamper denken maar dat heb ik al bij deze gechecked! de verdamper is goed heet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je dan wegrijdt gaat alles ok tot na een paar minuten de auto gaat schokken en afslaat. Echter als je vol gas geeft gaat ie er weer vandoor…. Na afslaan is de auto niet meer op lpg te starten. Wel -perfect- op benzine.
Ik zou denken dat er iets is met de aanvoer van het gas, blijkbaar loopt hij wel op gas.
Bobine…
Ajeto!!!
Vreemd, ik heb bij mijn verdamper wel eens gehad dat ie niet meer op lpg wou lopen. Overschakelen met volgas hielp toen, denk dat er iets in de verdamper vast zat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Klinkt mij eigenlijk ook als een zwakke ontsteking, bijvoorbeeld bobine zoals Mike zegt.
Als je verdamper slecht is, loopt ie meestal nog wel op LPG. Ook als de verdamperdruk niet goed is, en ik zie motoren op LPG systemen nog lopen met lambdawaarden tussen 0.7 en 1,5 (heel rijk tot heel arm).
Echter, een LPG mengsel is lastiger te onsteken dan een benzinemengsel. Veel lastiger. Mijn eigen DS reed ook perfect op benzine maar startte ook goed op gas. Bij warm worden echter begon ze over te slaan en op een gegeven onbewaakt moment kon ze dan afslaan als ze stationair liep, en dan mocht je mooi starten op benzine want op LPG lukte het niet meer, of kwam ik veel later achter, op volgas.
Ik heb de verdamper vervangen nadat ik de ontsteking had afgesteld en de kleppen gesteld en omdat de auto op benzine het gewoon goed deed, dit het meest logische was.
Wat wel goed werkte waren nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels.
Bougiekabels met een kern van koper zijn sterk aan te bevelen, zitten die er al op? Hoe zijn rotor/verdelerkap?
Wat zegt een viergastest met stationair en bij 3000? Ook op LPG hoort de lambda ongeveer 1 te zijn. 0.97 of 1.03 is ook best aardig. Let er wel op dat er geen lek in de uitlaat zit, dat verstoort de meting behoorlijk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De bobine is nieuw. We verdenken ook de ontsteking! Luminition is vaak de boosdoener.
Dank zover!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:De bobine is nieuw. We verdenken ook de ontsteking! Luminition is vaak de boosdoener.
Dank zover!
123 is veel beter!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ds23man schreef:bogaard77 schreef:De bobine is nieuw. We verdenken ook de ontsteking! Luminition is vaak de boosdoener.
Dank zover!
123 is veel beter!
GRG
ja dat weet ik en Fantomas wil er graag een kopen maar dan moet dat wel het probleem oplossen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bogaard77 schreef:Ds23man schreef:bogaard77 schreef:De bobine is nieuw. We verdenken ook de ontsteking! Luminition is vaak de boosdoener.
Dank zover!
123 is veel beter!
GRG
ja dat weet ik en Fantomas wil er graag een kopen maar dan moet dat wel het probleem oplossen..
Wie weet kun je een specialist zo gek krijgen dat ie ff een nieuwe monteert op proef?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hoe zit het eigenlijk met de luchtaanvoer bij een DS op LPG ? Bij de CX moet ik de aanzuiging half dichtplakken anders valt hij stil.
Ook dient de afstand tussen de contactpunten van de bougies op LPG wat verkleind. Zeer geschikt zijn de bougies van NGK. Kleppen moeten ook iets ruimer staan.
En wat mij ook nog mogelijk lijkt is dat de benzinetoevoer niet geheel is afgesloten waardoor er teveel brandstof komt…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het rare is dat de DS JAAAREN perfect op lpg heeft gelopen… Luchttoevoer is bij de ds goed. Dat heeft alles te maken met het keelstuk dat je gebruikt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als de toevoer van het koel- (verwarm-) water na de verwarmingskraan wordt afgetapt kan het zijn dat het kraantje verstopt is geraakt, of (half) dicht gedraaid. De verdamper bevriest dan tijdens het rijden, maar wordt weer snel warm als je stil gaat staan en er nog wat water door de kraan kan.
Er zijn halve garen die een verdamper op deze manier aansluiten, geloof me!
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik geloof je maar deze zit zoals het hoort paralel aan de kachel en niet in serie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij mij zat ie (door Beun de Haas) ook parallel aangesloten, maar na de kraan. Ik heb de verdamper links gemonteerd zitten en de meesten DS-sen rechts geloof ik, vandaar dat de fout makkelijker gemaakt kan worden.
(Heb inmiddels practisch het hele werk van Mhr. de Haas zelf over gedaan)
Maar ik geloof bij nader inzien ook niet dat dit het probleem kan zijn. Hij zou dan toch weer gewoon moeten starten op gas lijkt me.
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)