2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Mistlampjes
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200

Gepost: 01 november 2004 07:02 PM
  [ # 16 ]
sjoosie schreef:

Hey Joost,

Die lampjes kan je bij Brezan halen, mistlampen van het merk Cibie zijn meestal erg goed, ik weet niet of er een Brezan, of andere automaterialen zaak bij je in de buurt is, want je kan ze daar zo halen. Ga je het met een schakelaar maken ?

Jah ik ga het net als Wouter maken. Met een schakelaartje zodat ik ook me mistlampen aan kan zetten zonder de gewone verlichting in te moeten schakelen. Zover ik nu nog kan bedenken is dat er 1 nadeel aan zit.
En dat is dat je je mistlampen kan vergeten uit te schakelen. Omdat je dan geen licht verklikker signaal hoort.
Maja dan schaf ik gewoon een schakelaartje aan met een lampje erin dus dan maar hopen dat ik ‘t dan niet vergeet!

Brezan? jah dat zit bij mij wel in de buurt. Ik zal daar eens gaan kijken. ‘t mag niet te prijzig worden. Dus mischien op de sloop voor weinig(?)
Nog bedankt he voor die kapjes!!!

Mvg Joost

Ik heb sowieso geen signaal in mijn BX als ik mijn lampjes aan laat staan. Maar dat is toch geen probleem?? Je moet sowieso altijd je lampen uit zetten voordat je de auto afsluit, das toch logisch? Rolling Eyes

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 01 november 2004 07:17 PM
  [ # 17 ]

Wouter, ik krijg ‘t niet voor mekaar!!!
Ik heb drie spijltjes weg geknipt met de tang, en die kapjes willen niet pakken. ‘t kapje past er opzich wel mooi in, maar die clipjes aan de boven kant van de bumper wil niet in dat gat van het kapje vallen.
Ik snap dr nix van.
Heb je advies?

Mvg Joost

Profiel  

bx19gt
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 november 2004 07:20 PM
  [ # 18 ]
sjoosie schreef:

Wouter, ik krijg ‘t niet voor mekaar!!!
Ik heb drie spijltjes weg geknipt met de tang, en die kapjes willen niet pakken. ‘t kapje past er opzich wel mooi in, maar die clipjes aan de boven kant van de bumper wil niet in dat gat van het kapje vallen.
Ik snap dr nix van.
Heb je advies?

Mvg Joost

Dat ging bij mij ook redelijk moeilijk.
Heb je ervoor gezorgd dat je die spijltjes geheel hebt weggehaald?

Om de mistlampjes vast te klikken moet je maar ff een dun schroevendraaiertje gebruiken. Het kapje moet echt “klik” zeggen wanneer ie vast zit.

Succes.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 november 2004 10:56 PM
  [ # 19 ]

Inmiddels heb ik mistlampen gekocht!
Geen originele van Citroen omdat ik aanneem dat dat wel heel duur wordt als ik die dingen nieuw ga bestellen!

En ben toch tot de conclusie gekomen dat ik geen sloop onderdelen wil zodra het om de veiligheid gaat. Dus heb ik maar standaard mistlampen gekocht.

Je voelt em al. Dat past natuurlijk nooit direct.
Klopt ze zijn iets aan de kleine kant zodat de schroefgaatjes niet recht tegen over mekaar zitten. Maar dat heb ik al zelf opgelost door er een andere bevestiging aan te maken.
Morgen dus de andere lamp bevestigen en dan alles weer uit de kapjes halen zodat ik ze mooi zwart kan spuiten.

Wouter heb jij trouwens ook een relais tussen je bedrading zitten.
Zeg maar na de schakelaar toe? Of heb je gewoon 12 volt op die schakelaar staan?

Mvg Joost

Profiel  

bx19gt
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 november 2004 11:33 PM
  [ # 20 ]
sjoosie schreef:

Wouter heb jij trouwens ook een relais tussen je bedrading zitten.
Zeg maar na de schakelaar toe? Of heb je gewoon 12 volt op die schakelaar staan?
Mvg Joost

Ja duh Exclamation
Zonder relais loopt alle stroom door de schakelaar!!!
Ik heb voor 1 euro een relais gekocht en voor 1 euro die standaard schakelaar die nu midden op de console zit.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 november 2004 11:54 PM
  [ # 21 ]

oke jah dat heb je goed.
Ik heb een relais dr bij zitten dus ik moet dat allemaal nog ff aansluiten. heb eerst een schema gemaakt voor het hoe en wat aan te sluiten spul.
Dr zitten vier contact punten aan ‘t relais.

Maar eerst maar de 2e lamp vast zetten in het kapje en dan mooi spuiten.
Als het af is volgen er uiteraard foto’s.

Mvg Joost

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 november 2004 08:55 PM
  [ # 22 ]

T schiet al aardig op!
De kapjes met de mistlampjes erin liggen te drogen.
De bedrading zit in de auto
De schakelaar zit deskundig ingebouwd in het loze vakje naast ‘t munten bakje.

Dus nu nog ff geduld zodat de verf droog is en dan nog een paar keer spuiten denk ik en dan fijn in de bix toeren met goed licht!!!!

Zou het trouwens iets uitmaken dat bijv de lampen niet helemaal recht in de kapjes zitten? Ik bedoel zou dit dan hinderlijk kunnen zijn op een afstand? of zal dat wel meevallen?

Mvg Joost

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 03 november 2004 09:27 PM
  [ # 23 ]

Zwaar hinderlijk! het is dubbel licht van een normale auto kortom zwaar vervelend voor de voorligger Sad

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 05 november 2004 01:13 PM
  [ # 24 ]
sjoosie schreef:

Zou het trouwens iets uitmaken dat bijv de lampen niet helemaal recht in de kapjes zitten? Ik bedoel zou dit dan hinderlijk kunnen zijn op een afstand? of zal dat wel meevallen?

Let wel dat je de juiste soort lampen moet hebben, anders ben je in overtreding wanneer je ze met goed zicht aanzet:

Mistlampen (bumper), mag je die nu wel of niet overdag aanhebben?
Een veel voorkomend probleem, want het hangt behalve van de omstandigheden ook af van het type gemonteerde lampen. Zijn de glazen van die lampen voorzien van een aanduiding B (brouillard) of F (fog) en een goedkeuringsnummer dan betreft het MIST-lichten en mogen deze dus alleen in gevallen genoemd in het RVV worden gevoerd.

Artikel 34
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Zijn de glazen niet van een dergelijke aanduiding voorzien, dan zullen ze als overige verlichting (dimlicht, verstralers, breedstralers o.i.d.) gelden. Hiervoor bestaat de bepaling dat deze niet hinderlijk of verblindend mogen zijn.

Voertuigreglement:

Artikel 5.2.64
Personenauto’s mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende verlichting.
Personenauto’s mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende verlichting.

(bron: http://www.politie.nl/Gelderland-Midden/Verkeershandhaving/faq_verkeer.asp)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 november 2004 02:08 PM
  [ # 25 ]

Die letters B of F bepalen niet helemaal of je met mistlampen te doen hebt. Wat bepalend is, is het lichtbeeld. Dat heb ik in ieder geval begrepen uit een discussie op het forum van infopolitie.nl

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 06 november 2004 02:21 AM
  [ # 26 ]

He Wouter ! ziet er goed uit man !! alleen jammer dat je de mistlampen nog niet geel hebt.. niet zo.. Rolling Eyes  maar ja wie ben ik !! al wat van die verf gevonden ??

sjoosie schreef:

Ps. Jammer van die lelijke gele gewone lampen. Is niet mijn smaak!
Maar jah dat boeit eigenlijk ook niezo wat ik vind. Tis jou bix

Very Happy

Joost

Toch mooi !! geel licht in een citroen ,ik heb het ook !!

http://groups.msn.com/BXSPORTfotos/bxsportpd39jt.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=31

groetjes Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 november 2004 06:40 PM
  [ # 27 ]

Mijn mistlampen zijn gemonteerd. Fantastisch zicht!!!!
Egt geweldig.
De foto’s volgen nog

Mvg Joost

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 november 2004 04:53 PM
  [ # 28 ]

Mvg Joost

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 december 2004 09:31 PM
  [ # 29 ]

Ik vond nog een paar foto’s op me comp..
Bij deze eventjes gepost

Mvg Joost

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 december 2004 01:28 AM
  [ # 30 ]
Maktub schreef:

Inmiddels heb ik mistlampen gekocht!
Geen originele van Citroen omdat ik aanneem dat dat wel heel duur wordt als ik die dingen nieuw ga bestellen!

Bakjes kostten, voor zover nog verkrijgbaar, een eur of 10 per stuk geloof ik. De originele lampjes zelf zijn voor 55 eur in de franse autosupermarkt te vinden, ook de iddstechnique onderdelenservice biedt ze aan via marktplaats zo rond die prijs.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook