blooper1963 schreef:PBuijsman schreef:Okee,
de Fa Bijl, Frans Halsstraat 44, in Haarlem. 023-5254652
nieuw 3-rijenblok van messing en koper voor 260 E. Ziet er keurig uit en in 2 dagen klaar! Ik denk dat het in België ook wel ergens voor die prijs lukt.
heb gebeld naar Bijl! ik mag volgende week mijn radiator binnen brengen en normaliter zoals bij U,er vrijdag weerom! knappe service en vriendelijke mensen een aanrader
En de prijs?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:PBuijsman schreef:Okee,
de Fa Bijl, Frans Halsstraat 44, in Haarlem. 023-5254652
nieuw 3-rijenblok van messing en koper voor 260 E. Ziet er keurig uit en in 2 dagen klaar! Ik denk dat het in België ook wel ergens voor die prijs lukt.
heb gebeld naar Bijl! ik mag volgende week mijn radiator binnen brengen en normaliter zoals bij U,er vrijdag weerom! knappe service en vriendelijke mensen een aanrader
En de prijs?
de prijs staat hierboven vermeld bij PBuijsman :neenee
Meteen bij de revisie de wisselaar maar gemonteerd. Dit is het resultaat:
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrods schreef:Meteen bij de revisie de wisselaar maar gemonteerd. Dit is het resultaat:
dat ziet er mooi uit! Maar waarom zit uw motor met die rode vloeibare pakking in elkaar? daar zijn inmiddels veel betere spullen voor te koop!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
dat ziet er mooi uit! Maar waarom zit uw motor met die rode vloeibare pakking in elkaar? daar zijn inmiddels veel betere spullen voor te koop!
De gewone “papieren” pakking zit er ook tussen.
De vloeibare pakking werd als extra aangebracht. Wij hebben daar in de garage goede ervaringen mee. Vandaar.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:citrods schreef:
dat ziet er mooi uit! Maar waarom zit uw motor met die rode vloeibare pakking in elkaar? daar zijn inmiddels veel betere spullen voor te koop!
Welke ??
naam en toenaam aub
WalterMeten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:citrods schreef:
dat ziet er mooi uit! Maar waarom zit uw motor met die rode vloeibare pakking in elkaar? daar zijn inmiddels veel betere spullen voor te koop!
Welke ??
naam en toenaam aub
WalterLoctite ..., toenaam moet ik even opzoeken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:wbogaerts schreef:waterman771 schreef:citrods schreef:
dat ziet er mooi uit! Maar waarom zit uw motor met die rode vloeibare pakking in elkaar? daar zijn inmiddels veel betere spullen voor te koop!
Welke ??
naam en toenaam aub
WalterLoctite ..., toenaam moet ik even opzoeken.
Loctite? welk nummer?
Loctite 518 vlakkenafdichting.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Loctite 518 vlakkenafdichting.
ok! Dank U .
Deze producten kan ik via men werk bestellen!
Wat te doen met de thermostaat?
De originele behouden of een van een lagere temperatuur monteren (staat op het Franse forum).
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Originele behouden! anders wordt je motor niet warmgenoeg! Je kan wel een ‘koudere’ schakelaar in je radiator zetten ( voor je fans).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Op het Franse forum staat (als ik het allemaal goed begrijp), dat de motor zo al redelijk warm wordt en dat ze daarom een thermostaat monteren van 75°. Met deze zou de motor nog steeds warm genoeg worden en zou ook de olietemperatuur niet boven de 130° komen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:Op het Franse forum staat (als ik het allemaal goed begrijp), dat de motor zo al redelijk warm wordt en dat ze daarom een thermostaat monteren van 75°. Met deze zou de motor nog steeds warm genoeg worden en zou ook de olietemperatuur niet boven de 130° komen.
Met een standaard thermostaat heb ik een temperatuur in de rechter cilinderkop van 73 tot 75 graden .
gemeten met een extra geplaatste digitale meter .
Veel lager zou ik echt niet gaan .
belangrijker is denk ik dat je de geproduceerde warmte makelijk kwijt kan door een grote radiator ( drie rijen )en stevige fans .
Het is inderdaad de thermostaat die de motortemperatuur bepaald , en het thermocontact in de radiator de afkoeling voor je water terug gaat .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Zoals ik al eerder heb opgemerkt, blijkt uit alles dat de motor is ontworpen om te draaien bij een watertemperatuur van ongeveer 85 graden. Dat stemt overeen met latere motoren van Citroën. Ik kan zo wel zeggen dat lagere temperaturen problemen opleveren in de winter. De kwestie is meer om de warmte boven de 85 á 90 graden af te voeren. En dat doe je door een juiste capaciteit van de radiateur in combinatie met een uitgekiende schakeling van de fan’s. Over de olie temperatuur zou ik me niet zoveel zorgen maken. Mijn ervaring is dat die sterk stijgt bij hoge snelheid, maar niet zo in de file. Daarvoor is dus de oliekoeler die optimaal werkt bij hoge snelheid. In de file, die wij elke dag hebben rond Amsterdam, is de watertemperatuur een veel groter probleem. De olietemperatuur blijft redelijk op peil, maar zonder overbemeten radiateur is de watertemperatuur niet in de hand te houden. Dat pleit voor een royale radiateur(3-rijen) met een behoorlijke opbrengst van de fan’s. Zelf ben ik de dubbele schakeling van de CX nu aan het uitproberen, dat leek me beter dan de aan/uit schakeling zoals die origineel op de SM zit. Je zou ook kunnen denken aan moderne fan’s met S-bladen die een zeer hoge luchtverplaatsing hebben.
Gutta cavat lapidem…