Beste forummers,
ik vroeg mij af hoeveel toeren de V6 12v automaat bij stationair hoort te draaien.. de mijne staat zo rond de 1000/1100 toeren bij stationair en na mijn mening is dit veel te snel ook brandt regelmatig ( behalve op de snelweg ) mijn motormanagement lampje.
het valt mij echter ook op dat iedere keer als ik met warme motor mijn voet van het gaspedaal haal dit gepaard gaat met een nare schok, ook doet ze dit waneer ik mijn voet weer op het gaspedaal leg weet iemand wat dit is toevallig?
alvast bedankt !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Als jij niet aan het pedaal zit, is het enige wat je pedaal (kabel)
sturen kan je cruise control.
Ja ik zou het niet logisch vinden als die een rol speelt, dat is waar.
Misschien loopt de kabel niet lekker soepel ?
Maar dan nog een schok… apart hoor.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Als jij niet aan het pedaal zit, is het enige wat je pedaal (kabel)
sturen kan je cruise control.Ja ik zou het niet logisch vinden als die een rol speelt, dat is waar.
Misschien loopt de kabel niet lekker soepel ?
Maar dan nog een schok… apart hoor.KB
ik bedoel dan direkt op het moment van loslaten en weer je voet op het gas bijv als je een beetj vaart moet minderen maar dan eigenlijk toch weer niet dus dan geef je direkt weer gas bij en dit gaat dan gepaard met een schok.
heeft dit ook niks te maken met de kickdown kabel?? ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik ben maar een leek maar kan het misschien ook een defecte motorsteun zijn?
Had bij mijn vorige auto…
Jos van der Voort
Ja dan zou ik ook denken aan motorsteunen.
Maar dan is het niet alleen een schok op je pedaal, maar
meer je hele auto.
Het is geen donderde schok, maar je voelt het vooral in
je stuur dan.
Maar of dat het is in jou geval, gezien je omschrijving..
Geen idee.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Kijk je slangetje naar de MAP-sensor op het schutbord even na, als je hier valse lucht trekt, schokt ‘ie behoorlijk en gaat het lampje ook branden…..
Over het hoge stationaire toerental zou je eens een andere stappenmotor moeten monteren of anders een andere gaskleppotmeter.
Misschien dat het eerste wel het 2e veroorzaakt door de noodloopprogramma, maar dat weet ik niet zeker
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
jongens bedank ! wat het schokken betreft, de hele auto schokt niet alleen het stuur of mijun pedaal
willem ik zal zeker even naar die punten kijken die jij noemt bedankt !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Willem schreef:Kijk je slangetje naar de MAP-sensor op het schutbord even na, als je hier valse lucht trekt, schokt ‘ie behoorlijk en gaat het lampje ook branden…..
Over het hoge stationaire toerental zou je eens een andere stappenmotor moeten monteren of anders een andere gaskleppotmeter.
Misschien dat het eerste wel het 2e veroorzaakt door de noodloopprogramma, maar dat weet ik niet zeker
kan iemand mij ook vertellen of de gaskleppotentiemeter van de v6 24v gelijk is als aan de 12v?? heb nog een liggen van de 24v die toendertijd niet goed wou lopen en die krengen zijn niet goedkoop !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
bij een 24V is het gasklephuis toch dubbel uitgevoerd?
Als ze hetzelfde eruit zien, kan proberen geen kwaad
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:bij een 24V is het gasklephuis toch dubbel uitgevoerd?
Als ze hetzelfde eruit zien, kan proberen geen kwaad
zo is het ook maar weer
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Zelfde gedonder gehad met de ZX van Marion. Ik stond ineens stil met dat hok, bijna rontonde noord! Motor viel uit, geen stuurbekrachtiging.
Na het starten dansende toerenteller en ook schokken als ik gas terugnam, of gas moest geven.
Was duidelijk de stappenmotor.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:Zelfde gedonder gehad met de ZX van Marion. Ik stond ineens stil met dat hok, bijna rontonde noord! Motor viel uit, geen stuurbekrachtiging.
Na het starten dansende toerenteller en ook schokken als ik gas terugnam, of gas moest geven.
Was duidelijk de stappenmotor.Groets Ruben
stappenmotor heb ik mee genomen en het schokken bleken twee motorsteunen te zijn ze is nu veel stiller en gaat met wat minder geweld maar ze heeft nog wel geweld in huis hoor
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
En dat voor een amateur!
Blij dat je het hebt kunnen vinden!
Ik weet wat het is als je auto niet doet wat je wilt…
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:
Ik weet wat het is als je auto niet doet wat je wilt…
vertel me wat
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Kan dat ook met m’n vriendin als ze niet doet wat ik wil???
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:Kan dat ook met m’n vriendin als ze niet doet wat ik wil???
wat geweld gebruiken
ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl