Heeft er iemand ervaring met het weer aan de praat krijgen van de parkeer hulp op een C5 break PH1. Ik ben er al ondergedoken en vond een losse stekker. Aangesloten en de andere 3 aangedrukt, maar helaas alleen een korte piep gevolgd door een lange piep (bij de eerste keer) in de achteruit. Bij alle volgende keren tijdens dezelfde rit alleen een lange piep
C5 2.2 HDI Exclusive break diesel automaat 2003
C5 HDI 2.2 Exclusive break diesel automaat 2003
(daarvoor GS Club, GSA X3, DS Super 5, BX 16 TRS, CX 20, XM V6, XM 2.0i break)
de lange piep geeft aan dat er een storing is. Best even langs de dealer gaan.
Hoe kom je aan die losse stekker? Ergens tegen gereden of zo maar, zonder reden?
Heb de C5 pas een week, en ondekte de losse stekker, toen ik op onder de bumper dook, om de demontabele trekhaak te monteren. Ik vind trouwens dat de stekkers erg losjes vast zitten.
C5 HDI 2.2 Exclusive break diesel automaat 2003
(daarvoor GS Club, GSA X3, DS Super 5, BX 16 TRS, CX 20, XM V6, XM 2.0i break)
Mogelijk zit er dan op een of meerdere sensoren een storing. Best dus even langs de dealer.
ik had ook opeens de korte en lange piep.
vorige week laten repareren. er zat een draadbreuk.
ga dat maar eens zelf zoeken bij een kabelboom die helemaal ingetaped is.
dus gewoon even bij de garage laten doormeten.
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
Heb dat enkele jaren vaak aan de hand gehad. Telkens kwam het probleem te voorschijn als:
*Achteruitrijsensoren + aanhangwagen = achteruitrijsensoren geven lange piep en reageren niet
*Dan achteruitrijsensoren + fietsenrek = achteruitrijsensoren werken nog niet
*Dan achteruitrijsensoren alleen = achteruitrijsensoren werken weer
Een tijdje later ...
*Achteruitrijsensoren + aanhangwagen = achteruitrijsensoren geven lange piep en reageren niet
*Dan achteruitrijsensoren + fietsenrek = achteruitrijsensoren werken nog niet
*Dan achteruitrijsensoren alleen = achteruitrijsensoren werken weer
Onlangs de massadraad in de eurostekker van mijn aanhangwagen losgemaakt en het probleem van de lange piep komt niet meer voor.
Alle verlichtingsonderdelen van de aanhangwagen werken prima: de massa verloopt blijkbaar ook via de trekhaak.
nope
controleer de micro switch in de stekker van de trekhaak eens.
microswitch in de stekkerdoos klikt ogenschijnlijk goed als je hem met een schroevendraaier wegduwt.
Korte piep, lange piep geeft hij ook als de fietsendrager erop zit.
Ga binnenkort naar de dealer voor een beurt, maar ben er toch nog eens onder gedoken. Vond nog een losse stekker en heb die ook weer aangesloten. Verschil is wel dat de twee stekkers, die ik weer aangesloten heb er losser opzitten dan de vaste twee en er dus makkelijk afgeschoven kunnen worden. Moeten ze eigenlijk vastklikken, om goed te zitten? Jammer dat je het zo slecht kan zien, door het beperkte zicht
C5 HDI 2.2 Exclusive break diesel automaat 2003
(daarvoor GS Club, GSA X3, DS Super 5, BX 16 TRS, CX 20, XM V6, XM 2.0i break)
Ook ik had de storing “korte piep en dan lange piep” Het bleek de connector op de unit zelf te zijn ( in de ruimte bij het reserve wiel ) Deze conector eruit gehaald (hevel bevestiging), ingespoten met contactspray en daarna een paar maal in- en uit gehaald. Het werkt weer perfect.
Groet, Ton
Wat is een hevel bevestiging?
De connector kun je er niet zo uittrekken maar zit vast dmv een beugel alla grolsh bierfles. Deze beugel/hevel trekt de connector vast als je ´m verdraaid.
Dus niet aan de connector/kabel gaan rukken maar even goed kijken je ziet het vanzelf als je bovenstaande weet.
Groet, Ton
Re: Parkeerhulp
PaulDubber schreef:Heeft er iemand ervaring met het weer aan de praat krijgen van de parkeer hulp op een C5 break PH1. Ik ben er al ondergedoken en vond een losse stekker. Aangesloten en de andere 3 aangedrukt, maar helaas alleen een korte piep gevolgd door een lange piep (bij de eerste keer) in de achteruit. Bij alle volgende keren tijdens dezelfde rit alleen een lange piep
C5 2.2 HDI Exclusive break diesel automaat 2003
Soms helpt het om even de sensoren schoon te vegen, er kan vuil op zitten waar de sensor “tegenaan kijkt”.
Ben inderdaad naar de dealer gegaan, moest toch voor een 160.000 km beurt en inderdaad kabelbreuk. Wordt binnenkort vervangen. Kabelboom was helaas niet op voorraad.
C5 HDI 2.2 Exclusive break diesel automaat 2003
(daarvoor GS Club, GSA X3, DS Super 5, BX 16 TRS, CX 20, XM V6, XM 2.0i break)